Alla inlägg under juli 2013

Av Sara - 31 juli 2013 21:34

Vad är rätt och vad är fel?
Vem bestämmer vad som är rätt och fel?
Alla tänker vi olika, alla gör vi olika.
Visst, jag skulle kunna ljuga men varför?

 

Jag vet att det finns dom som tyckte att vi gjorde fel första gången,

men det var lättare för oss.

Frågorna var många och då var han bara 2år

Nu är frågorna flera, han ser på mig att något inte stämmer

Ska jag ljuga för mitt barn?

Sanningen gör ont men det gör lögnerna också

Han frågar och jag känner att jag måste vill svara, ärligt

Varför är mamma ledsen!?

Jag valde att berätta för min 3åriga son varför jag är ledsen

Han kanske är för liten, han kanske inte riktigt förstår vad det innebär

Men jag slipper ljuga, jag slipper skuldkänslorna och jag slipper en massa bortförklaringar

Jag slipper stå där, när det väl händer och


Alla har vi olika sätt att bearbeta saker,

alla har vi olika sätt att se på saker och ting

Även Conny, Conny hade en jättebra förklaring för mig varför det är så här

Vad som kommer hända framöver, även om det kanske inte stämmer fullt ut så har han en liten poäng!


Ni förstår att i himlen jobbar man bara

och när farfar Morgan säger att man har jobbat klart där

så får man komma hem igen

Då behöver inte du vara ledsen längre mamma, då bor han hos mormor Maj igen

Vad säger man?

Har han rätt eller fel?

 

Att få prata om det gör att jag lättare bearbetar vad som hända skall,

det går inte att undvika, alla ska vi gå den vägen en dag

Av Sara - 30 juli 2013 22:02

VARFÖR!?

Varför tvingar jag (vi) inte barnen att hjälpa till med städningen mera här hemma?
Varför ska vi alltid vara deras betjänter och plocka upp deras röra, dag ut och dag in

Jag vet att vi är deras föräldrar men nu börjar jag tröttna på att dom alltid ska kasta ut saker över hela golvet, gå och lägga sig och sen står jag här i all röra och vet inte vart jag ska börja.

Jag ORKAR inte med det här längre! Nu blir det att sätta hårt mot hårt!

Imorgon ska dom få hjälpa till och plocka iordning här hemma!


Idag blev jag så arg på Conny när han bråkade att jag stängde av datorn för honom! Nu är det färdigt med dom här dumheterna, kan man inte betée sig får man inte ha roligt.

Så imorgon blir det storstädar dag här hemma PLUS ommöblering i alla rummen så det blir större ytor att vara på   

Av Sara - 30 juli 2013 21:05

Barnen ligger i sina sängar, jag hör hur Nils ligger och sparkar in i väggen.

Nu var det ett tag sen jag hörde Conny, så jag antar att han sover/försöker sova...

Jag tror inte att Nils kommer somna än på ett tag, Koffe lät honom sova mellan 17,30-18,30 så det lär nog dröja innan han somnar...

En annan får ju inte gå och sova en på ett par timmar, barnen har hällt ut popcorn över hela golvet så det finns lite att göra    Passar på att möblera om när jag ändå plockar och styr här hemma


Men nu ringer Nettiz, så nu ska jag snacka lite skit med henne

Av Sara - 26 juli 2013 12:35

Klockan är ca 12:30, det betyder att det "bara" är två timmar kvar och sen kan jag åka hem till min älskade lilla familj :-)
Den här dagen har varit som alla andra dagar, den var väldigt seg den första timmen. Sen sprang klockan iväg, helt plötsligt var klockan 10,30 YES frukost ;-) Sen små fixa vi lite ovh vips så var klockan 12

Nu är det dags att väcka herr H och sevvad han vill ha till lunch ;-)

Snart hem gång ;-)

Av Sara - 26 juli 2013 07:45

Du & Ja
Så enkla ord men så betydelsefulla, ord som får mig att smälta, ord som får mig att le.
Jag kommer ihåg när Nils bara vara några veckor gammal, Conny satt i sängen bredvid honom. Tittade på honom, tog hans hand och sa:
Du & Ja Lillebror, du & Ja
Mina ögon fylldes med tårar och mitt hjärta med stolthet. Det ögonblicket kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat.

Idag hände det något liknande, när jag står i dörren och ropar Hejdå till Koffe och Nils gör jag Nils säga: Du & Ja
Värmen kröp igenom kroppen på mig, jag hade kunnat satt mig på plats och gråtit av glädje men istället svarade jag:
Du & Ja
Sen stängde jag dörren och åkte till jobbet. Men dom där orden kommer ligga mig varmt om hjärtat hela dagen :-)

Av Sara - 25 juli 2013 14:08

Sista halvtimmen är riktigt seg, man sitter bara på stolen och tittar på klockan. Jag var färdig med allting redan kvart i :-(
Lite klantigt av mig att fixa allting direkt men vad ska man göra!?
Herr H sover och har gjort det dom senaste 45minuterna...
Fyyy vad tiden går sakta

Av Sara - 25 juli 2013 12:47

Klockan närmar sig ett, det innebär att jag bara har 1,5 kvar. Dagen har gått relativt fort idag, har jobbat ihop med GA och det har varit en spännande upplevelse... Det märks att vi alla jobbar olika men jag försöker att anpassa mig så gott jag kan. Samtidigt som jag sätter ner foten när jag tycker att någonting är fel!
Imorgon jobbar jag ensam igen och det ska bli skönt. Få göra saker på mitt sätt oc slippa behöva ändra på saker och ting hela tiden....

Nae om man ska försöka sysselsätta sig sista tummarna jag har kvar... Blir nog lite häng framför tvn och vika servetter

Av Sara - 23 juli 2013 23:32

Känner mig lite nykär!
Det pirrar i magen, jag går på små lätta fluffiga moln
Allting känns så mycket lättare, så ljusare
Pirret i magen är helt underbart, jag minns inte när det pirrade så här mycket senaste...

Tänk vad en ny telefon     

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Skapa flashcards