Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 31 januari 2013 11:55

Då var det dags för lunch, idag serveras det pannkakor med glass :-) En favorit hos barnen och så länge då äter är jag nöjd.
Efter maten har jag lovat att vi ska fika, dom vill ha chokladbollar och självklart ska dom få det :-)


Ibland måste man få skämma bort dom liven :-)

Av Sara - 31 januari 2013 10:14

Då försöker jag för tredje gången lägg att skriva ett blogg inlägg. Nils ligger och sover, Conny är inne i sitt rum och leker med Edwin och jag försöker att njuta av en kopp kaffe. Det är inte det lättaste, grabbarna har svårt att hålla sams idag :-( Men förhoppningsvis löser dom det själva och jag slipper titta till dom var femte minut.
I måndags sprang jag omkring och städa, plockade och fixade inför Connys födelsedags kalas. Det synd nu inte idag :-( Så idag blir det att försöka städa och fixa iordning allt igen.
Problemet är att vi inte riktigt vet hur vi ska göra med barnens rum... Ska dom ha egna rum eller inte!? Det funkar iallafall inte med att dom har lek och sovrum kombinerat, Nils har ingenstans att sova på dagarna när Conny leker. Svårt val, många funderingar...

Av Sara - 30 januari 2013 20:53

Har försökt lägga upp en film från mobilen, det är en film när Nils gråter för att hans pappa inte matar honom tillräckligt snabbt. Det är ju bra om han hinner svälja maten innan nästa sked lastas in    Får bli en bild från gårdagens lunch istället, det där barnet gör inget annat än äter. Frågan är bara vart han gör av det, han har inte ökat speciellt mycket på vägen trots att han äter nästan oavbrutet...

 

Av Sara - 28 januari 2013 10:17

 

Grattis Conny på 3års dagen   


HJÄLP! Har det redan gått 3år, hur gick det här till!? Ska dom verkligen bli så här stora så fort!? Skulle vilja frysa tiden, spola tillbaka den och njuta lite extra mycket. Just den här dagen för 3 år sedan skulle jag vilja uppleva igen, få njuta och bara vara. Alla känslor, den lyckan, kärlek  

3år som mamma och jag älskar det!

Av Sara - 28 januari 2013 00:08

Nils sover inget bra i sitt rum, eller han gjorde det när vi hade det rummet men inte nu. Så istället för att alltid ha en liten kille i vårat rum, i våran säng ska vi nu prova och se om det passar herrn att sova inne hos storebror. Om det funkar kommer dom få dela rum, ett sov och ett lekrum. Funkar det inte så är det ingen större skada skedd, dom lider ju inte av det direkt ;-) Någon som absolut inte lider av det är jag och min rygg... Visst, ett problem är Connys småleksaker men *peppar peppar* Conny är riktigt duktig på att ha koll på Nils och leksakerna.
Är det rätt eller fel och låta dom dela rum?

Av Sara - 25 januari 2013 21:42

Idag fyller min minsta lilla syster år. Kan inte fatta att det redan gått tio år, vart tar åren vägen?
Idag hand hon kalas för sina kompisar i klassen, HJÄLP! Vilket liv, tio brudar i 9-10års ålder som pratar i munnen på varandra. Den ljudnivån som blev, det gapet. HJÄLP!!!
Men Cajsa verkade nöjd och det är huvudsaken :-)

Nu ska jag fortsätta baka inför morgon dagen, då blir det kalas för Conny som fyller tre år (på måndag)

Av Sara - 24 januari 2013 11:53

Har försökt logga in på bloggen genom appen i en kvart nu men så fort man slår siffran sju så stängs appen ner. Även nu när jag försökte skriva dit siffran sju så stängdes appen ner. Någon mer som har problem med appen? Jag såg att det var en annan som skrivit en kommentar om det i play butiken... Kul att alltid ha det i bakhuvudet, slår jag siffran sju så stängs allting ner och inget jag skrivit kommer att finnas kvar...

Av Sara - 23 januari 2013 12:17

Idag träffade jag på en gammal bekant, en bekant som jag inte har träffat på jag vet inte hur många år. Jag fick en stor kram och hela jag blev varm. Han frågade hur det var med mig och Koffe, hur många barn vi har och lite allmänt snack. Sen går han fram till bilbarnstolen, tittar ner och säger sekunden efter: Gud, va lik han är Koffe... Jo, dom säger det :-) Just nu kan jag bara komma på en som har sagt motsatsen... Hon undrade om jag var säker på vem som var pappa. Men här behövs inga faderskapstest, för det första har jag 0 otroheter i bagaget för det andra så syns det vem som är pappa till mina barn :-)

Med det är kul när gamla bekanta som man inte träffat på 100år ser det direkt :-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards