Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 31 juli 2012 20:45

Min lillasyster är med i Kappahl’s tävling för att bli deras nya XLNT-modell! Gå in och lägg en röst på henne och dela gärna med er av hennes länk :-) http://tavling.kappahl.com/index.php?page=gallery&id=598

Tycker det är suveränt att Kappahl ska börja med lite större kvinnor som modeller!

Av Sara - 30 juli 2012 23:00

 

Idag var det dags för dagis igen äntligen! Conny har tjatat som en tok på att få gå till dagis och idag när det väl var dags för dagis så vägrar han lämna sängen… Men efter mycket bök och stök fick jag äntligen upp honom och kom iväg till dagis i tid :-) Det ska bli skönt att komma in i lite rutiner igen, frågan är bara. Vilka rutiner ska det bli!? Skolan eller mammaledighet?

Av Sara - 27 juli 2012 21:45

 

… den kan göra än likblek.

Idag har jag och barnen varit hemma hos min äldsta syster och hälsat på. Hon fick barn för en månad sen, det skiljer nästan exakt två månader mellan Nils och Emilio (hennes son) och vilken skillnad. Självklart ligger Nils mer framåt i utvecklingen men jag trodde inte att det var så mycket. Lite kul att se ;-) Vilket som så hade jag jätte trevligt, det va skönt o bara sitta där och umgås, inga krav och inget gnäll. Eller lite gnäll blev det men det kom lite senare ifrån ett annat håll… Tyvärr!
Klockan springer iväg och jag tänkte krypa tidigt i säng så jag orkar med mina prinsar imorgon, alla tre ;-)

Av Sara - 26 juli 2012 10:45

  Conny och jag sitter på vårdcentralen och väntar… Conny fick ett getingstick under foten i början av juli som nu blivit ett stort sår. Så idag har han en tid 10:45 och har vi tur får vi komma in direkt. Men det är ju skillnad på vårdcentral och vårdcentral, det brukar gå fort så vi får hoppas det går fort idag också.
Nu är det vår tur :-)

Av Sara - 25 juli 2012 12:00

Ibland så blir saker och ting inte alltid som man har tänkt sig. För nån timme sen satt jag på gården och njöt av sommarvädret och nu ligger jag i sängen och försöker få mina söner att sova… Utan någon lycka, båda är trötta men vill inte sova. Så fort dom somnat blir det en dusch, sen diska, plocka fram middag, tvätta, små plocka och ta hand om alla andra måsten…  

Av Sara - 25 juli 2012 10:30

 

… Nu är det sol, nu är det varmt, nu är det badväder :-) Sitter inne hos grannen och njuter av vädret, barnen badar och äter glass och Jimma letar efter katten som rymt sin väg… Idag är listan full av måsten, men vädret säger ifrån. Varken jag eller barnen vill vara inne i det här vädret. Skönt att man har egen tomt så man kan släppa ut barnen och ta tag i sina måsten men först ska jag försöka få tag i Jossan ;-)

Av Sara - 22 juli 2012 21:45

Det har varit super fint väder hela dan, kanon fint badväder. Men fick barnen bada!? Nej, poolen låg dubbelt på gräsmattan och “samla damm”
Under eftermiddagen fick Koffe för sig att göra iordning på gården, så han satte upp partytältet, spola av gården och utemöblerna, skura ur poolen för att sedan börja fylla den… Så runt 18:30 började Conny och James att bada.

 

Medans barnen bada passade vi vuxna på att ta en kvällsfika, Becka och Jimma hade fixat lite äpplepaj som vi satt och smaska på men ganska snart gjorde barnen oss sällskap :-)

Av Sara - 22 juli 2012 13:45

Kanon fint väder, blev en tripp till lekparken så Conny fick leka av sig lite :-)

   

Underbar dag med underbart väder, nu skulle man ha ett land och vara på. Kanske dags och köpa ett, får be pappa om pengar till ett ;-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Skapa flashcards