Alla inlägg under januari 2014

Av Sara - 20 januari 2014 15:39

Det är intressant och spännande vad ett barn egentligen tror att man som mamma är kapabel till. I det här fallet var det visserligen inte någon utav mina barn som trodde det utan Koffes minsta bror Enyo (2år).

Vi satt i bilen och åkte när han helt plötsligt från tomma intet börja skrika i baksätet! Så jag frågar vad det är och då hör jag vad det är han skriker: Sluta Sara!
Vad har jag gjort frågar jag och slår en blick bakåt i backspegel. Enyo fortsätter skrika Sluta Sara och jag upptäcker att han får solen i ögonen!    Eee, sorry Enyo men det är inte jag som styr det!
Medans jag försöker förklara för Enyo att det inte är jag som gör det utan att det är solen som ligger på kör vi in i ett skuggigt område. Då lugnar han ner sig en halvminut kanske tills det är dags igen - SLUTA SARA! Solen är tillbaka och lyser rätt in på Enyo. Han är skitsur i baksätet och återigen försöker jag förklara för honom att det inte är jag som styr över solen utan att den är där den är och den lyser på oss och kommer fortsätta göra det tills vi stannar och kliver ut ur bilen. Då får jag till svar - Sluta Sara! Dumma Sara!
Jo men tjena! Så mäktig är jag inte att jag styr vart och när solen lyser!

Hade jag varit vädergud hade årstiderna sätt helt annorlunda ut...

Men det är ju lite gulligt att han tror att jag är så mäktig  

  

Av Sara - 16 januari 2014 08:58

Vart jag än hamnar på internet så läser man om folk som ska till gymmet för att träna, dom går på olika dieter. Allt bara för att bli beach 2014.

Satt hemma hos en kompis härom dagen och pluggade, där satt hon med sin jävla shake och räknade kalorier medan en annan tryckte i sig en flottig pizza   Snällkompis.nu

Visst, jag har också provat olika shakes - ett par centimeters midja bort skulle ju inte göra så mycket. Men att räkna kalorier och bara tänka på vad jag stoppar i mig är inte riktigt min grej. Jag dricker fortfarande olika shakes/vassla produkter men det är oftast när jag inte hinner äta frukost eller när jag känner att jag behöver rensa ur kroppen. O visst tränar jag också, men det är inte för att gå ner i vikt (det är en bonus) utan jag tränade för ett jobb jag hade på gång och var tvungen att ha lite mer koll på vad jag styrde med. Att jag sedan fortsatt är för att jag tycker det är kul   

Hur som helst, det jag ville komma fram till är, ni som går på gym. Har ni någon gång provat att gå med barnvagn i det här vädret? FY FAAN vilket träningspass! Man riktigt kände hur musklerna jobbade och spände man magen jobbade även den    En promenad med barnvagn i snön är den fysträning jag behöver och det räcker! Det är ju trots allt två promenader om dagen   

 

Varför satsa på beach 2014 när titeln bitch året om är min

Av Sara - 14 januari 2014 19:25

  Tänk att det ska vara så svårt att kliva ur badet!

Trots att vattnet började bli kallt så vägrade mina små huliganer gå upp. Men nu är dom båda badade, naglar klippta och sitter bredvid mig och leker   

Är det någon som har tips på hur man får barns naglar att SLUTA växa? Nils naglar växer som ogräs. Jag klipper dom 2-3 gånger i veckan och ändå är dom lika långt snart igen. Han nyper/river Conny jämt = Conny har fula märken överallt   

Aja, nu är dom klippta igen så det blir att kolla över dom redan imorgon igen, inte nog med att dom växer som ogärs det är helt omöjligt att klippa på honom *suck*
Nae nu är det dags för kvällsmat, tandborstning, sagoläsning och sen blir det sängen för mina älsklingar   

Sen ska även jag avnjuta ett varmt bad och bara koppla av, vem vet det kanske slinker ner ett glas vin också   

Av Sara - 14 januari 2014 16:50

FY FAAN VA KALLT DET ÄR! O nej, jag menar inte ute utan INOMHUS!

Sitter med en tjock tröja på mig och överväger om jag ska ta på mig vantarna inomhus...

Nackdelen är att jag bara har (läs hittar) tumvantar och det känns lite som om vantarna kan störa när jag håller på med disk och tvätt

Frågan är om jag kan skylla på att jag fryser när jag pratar med Koffe senare ikväll
Koffe, jag kunde inte ta hand om disken för jag frös så mycket så jag fick ha vantar på mig

Någon som tror att det funkar?

 

Just det, provet idag gick kanon   

Tänkte sätta mig med dom sista uppgifterna ikväll och sen påbörja nästa kurs

Nästa kurs känns ganska bra, vet redan vad och hur jag ska göra uppgifterna

Ska skriva om en förening eller organisation och varför inte då skriva om en förening som jag suttit i dom senaste 7åren? En förening som jag nästan kan innan och utan PLUS att jag på så sätt kan ställa TUSENTALS frågor till min kära svärfar. TJOHO! vad glad han ska bli på mig

Av Sara - 14 januari 2014 08:12

Med snön yrandes utanför fönstret finns det bara en sak som dyker upp i huvudet, så typiskt!

Vi var lediga i 3 veckor nu under jul och nyår, bara för att få vara ute och leka i snön

Hade vi någon snö då?

Nae, det var som vilken höstdag som helst, vissa dagar var det till och med vår i luften

O så börjar dagis, skolor och jobb igen och vad händer då?

Jo, snön kommer! Är inte det typiskt?

Hade det inte varit för tiden så hade jag utan att blinka tagit mammaledigt en månad till, allt för att låta barnen vara hemma och njuta av vädret

Visserligen vet jag att barnen har det bra på dagis också, dom får vara ute och njuta av snön så det är bara dumt att förstöra genom att hålla dom hemma. Jag kan inte ge dom det dagis ger precis som dagis inte kan ge det jag ger

Nae, nu blir det kaffe och plugg för min del

Sjukt nervös inför dagens prov...

Av Sara - 13 januari 2014 12:41

När ens bästa vän bor på andra sidan jordklotet känns det som om man är den ensammaste människan på jordet.

Ett samtal bort är längre än vad man tror.

Visst är det lätt att bara ringa men det är inte alltid tiden finns till från båda hållen.

Det skulle vara så mycket lättare om han bara bodde ett par kvarter bort och man kunde få gåt dit och bara vara, snacka och umgås när man själv vill.

Inte ta allt på telefon och känna hur tomt det är när man har lagt på luren...
Att han bor där han bor förstår jag och stöttar till tusen procent...

Men av egoistiska skäl vill jag självklart ha honom nära...
Det vore skönt att ha honom nära men som tur är finns han bara ett samtal bort, i vått och tort   
Han bor ju trots allt på andra sidan jordklotet i skåne...

Av Sara - 6 januari 2014 22:42

För tre timmar sen satt jag och halv sov i soffan, ögonen gick i kors och jag längtade efter att få dejta kudden. Men som många andra små barns föräldrar vet så kan man som föräldrar inte sova när som helst utan får vänta glatt på att barnen sover.
Och vad händer då? Jo, det slår över.. Jag slutade vara trött, eller så blev jag bara övertrött helt enkelt...
Hur eller hur så ligger jag här nu och kan inte somna :-( Koffe snarkar bredvid mig och barnen ligger i sina sängar och sover sött... Vad ska än annan göra nu då? Försöka sova vore ju bra men det är inte så lätt... Kanske ska ge sig ut på en nattvard igen ;-)
Men det blir ju så mycket skit snack då så det är lika bra att jag ligger kvar här och lyssnar på alla snarkningar...
Kanske ska stänga av tvn så jag inte stör Koffe eller så kan jag ju förflytta mig till soffan...
Ingen som är sugen på nattpromenad?

Av Sara - 6 januari 2014 18:16

  Det gör ont i mitt hjärta varje gång jag ser honom vända sig om och torka en tår

Varje gång han försöker dölja för mig att han gråter.

Det är aldrig lätt att säga hejdå och framför allt inte till en vän.


Jag tycker så synd om honom, han vet aldrig när han ska få träffa sin vän
Det är så orättvist att barn ska bli drabbade. Att deras liv ska bli upp och nervända pga vuxna människor. Från att ha lekt med varandra nästan varje dag i 2 års tid till att nästan aldrig träffas mera. Han förstår att dom har flyttat, men inte varför. Nu vill han flytta, han vill bo närmare sin bästa kompis så dom kan leka varje dag igen. Hur ska jag förklara att det inte går? Dom kunde ju flytta, så varför kan inte vi!? Frågorna är många men svaren få. Jag vet inte vad jag ska säga, jag kan bara finnas där och trösta honom när han säger hejdå. Hejdå till sin bästa kompis

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards