Alla inlägg under september 2012

Av Sara - 28 september 2012 09:45

 

Det är ju ingen liten bro som öppnar sig. Kändes lite konstigt, bro öppning nu, i slutet av september. Okej om det var fint väder men nu har det ju varit riktigt höstväder den senaste månaden… Så vem åker båt nu? Segelbåt dessutom…

Av Sara - 27 september 2012 22:45

    Finns det paraplyer som man sätter på huvudet, eller har jag bara drömt!? Det låter ju som en ganska bra/smart uppfinning. Får kolla runt lite och lyssna mig för, det skulle ju vara väldigt smidigt om jag hade ett sånt. Men om det bara var en dröm kan det bli lite svårt…
 Idag fick Nils vara med och laga mat, han försökte äta upp träsleven hela tiden så han fick lämna köket till slut ;-) Bilden på Conny är tagen i måndags, han tyckte det var roligare att vara i spisen en att leka normalt med den… Han hade roligt och det var ju huvudsaken :-) Imorgon är det dagis för Conny, Nils och jag ska på babymassage, får se vad herrn tycker om det. Han var inte speciellt glad när hans farmor gjorde det på honom härom veckan…

Av Sara - 25 september 2012 11:00

 

*tick, tack* Här sitter vi och väntar, väntar på att klockan ska bli tolv så vi kan ringa sjukhuset och kolla hur svärmors operation har gått. Jag lämnade henne halv åtta och när jag kom tillbaka vid nio var dom redan igång. Så nu är det bara den eviga väntan kvar, väntan på att operationen ska bli klar…
Kanske ska passa på att göra lite nytta medans jag väntar, börjar med att söva Nils ;-)

Av Sara - 21 september 2012 16:30

 

image

Nu sitter vi på färjan och är på väg till sjöberga där jag och barnen ska tillbringa helgen :-)

Av Sara - 21 september 2012 12:30

 

Har en trött och grinig kille som behöver men inte vill sova… Ska klä på oss och hämta Conny på dagis, förhoppningsvis somnar Nils i vagnen. Sen blir det hem och börja packa, klockan fyra åker vi och jag har inte börjat packa… Ibland blir jag så trött på mig själv, framför hållning n0ll…

Av Sara - 21 september 2012 10:30

Det spelar ingen roll hur mycket man plockar så ser det likadant ut snart igen *suck* Våran gamla säng står i vardagsrummet, Tesen ska ha den men av någon anledning så blir vi inte av med den. Tiden räcker inte riktigt till :-(
I helgen åker jag och barnen iväg på en liten mini semester med mamma, Tesen och Cajsa. Koffe ska göra i ordning i barnens rum medans vi är iväg så vi får ordning här hemma nån gång…
Nästa veckas projekt; bli av med Tesens jävla säng (mitt fel att den aldrig kommer iväg), fortsätta rensa och kasta saker vi inte använder/behöver och viktigast av allt, göra i ordning på farfars grav… Den har mer eller mindre stått och växt igen dom senaste åren så nu har pappa tagit över ansvaret för gravplatsen så nu ska vi göra i ordning där :-)

 

Men det är nästa veckas projekt, nu ska jag och Nils plocka lite och packa inför helgen :-)

Av Sara - 20 september 2012 06:45

Båda barnen vaknade när Koffes klocka ringde i morse. Jag försökte få grabbarna att somna om men det var lönlöst. Nils somnade nästan om men då började Conny bråka :-( Han ville också ha filten (en barbafilt från ullared), problemet är att vi har bara 3stycken, en är spårlöst försvunnen, en är kvarglömd på dagis (jävla karl som skiter i att ta med saker hem) så den tredje filten bråkar dom nu om. Nils har inte en chans… än ;-) Så om det är någon av mina nära & kära som ska till ullared snart så vore jag tacksam om nån kan inhandla lite fler filtar till mina barn *blink blink*


 

Dags för frukost, jag fick en puss av Conny precis. Han vill ha oboy till frukost. Mammas skruttunge vet hur man flörtar med sin mamma :-)

Av Sara - 18 september 2012 11:15

Conny är på dagis, Koffe i skolan och Nils sover. Då passar en annan på att ta sig lite egen tid, ett varmt skumbad :-) Egentligen har jag en massa måsten men ibland måste man unna sig själv lite så då får man passa på när det är lugnt här hemma :-)

 

Jag älskar mina barn och min man, men egen tid behöver vi alla ha

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards