Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Sara - 19 oktober 2015 19:54

Att vi kvinnor har svårt att bestämma oss är numera ett faktum, iallafall när vi pratar om mig!
Har nu under en veckas tid gnällt om att min kära mens/lingonvecka/roligaveckan/kvinnoveckan/vadkallardudenveckan är sen. Okej när den är 1-2 dagar sen men nu har det gått för långt.
Att sitta där o kissa på den där lilla stickan är ju inte heller speciellt roligt, paniken/ångesten/känslan över vad som hända skall. Men stickan fick ge mig den slutgiltiga domen att det bara var att fortsätta vänta.
Så idag kom det min kära vän på besök, med buller och bång! Istället nu så sitter jag här med en fruktansvärd smärta och funderar på om jag är 15 igen?
Fick en riktigt Flash back när jag var på apoteket och hämtade ut mina P-piller.
Samma sort som jag åt när jag var 15, samma sort som jag började äta för att jag hade sån jävla mensvärk.
Allting började om igen, smärtan du faan va ont det gör. Skulle det inte bli bättre efter att man fick barn? Skulle det inte lugna ner sig lite? Visst det gjorde det, men nu är det 3,5 år sen jag födde Nils o helt plötsligt kastades jag 12 år tillbaka i tiden
Om jag minns rätt så gjorde dom ingen nytta då, så vad säger att dom ska göra det nu?
O va gör man egentligen mot den här jävla värken? Värmedynan är ju dagens bästa vän precis som då men den kan ju inte följa med mig till jobbet!? Jag kan ju inte springa omkring med den på magen för att lindra lite av min smärta. Eller kan jag?
När jag gick i skolan sjukskrev jag mig, jag hade så ont att jag mådde illa *flashback* jag låg hemma o grät för att det var så jobbigt. Precis som nu, däremot så kan jag inte sjukskriva mig för mensvärk nu. Delvis så vet jag hur svårt det är att få tag på vikarier o delvis så känns det ganska löjligt att sjukskriva sig för mensvärk
Jag får helt enkelt genomlida den här natten o se hur jag mår imorgon...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Skapa flashcards