Alla inlägg under oktober 2013

Av Sara - 29 oktober 2013 09:30

Jag tänker på dig ofta, saknaden är stor, ibland gråter jag och ibland skrattar jag. Minnena av dig är många. 25år tillsammans - hela mitt liv har du funnits där och nu är du borta. Jag är glad över att jag fick chansen att finnas där i slutet, att finnas där och kunna hjälpa och stötta er genom den svåra tiden. Jag finns fortfarande där och stöttar, men det är tomt utan dig där. Livet är bra orättvist, varför kunde inte någon annan? Varför? Frågorna är många och svaren ganska enkla. Livets stora cirkel - man föds för att leva, man lever för att dö

Det gör ont att säga det men det är sanningen, alla ska vi dö nån dag och tyvärr var det din tur nu. Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta... Jag älskar dig, idag imorgon för alltid

Av Sara - 28 oktober 2013 12:05

  Tänk va fort tiden springer iväg, vart har det här året tagit vägen? Och vad har hänt? Om jag tittar tillbaka nu lite snabbt har jag haft mycket glädje under året som gott men även en hel del sorg. Men det är så livet ser ut, vi har olika perioder i livet som vi går igenom och tyvärr måste vi gå igenom en hel del sorg...

Skit samma nu är det bara 34dagar kvar till 1:a advent och jag längtar massor, då får jag äntligen börja julpynta och lyssna på julmusik. Koffe har förbjudit julmusik här hemma - jag får bara lyssna på det från och med 1:a advent fram tills vi städar undan julen... Jag måste fixa en jullista på spotify    Ooo vad spännande nu är det bara 57 dagar kvar till julafton   

Av Sara - 28 oktober 2013 10:08

Samma visa varenda jävla måndag... Varför? Vad gör jag för fel? Varför är det samma visa varenda jävla måndag? Förbannade jävla huvudvärk! Försvinn här ifrån, jag vill inte och jag orkar inte...

Av Sara - 27 oktober 2013 07:24

Klockan är snart halv 8, alla (förutom Koffe som sover) har fått i sig frukost, jag är inne på min andra kopp kaffe och funderar på vad vi ska göra idag. Om en halvtimme kanske man kan börja väcka Koffe, fram tills dess måste jag göra något, frågan är vad... Det finns massa måsten att göra här hemma men det är ju tyvärr inget som lockar...

Jag och Nils sitter och tränar på ord, han undrar vad allting är så jag sitter här och tränar honom för fullt.

Nils:  Vad är dää

Jag: En blå tallrik, kan du säga tallrik?

Nils: aaa *skrattar*

Jag: Nils, kan du säga blå tallrik?

Nils: Aaa, där *skrattar*


Det går så där om jag ska vara ärlig. Han kan om han vill, men det är roligare att fråga vad allting är just nu och sen lägger han orden på minnet och helt plötsligt en annan dag så kommer det från ingenstans. Barn är så underbara så sett...

Nae, nu blir det att fylla på kaffe koppen och sen tvinga mig själv att göra lite måsten...


Av Sara - 27 oktober 2013 06:27

  Idag var det Koffes tur att få sovmorgon, jag somnade runt 17-18 tiden igår kväll på soffan så det kändes inte mer än rätt att han skulle få sova lite längre idag.
Däremot så räknade jag ju inte med att grabbarna skulle vilja gå upp redan 05,45 Visst, dom kom i säng väldigt tidigt igår dom också och visst har vi dragit tillbaka klockan en timme men 05,45 är INTE okej i min värld. Men efter en halvtimmes bök och stök i sängen gick vi upp och slog på barn kanalen så där sitter dom nu klistrade och äter frukost   

Det här med att ställa om klockan tycker jag är lite svårt, jag har koll på hur man ställer om dom: På våren tar man fram sina utemöbler - ställer fram klockan. På hösten ställer man tillbaka sina utemöbler - ställer tillbaka klockan  Ganska smart tycker jag! Iallafall, det jag har svårt för är det här med vilka klockor som ställer om sig själva. När jag tittade på klockan i morse hade jag ingen aning om vad klockan var. Var det verkligen 05,45 eller var den 04,45!? Men efter ett tag insåg jag ju att mobilen borde ställa om sig själv, likaså tv:n och datorn, däremot ställer inte micron och väckarklockan om sig så idag har jag två klockar att ställa om  Men snacka om att man bli vimsig innan man upptäcker vilken klocka som går rätt och vilka som går fel... Men nu går klockorna rätt så jag ska sätta mig ner hos barnen och se på lite barnprogram, kanske dags att slå på lite kaffe också   Måste ju bli människa snart...

Av Sara - 26 oktober 2013 09:33

Men det var inte barnen som väckte oss utan det var Koffes telefon. Jag kommer ihåg att i början av vårt förhållande fick jag sätta telefon på ljudlöst efter klockan 21 för att dem plingade och pep så mycket. Men nu när det är hans telefon som ringer i tid och otid är det okej... :-/ Skillnaden?

Koffe lyckades somna om och snarkar för fullt, Conny ligger bredvid mig och tittar på Disney dags, Nils springer omkring och gör allt möjligt. Just nu är han här inne och tittar på tv. Det börjar bli dags att lämna värmen i sängen mot en varm kopp kaffe...

Av Sara - 25 oktober 2013 17:09

Namen, hejsan hoppsan fredag är du redan här.

Hur har den senaste veckan varit för dig? Sprungit iväg lika fort för dig som mig?
Jo men här är det bara bra, tackar som frågar. Vad vi ska göra ikväll? Jo, vi tänkte bara vara hemma och umgås lite. Spela överdrivet mycket musik och ha lite disco, jag och grabbarna. Vad Koffe gör? Nae men han jobbar, som vanligt... Det börjar bli tråkigt och segt att alltid sitta ensam hemma på fredagarna, speciellt ikväll när man vet att det händer så mycket runt omkring än men det är så livet som små barns förälder är så det är bara att gilla läget ;-) Nae, egentligen har jag inget problem med det men det skulle ju vara trevligt om en ens man också kunde vara hemma nån gång ibland... A just det Fredag vet du vad som hände idag!? Jo, jag sökte ett nytt jobb    Ja, jo det verkar som om jag kommer att få det, bara att hålla tummar och tår nu   

Nae men du Fredag, nu ska jag umgås med mina barn och skaka lite rumpa   

Av Sara - 24 oktober 2013 22:46

Sova!? Vad är det och vad behövs det för? Är så jävla trött på det här nu, jag orkar inte mer. Är det meningen att det ska vara så här? Att en annan ska behöva ligga här och vara orolig? Jag vill bara få sova i lugn och ro... Få slippa oroa mig över att något ska hända under nattens gång...
Jag vill... sova...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards