Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 31 december 2008 18:00

Idag vaknade jag klockan 9, en sovmorgon som innebar en missad frukost. Ganska typiskt eftersom jag vaknar vralhungrig varje morgon. Vi fick vanta fram till klockan 11 nar nasta mal serverades. I annat fall har vi tagit det lugnt idag, solen har legat pa riktigt bra sa jag har legat och solat medan koffe har snarkat sa sott.

Ikvall blir det nyarsmiddag nere pa restaurangen och sjalvklart en fest efterat. Koffe och jag har 1arig forlovningsdag sa vi har lite att "fira" idag. Men jag berattar mera imorgon om middagen.

Av Sara - 30 december 2008 19:41

den har morgonen borjade inte sa bra, Koffes dumma vackarklocka satte igang att ringa 03:45 (spansk tid). Han hade glomt att stanga av den och efter det kunde ju inte jag somna om. Ute sporegna det och pa nagot sett sa krop kylan i rummet, min filt lag pa golvet sa jag krop under Koffes och lyckades somna om dar inne i varemen.

Min vackarklocka ringde klockan 8, da tvingade jag upp Koffe eftersom det var dags for frukost och jag var jatte hungrig.

Efter maten gick vi tillbaka upp till rummet/lagenheten for att sova bort den regniga 20grader varmt jobbiga dagen, det ar ganska kvavt i luften nar vadret ar pa det sattet.

Jag vaknade igen runt 11:30, jag hade ingen lust att vacka Koffe utan gick ner sjalv till baren for att dricka en varm kopp kaffe som sluatade som en coffe bayiles *Mmm* sa gott

13:00 var det dags for lunch, jag vackte Koffe och gick sedan ner till restaurangen. Nar vi sitter dar och ater kanner jag hur det sticker till inne i munnen, jag har lyckats svalja kulan till piercingen. Jag kastade i mig den sista maten och tog sen en taxi ner till stan.

Det ar ganska konstigt hur mycket vissa saker skiljer i pris har och hemma.  Vi kopte en kula till min piercing och gick sedan pa en promenad runt i stan, vi hittade ner till stranden och det var riktigt fint dar om man bortser fran det daliga vadret och blasten.

Middagen sag istort sett likadan ut som igar, jag kan ju inte prova vad som helst heller sa jag sitter ganska mycket fast runt vissa ratter.

Av Sara - 29 december 2008 19:26

Da var det mandag och vi har varit har i en dag, jag trivs jattebra. Innan frukosten forsokte jag ta en dusch, men utan lycka for varmvattnet tog slut *Iiii* Sa vi gick ner och at lite frukost istallet, det kan man kalla for frukost. Vi fick en buffe som var helt i min smak och aven i Koffes eftersom han antligen at ordenligt. Efter frukosten gav jag mig pa det dar med att duscha igen *jippi* det fanns varmvatten bade till mig och till Koffe sa vi blev lite frascha efter den langa flyg tiden.


Klockan 11:00 hade fritidsresor (som vi akte med) ett valkomst mote dar dom berattade vad det fanns att gora och aven saker som vi skulle akta oss for. Jag ahde ju sadan tur att Marie redan hade berattat det mesta for mig sa jag kunde lyssna med ett halvt ora.


Koffe har matt mycket battre idag sa vi tog en promenad ner till stan dar jag satte igang att shoppa. Det fanns hur mycket saker som helst med Betty Boop, men jag handlade inte det idag utan vantar tills slutet av veckan.


Vi kom tillbaka till Hotellet runt 14:30 i sista minuten innan lunchen stanangdes. Nu ar Koffe helt frisk for han at som bara den, speciellt pizzan som dom hade *Mmm* vad god den var.


Efter maten satte vi oss ivd pool baren och tog en varsin ol (jag tog en drink) och njot av den "svenska" sommaren.


Idag har det blast ganska mycket sa jag har gatt omkring med en troja pa mig men det har anda varit ganska varmt sa jag tanker inte gnalla. Nu ar det snart dags for middagen sa jag ska hamta Koffe pa rummet.


Puss o Kram

Av Sara - 28 december 2008 21:00

Det var inte sa farligt att flyga som jag trodde, men tyvarr sa akte Koffe pa influensan precis innan vi klev pa planet. Sa han var som en gnallig 5aring hela tiden och lyckades hitta fel overallt. Nar vi landade var det 23grader varmt och inte ett moln pa himlen. *underbart*


Koffe gick och la sig istort sett direkt, men det forstod jag eftersom han hade feber. Jag packade upp och gick sedan och la mig hos honom. Klockan 19.00 (20.00 i sverige) vackte jag honom och sa att det var mat. Stackarn trodde att det var frukost vi at och kunde inte forsta hur folk kunde dricka ol/vin till "frukosten" *haha* det var sa synd om honom. Vi gick upp och la oss igen efter maten sa att han kunde sova bort influensan.


Lycka till att lasa det hara mina kara lasare


Puss o Kram


Av Sara - 27 december 2008 23:08

Då var det snart dags att åka, jag har stressat runt hela dagen för att se till att jag har allting med mig. Jag har till och med packat om väskorna flera gånger för att dubbel kolla. Har jag allting med mig? Nej, jag har självklart glömt lite små saker hemma som jag vill ha med mig och måste. Så nu måste jag gå hela vägen hem och hämta dom. Det här med att resa verkar inte vara min grej när jag tänker efter. Jag mår inte bra inför resan har så kallad resfeber. Så jag bad min kära sambo (som tar allting iskallt) att stötta mig och att vi skulle gå och lägga oss efter körslaget. Gjorde vi det? Nej, nu sitter han och dricker öl och kollar på film med Ante medan jag ligger bredvid. Jag mår illa, jag är nervös och jag vill verkligen inte göra det. Nae, jag vill gå hem och lägga mig i min säng och helt enkelt ignorera veckan som kommer nu framför mig. Men allting blir förhoppningsvis bra så fort jag sitter på planet och är på väg. Eller vad tror du?

Nu ska jag bege mig hem och hämta det jag har glömt.

Av Sara - 26 december 2008 21:55

Det är 2 dagar kvar till vi åker, jag är super nervös och super stressad. Koffe däremot är helt cool lugn och låter dagen bara flyta på. Jag har äntligen fått honom att packa sin väska men som vanligt fick jag lägga till lite små saker. Jag förstår inte hur folk kan tycka det är kul att resa bort. Det finns ju hundra miljoner saker som man måste komma ihåg och tänk om man glömmer något, något viktigt. I mitt fall är det mina mediciner utan dom så är jag död, men nu har jag packat ner dom och Koffe har dubbel kollat allting (hoppas jag). Nu ligger jag i sängen och ska kolla på film medan Koffe spelar sitt dumma data spel. Jag är jättetrött och ännu tröttar blir jag av bara tanken på allting som ska göras imorgon. Blä jag ska aldrig mer resa längre bort än dit där jag kan promenera hem och hämta det jag har glömt hihi

Av Sara - 25 december 2008 21:48

Det är dagen efter julafton, Koffe och jag har i stort sett bara tagit det lugnt. Jag förstår inte varför man ska stressa runt och hälsa på släktingar som man egentligen aldrig umgås med när man lika bra kan ligga hemma och njuta av ledigheten. Det har nog varit skönast idag, att bara få ligga hemma (hos svärmor så klart) och koppla av efter all stress som ligger runt julen. Vi har planerat att sova hemma hos svärmor och svärfar inatt, Koffe ska upp och jobba imorgon bitti och jag har lovat att ta hand om Cajsa medan mamma och pappa jobbar.

Av Sara - 24 december 2008 23:56

Undra egentligen hur många som har haft den rubriken idag eller hur många sådana sms som har skickats idag!?


Idag har jag mått mycket bättre, jag har fått behålla all min mat men det har ändå känts som fjärilar i magen emellanåt. Mamma tror att det är resfeber, man kan ju iallafall hoppas.


I annat fall har min julafton varit riktigt bra och trevlig. Vi åt först frukost hemma hos svärmor och sen fick alla öppna ett varsitt paket. Eric blev jätteglad för han fick en stor elefant av oss, den blev det nästan slagsmål om för alla ville ha den (då menar jag alla)

Runt 1 gick vi hem till mamma och pappa för att  äta middag/lunch. Där hemma äter man alltid julmaten framför Kalle Anka så vi fick vänta i 2timmar på maten men tiden sprang nästan iväg när vi låg där framför tv:n som paddor.

Maten var lika god som vanligt, nackdelen med julmat är att man alltid äter för mycket så man blir proppmätt och ser slutet av Kalle Anka med ett öga. Efter maten var det julklapps öppning, alla verkade jätteglada för sina paket men jag tror att Dennis blev gladast över sitt paket ifrån oss.

Pappa och Koffe somnade på soffan så då passade mamma och jag på att spela lite sing star. Cajsa var också med och sjöng lite men hon är så bestämd av sig så det slutade med att hon blev sur så fort jag sjöng.


Runt 7 så tackade vi för oss och gick över till Tina och Tobbe igen. Meningen var att vi skulle parta lite men jag hittade ingen ork till det så Koffe och Ante satt och drack öl, Jenny vatten och jag julmust. Vilket party  *Haha*

Nu har klockan blivit mycket och Koffe snarkar så gott, imorgon är det mycket som ska göras. Jag har gjort en söt liten checklista som ska kryssas för, stackars Koffe han får aldrig ta det lugnt.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards