Alla inlägg under augusti 2014

Av Sara - 29 augusti 2014 22:32

Tänk vad ett litet hus egentligen kan göra
Det börjar med drömmar, man börjar planera och drömma om sin framtid
Här ska våran familj bo, här ska våra barn växa upp, våran första jul osv
Man slår till och köper, drömmarna blir till verklighet och man ser hur framtiden närmar sig...
Över en natt kraschar allt och drömmarna blir mardrömmar!
Mitt i allt kaos, all renovering och alla bekymmer som uppstår ser man något nytt hända.
Familjen/släkten blir tajtare
Ett hus, en renovering, en familj

Senaste månaden har vi kommit närmare och närmare Koffes brors familj
Vi träffas minst en gång i veckan, umgås genom att hjälpas åt med deras hus och barnen leker för fullt
Nellie har börjat att följa med oss hem för att leka och komma iväg ifrån allt kaos
Idag blev det till och med övernattning :-)
Ska bli intressant och se hur den här natten går

Av Sara - 28 augusti 2014 06:00

Usch och fy vad jag jobbigt det är att sova själv. Även fast Nils gjorde mig sällskap så hade jag svårt att sova :-/
Vaknade flera gånger och hade jätte svårt att somna om
En kall dusch och kaffe så att man vaknar till liv och sen väcka prinsarna
Längtar redan efter att få sova igen

Av Sara - 27 augusti 2014 21:37

Barnen sover, Koffe jobbar och här ligger jag alldeles ensam :-(
Oftast har jag ju Nils bredvid tills Koffe kommer hem. Men ikväll kommer inte Koffe hem, han jobbar natt :-(
Och Nils ville sova i sin säng (för ovanlighetens skull) så helt plötsligt har jag sängen för mig själv...
Hur ska jag lyckas sova själv?
Det är ju inte riktigt min grej...
Tycker ju om sällskap i sängen ;-)

Zzz, kommer bli en lång natt
får hoppas att jag antingen somnar snabbt eller att någon av grabbarna kommer in :-)

Av Sara - 27 augusti 2014 21:05

Det var ett tag sen man fick höra att man är störd... Men med kärlek inblandat blir allt gulligt ;-)

Vad yrar jag om nu?

Jag flörtade lite med Koffe och tyckte att vi skulle mysa lite
Erbjöd mig till och med att smeta lite... kaviar på kroppen :-O
Ja, jag sa kaviar och ja, jag menar det!
Koffe höll på att spy (han hatar kaviar och lukten av det)
Koffe tyckte att jag var äcklig så jag försökte söka lite tröst hos Stjärnan och fick till svar att jag e störd!!! :-O
Vad är det för kompis???
*haha* Vem vill inte slicka kaviar ifrån någons kropp???
*haha* Jag vet att jag INTE skulle vilja göra det ;-) Självklart var jag inte fullt allvarlig när jag erbjöd Koffe det...
Ville bara retas lite med honom
Eller??? ;-)

Av Sara - 27 augusti 2014 09:27

Nedräkningen har börjat eller så illa är det inte
Jobbar med Virre idag så det flyter på bra
Det är tydligen inte bara jag som retar mig på att andra inte kan bestämma sig över schemana
Fick sms av chefen att jag ska gå på mitt ordinarie schema men då blir det problem på tisdagar :-/
Aja, det är ju inte mitt problem
Får se hur det blir framöver
Dags att jobba lite

Av Sara - 27 augusti 2014 07:21

Jaha, då var man framme på jobbet
En kvart kvar tills man börjar och lusten att jobba har fortfarande inte kommit till mig :-/
Men det blir nog bra, får se vem som jag jobbar med idag
Någon borde ju komma snart...
Kan man börja nedräkningen redan nu tills man slutar?

Av Sara - 27 augusti 2014 06:06

Ögonen går i kors på mig, hade gärna legat kvar i sängen ett par timmar till
Väntar ivrigt på att kaffet ska bli klart så man blir människa igen
Har ingen som helst lust att jobba, ännu mindre när chefen strular med mitt schema hela tiden...
Hon verkar så förstående när man pratar med henne i telefon men sen händer det inte mycket mera efter det...

Nu är första sippen kaffe i magen, dags att väcka barnen, lämna dom på dagis och sen åka till jobbet
Det blir ju bra när jag väl kommer dit :-)

Av Sara - 26 augusti 2014 19:11

Jaha, då blev man utkastad av svärmor :-/
Hon tycker tydligen inte om mig längre :'(
Det är nog första gången som hon kastar ut mig på tio år :-/
Hon blir sur på mig för att jag "skickar över" mitt illamående på henne :-P
Men det är ju inte mitt fel att hon är sympati med mig ;-)

Snart dags att ta grabbarna och gå hem
Jobbdag imorgon - Jippi vilken lust jag har

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards