Alla inlägg under oktober 2010

Av Sara - 31 oktober 2010 11:19

God Morgon Älskling!

Nja, riktigt så låter det inte här på morgonen!

Snarare; Ööö Gå upp nu din klocka ringer!


Imorse ville inte Koffe lämna sängen. Och det förstår jag!

Han har jobbat ganska mycket nu på sistone!

Vilket som så fick jag upp honom 05:50!

Jag hörde hur han styrde och ställde och tänkte för mig själv:

Glöm för f*n inte hunden nu!

Efter ett tag hör jag hur kaffet börjat koka och Chilis koppel skramla.

Yes, han glömde inte.


Conny somnade om och tillslut gjorde även jag det.

Men det dröjde inte länge innan Conny knuffade på mig och ville gå upp...

Vi gick upp, han satte sig och lekte medan jag låg på soffan och tittade på tv.

Då slog det mig; Jag glömde ställa om klockan inatt.

Jag skickade alltså min make till jobbet klockan 5 imorse inte klockan 6!


Upsi! Bättre för tidigt än försent!

Eller va säger man!?

 


Av Sara - 30 oktober 2010 10:12

Så var det de där med sena telefonsamtal...

Ingen favorit hos mig men frågan är ju när det egentligen är sent?

I mitt fall tycker jag inte att man inte ringer efter 21:00 om det inte är något viktigt! Eller om man har bestämt något annat.


Igår kväll var det Koffes telefon som ringde.

Så fort vi gick och la oss satte den igång och ringa.

Visserligen va det jobb (alltså viktigt)

Det som stör mig är när telefonen ringer och det är någon som man absolut INTE vill prata med. ( som förra gången)


Saken är den att min telefon ringde 03:31 i natt/morse!

Jag blev ganska arg för Conny vaknade!

Och han som ringde la visserligen på ganska snabbt så jag tror det va en felringning.

Men iallafall. Va gör man i det där läget?

Man får ett sent samtal från en person man känner...

Va gör man?

Jag skickade ett mess och frågade om han ville något speciellt

men han svarade inte på det...


 

Av Sara - 29 oktober 2010 08:35

Då var den ytterligare än ny kalldag!

Jag lovar att det är kallare inne i våran lägenhet än vad det är ute!

Men det är dumt att klaga när det finns dom som har det värre!


Idag ska jag iväg och "träna" med min kära mamma.

Vi ska prova på det här med Afrikadans som är så populärt just nu.

Mamma har redan kört det ett par gånger och på något sett så lyckades hon övertala mig att följa med!

jag försökte med det här att jag inte hade någon barvakt.

Men min kära svärmor är ju ledig idag så ni kan ju aldrig gissa vem som ska vara barnvakt!!

En av fördelarna med att föda det första barnbarnet är att man har välfigt mycket hjälp!


Nae nu kommer Conny krypandes här! Jag tror han vill gå nu!

Så jag kanske ska klä på mig själv nu   


 

Av Sara - 28 oktober 2010 16:56

Jag har sån jävla tandvärk!

Jag tror jag dör snart!

Mamma har lyckas övertala mig att jag ska gå till tandläkaren.

Så jag ska dit på tisdag nästa vecka.

Inget jag ser fram emot men ibland måste man ju...

 

Jag har så ont att jag knappt kan äta, jag får ont i huvudet av värken PLUS att jag vaknar om nätterna av smärtan.

Nae men nu ska jag ta tag i det.

Kommer kosta skjortan men bättre den än smärtan...

Eller?

Av Sara - 27 oktober 2010 22:12

Jaha, då va man ensamstående mamma!

Eller som det egentligen heter; gräsänka!

Maken jobbar (som vanligt), han skulle bara jobba till 21:00!

Och klockan är nu?

Jag vet inte vilken klockan han går efter...

Tur man är van sen tidigare med det där jobbet   


Conny och jag va förbi hos mamma och pappa en sväng på eftermiddan/kvällen.

Passade på att tigga lite middag/kvällsmat!

Conny blev helt slut och somnade i sin mormors armar!

Han sov hela vägen hem och hade säkert sovit för natten om jag inte väckt honom för att byta blöja och kläder.


Fick ett mess av maken precis!

Han är på gång nu   

Ska bli mysigt att få sova ihop inatt

Av Sara - 27 oktober 2010 12:53

Nu ligger pappa Steiner och sover!

Det tog inte många sekuner innan han somnade. Conny tuttade lite men vände sig ganska snart sig om för att gosa in sig hos sin pappa.

Där låg dom, mina älsklings killar och snarkade så gott medans jag tittade på tv.

Efter ett tag kom Chili in och la sig till rätta ovh somnade också!


Efter ett tag vaknade jag själv till och insåg att jag också somnat   

Mysigt värre!

Hela familjen Steiner sov så sött i sängen!

Conny väckte mig efter 1½timme!

Nu smiter vi upp till farmor så pappa får sova klart.

Han börjar kllockan 5 igen och då kan ju det vara bra om maten är klar...

Jag får plocka fram falukorv.

Det tinar snabbt!

 

Av Sara - 27 oktober 2010 10:29

Vad händer nu då?

Koffe kom nyss hem från jobbet.

Så han vill ju sova lite men vad ska jag och Conny göra då?

Mamma jobbar och Tina börjar känna sig lite hängig så dit kan vi inte heller gå.

Känns ju inget kul att sitta här hemma när jag vet att Koffe behöver sova.

Visserligen så säger han att vi inte stör men det är ju ändå jobbigt.

Tänk om Conny blir på skrik humör så får inte Koffe sova alls och han ska ju tillbaka till jobbet vid 5!


Nu har iallafall Koffe och Conny gott och lagt sig.

KOffe vill myspys lite med sin son, tror han har lite dåligt samvete när han har varit borta i 28timmar   

Men det kan han ha tycker jag   


Nae nu ska jag göra dom sällskap i sängen!

har ju lite huvudvärk och tandvärk!

Stackars mig!

Av Sara - 22 oktober 2010 11:38

Är lite bakis idag

Mår mest bara illa men iallafall!

Så har man en liten son som bara hittar på massa hyss...

Jag låg på soffan och kollade på tv medans han lekte på golvet.

Och när jag tittade ner på golvet va ha borta   

Han har rymt till hallen! Och fort måste det ha gott också för jag märkte inget.

Nu ska man göra sig iordning för att gå ut med hunden lilla!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards