Alla inlägg under november 2009

Av Sara - 30 november 2009 21:00

Läkarbesöket gick bra med mamma.
Som vi trodde så var det inget farligt   
Efter läkaren hade mamma lovat oss lunch (pappa betalar)
Så vi åkte till Max och käkade
Det var nog dagens mest intressanta upplevelse. Mamma för första gången på Max   
*haha* det kunde inte bli roligare tänkte jag
Men då kom ju hem resan. Frida körde eftersom mamma inte vågar.
Och det är inga problem förutom golvet på passagerar sidan troligtvis hade 2 fötter igenom tryckta
Mamma satt och hjälpte Frida att bromsa    

 Ni kan ju förstå vad jag och Frida skrattade.

Efteråt gick jag hem och la mig för att sova en timme. En timme blev 4 timmar
Men jag är lika trött nu ändå så nu väntar sängen på mig   

Av Sara - 30 november 2009 08:20

Jag förstår inte hur folk kan lämna sängen innan klockan 8:00 på morgonen!

Jag gick upp 5:15 och är helt förstörd nu. Jag fattar inte hur Koffe orkar gå upp varje morgon. Men jag tror att man vänjer sig om man väl gör det varje dag. Jag vet att Koffe hade kudden kvar i ansiktet i början när han jobbade.

 

Nu sitter jag hemma och mor och far. Mamma ska till läkaren idag så jag och min stora syster (Frida) ska åka med henne. Jag har varit här sen 5:45 och börjar bli helt slut i kroppen.

Koffe är hemma från jobbet idag och har nackspärr. Han såg inte så pigg ut i morse när jag väckte honom men vad skulle jag ha gjort?

Jag trodde ju att han skulle jobba

 

Nae nu ska jag åka till sjukhuset med mor och syster

Av Sara - 29 november 2009 22:30

Första advent  

Martin kom tillslut förbi och hjälpte Koffe att få ner sakerna i källaren.

Både Martin och Koffe skrek när jag sa att det skull med 3kartonger upp igen.

Men dom vet ju att jag älskar Julen och speciellt att pynta så det blir fint   


Dessvärre så har det inte blivit något julpynta. När vi väl skulle börja så ringde min kära bror och ville ha kaffe   

Koffe blev glad då han fick en anledning till skjuta på det. Jag blev lite irriterad eftersom jag ville få ordning någon gång men jag får ta det imorgon efter jag har varit iväg med mamma till läkaren.

Av Sara - 29 november 2009 11:45

Idag blev det lite julstäda här hemma. Jag har kommit så långt att jag har tvättat fönstren i vardagsrummet   Koffe har diskat och plockat lite så nu väntar vi på att Martin ska komma och hjälpa till att bära ner kartonger för att sedan bära upp jul kartongerna   

Koffe är inte så förtjust i att det ska komma upp massa saker som ska ner om en månad igen men som vanligt så bryr jag mig inte   


Nu ska vi ut till mor och far för att låna strykbrädan. Måste ju stryka lite gardiner nu när fönstren är nytvättade och allt

 

Första advent  

Av Sara - 28 november 2009 14:00

Klockan är nu 14:00 och min kära make lämnade sängen för 15minuter sen.

Hur fan kan man sova så länge?

Visserligen så jobbade han 7:00-23:00 igår men det är ju likadant varje helg. Han ligger och sover bort halva dagarna.

Det är inte så att jag inte unnar honom det men inte idag. Jag hade ju planerat att vi skulle Jul städa (eftersom det inte blev igår) Men nu har halva dagen gått och vi ska hem till svärmor och svärfar på middag om 30minuter.

Sen kommer vi vara för trötta och det kommer bli massa dataspel som vanligt  

 

Va hemma och hämtade Julskinka hos pappa förut   

Den va/är underbart god och tyvärr så måste jag nog dela med mig till Koffe den här gången. Men en eller två bitar kanske han kan få smaka

Av Sara - 27 november 2009 17:27

Städa, städa varje fredag

Det var någonting som alltid hände här hemma hos familjen Steiner

Men nu för tiden så är vi båda så trötta att vi inte orkar.

Oftast så blir det att vi istället hamnar vid en varsin dumburk

och sen sitter vi här fram till 12-1 om nätterna.

Sen har vi den klassiska, något som komiskt sätt händer så fort vi bestämmer att; imorgon ska vi städa.

Koffe måste jobba över

Jag frågade honom om det var något som han lyckades planera in men han sa att det inte va så.

Men jag vet inte om jag litar på honom!(?)

 

Cajsa är på sitt första disco

Tyvärr så är hon lite hängig så vi får se hur det går för henne. Men mamma lovade att ringa ifall det var något och sen så tänkte jag gå ner (discot är på skolan vid mig) när klockan blir sju för att kolla läget

 

Nahe om man ska sätta upp lite julsaker nu

Av Sara - 27 november 2009 16:00

Dagen har varit väldigt intressant måste jag medge.

 

Det började med att mamma och jag åt frukost tillsammans

På Mc donalds visserligen men själva poängen är att vi båda två hade tid med att bara umgås hon och jag

 

Efter frukosten åkte jag ner på stan med Frida (min stora syster) och Ebba (hennes dotter)

Det blev en väldigt intressant upplevelse kan jag lova.

Ebba påminner väldigt mycket om Cajsa.

Hon har svar på allting och svaren är ganska bra

 

Efter stan åkte vi hem till Frida och fikade något som vi inte gjort på över ett halvår. Men det var riktigt trevligt så jag ska absolut inte klaga och ibland är det skönt att få vara lillasyster. Som jag verkligen fick vara idag.

Frida berättade massa tips på saker jag skulle tänka på nu och senare

 

Efteråt skjutsade Frida och Ebba hem mig till mamma så jag kunde lämna Cajsas kläder som hon ska ha ikväll. Där passade Ebba på att visa vilka ideér en 4-åring kan ha:

(Ebba) Morfar och Mormor är knäppa

(Mamma) Varför är jag knäpp!?

(Ebba) Men du är ju gift med honom förstår du väll

 

Vad säger man?

Hon har ju faktiskt rätt så det va ingen idé att säga något

Av Sara - 26 november 2009 11:38

Då har Koffe precis åkt tillbaka till jobbet.

Han var hemma en snabbis för att äta lite lunch med mig  

Så nu är det dags för mig att sätta igång med mina sysslor och sen ge mig av mot navestad för att hjälpa svärmor med barnen.

 

Nu börjar jag bli ganska trött igen så vi får se om jag verkligen orkar göra något eller om jag bara ska vila lite  

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards