Alla inlägg under mars 2013

Av Sara - 31 mars 2013 23:44

Jo men det är ju normalt att sitta i telefonen i mer eller mindre 3,5 timme. Det blev mycket sagt men ändå inte. Ibland behöver man prata av sig och veta att någon lyssnar. Visste dock inte riktigt vad jag skulle säga emellanåt men jag försökte och jag fanns där iallafall och det är ju huvudsaken :-)
Blev dock inte mycket gjort här hemma men det är morgondagens bekymmer. Nu blir det att ladda inför morgondagen och dagens äventyr

Av Sara - 30 mars 2013 22:31

Ligger på soffan och funderar på om jag ska gå och lägga mig eller hålla mig vaken ett tag till. Conny ligger på golvet (på en madrass) och sover, Nils ligger i sin säng och snarkar så sött men känner jag honom rätt vaknar han i samma veva som jag kryper ner under täcket... Svårt val, vilket som så måste jag snart bära in Conny till sin säng, om jag inte ligger kvar här tills Koffe slutar :-) Men min varma mysiga säng låter så lockade ;-)
Kanske ska lägga mig i ett bad och fixa till en uppfriskande ansiktsmask, men frågan är ju när/om Nils har tänkt att vakna...

Nae, jag lägger in Conny och kryper ner i min varma säng och väntar på Koffe :-) Båda mina maskiner för fullt och allt blött är hängt och det mesta är in vikt så jag tycker att jag förtjänar att krypa till sängs tidigt.
Hoppas på att någon inbrottstjuv bryter sig in och snor lite godis, mina prinsar har alldeles för mycket

Av Sara - 29 mars 2013 23:48

Då var Koffes ledighet slut och imorgon är det dags för jobb igen. Tråkigt men samtidigt skönt, nu har jag sex dagar på mig att skaffa rutiner på barnen igen. Det kommer inte bli några problem men samtidigt förstår jag inte hur Koffe alltid lyckas förstöra det när han är ledig..?

Alla har vi traditioner och i år valde vi att försöka skaffa några egna :-)
Skärtorsdag, chips och film mys med barnen. Sen plockade vi fram madrassen så barnen fick titta på film med oss tills dom somnade. Sen blev det ett par glas vin med tant Nettiz så att vi inte kunde ta kvasten till blåkulla ;-)
Långfredag, jag fick lite sovmorgon efter gårdagens bravader (som min kära mor hade kallat det). Koffe och barnen kollade på film och tydligen så sövde Nils sin far. (Vet inte vad jag ska tro om det men men) Conny tyckte synd om sin lillebror så han fixade frukost = paradis chokladask och köttbuljong!? Jag var inte så jätte road när jag kom upp till kaoset i köket men vem ska jag skylla på? Självklart fick Koffe sig en skopa!
Efter den riktiga frukosten upptäckte barnen att påsk kärringen/haren hade varit här med påsk ägg :-D Oj, va mycket godis det blev...

Eftermiddagen tillbringades hemma hos svärmor och svärfar, kalkon och potatisgratäng. Alla bröderna var samlade och maten var underbar
Tack för en underbar dag alla inblandade

Av Sara - 28 mars 2013 11:32

Hej bloggen, imorse åt jag en banan till frukost.

Nu är jag bajsnödig. Skriver mer imorgon


Sitter och glor runt på nätet, hittade en rolig serie på aftonbladet/wendela. Den heter Zelda och är skriven av Lina Neidestam, va länge sen jag skrattade så mycket. Har totalt missat att den äns fanns nu så måste jag sitta och läsa igenom alla som någonsin kommit ut. Jag blir lite manisk så sätt när jag hittar något som jag/barnen tycker om. Serien har även kommit ut i album, så gissa vem som ska köpa dom   


Koffe är ledig nu i tre dagar så jag är påväg att bryta ihop. Jag älskar min man men vi har lite olika prioriteringar och vad man ska göra när man är ledig är en utav dom... Han tycker att man ska ligga på soffan och pilla navelludd och jag tycker att man ska fixa och styra lite. Det är snart dags för lunch och tror ni att han har fixat något till barnen? Nae, allt är mitt jobb och allting ska jag fixa. Just nu räknar jag väldigt sakta...

Av Sara - 25 mars 2013 10:35

Koffe jobbar, barnen leker och jag ligger på soffan med huvudvärk :-( Det var länge sen jag hade så här ont men det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta le och se glad ut.
Morgonen har varit mer än intressant, börjar med att upptäcka att Koffe inte har fått någon lön :-/ Något har blivit fel någonstans så vi får se när vi får in dom pengarna...
Sen när jag var inne på försäkringskassans hemsida och kolla när vi skulle få pengarna ifrån dom ser jag att Koffe har fått ett till barn :-O
Ringer upp FK och pratar med dom och dom har gjort fel (självklart) så din rättar till felet och ber om ursäkt. Tur att en annan var på bra humör så Koffe slapp få skit för något han inte gjort...

Av Sara - 24 mars 2013 11:54

Den här morgonen har inte varit som alla andra. Conny och Nils hittade påskäggen som dom fick av Linda & Crille igår. Conny tyckte att det var en bra idé att hjälpa lillebror med sitt godis så han öppnade alla kinderägg åt sig själv och lillebror. Ägg till frukost? Inte nog med att det så tyckte Conny att hallon yoghurt + draculapulver (lakritspulver) var en bra kombination så det åt han till frukost...

Idag är det ingen vanlig dag utan du är godis dagen!?

Av Sara - 24 mars 2013 08:44

Godmorgon världen, Nils här. Jag och mamma ligger på soffan och myser medans pappa och Conny sover. Jag väckte mamma ganska tidigt så hon idag så hon är inte jätteglad på mig. Men vad gör det? Jag vet att hon älskar mig ändå ;-) Jag behöver bara titta på henne med mina stora bruna ögon och le mot underbara leende mot henne så smälter hon som smör i solsken :-D
Men nu ska vi väcka min bror och far, ha en bra dag /Nils

Av Sara - 23 mars 2013 20:49

Det här är "Lucifer" min lilla morgon stjärna ? :-) H*n är beräknad till den 19 september och väldigt efterlängtad.
Det ska bli kul att få inte bara ett utan två små kusinbarn i september. Längtar tills jag får en liten bild på "måstekommapåettsmeknamn" :-) Efterlängtade små änglar, jag längtar och väntar på er...

Men nu blir det lite film mys med mina kvälls gäster

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Skapa flashcards