Alla inlägg under juni 2017

Av Sara - 25 juni 2017 20:49

Idag var det dags igen, precis som alla andra år och precis som alla andra gånger per år - ordna på kyrkogården!
Jag förstår egentligen inte poängen med att åka dit 4-5 gånger per år, rensa, plantera och vattna! O det trots att man betalar en avgift för att personalen på kyrkogården ska ordna det. Men nej vi betalar bara gör vår blommor så vi måste åka dit runt midsommar - rensa bort dom gamla blommorna och plantera nya :-/ och är det en varm sommar så måste vi åka och vattna...
Jag förstår inte poängen med gravsten, det blir ju ett jäkla tvång att springa dit och kolla så dom döda har det fint!
Aja nu är det sommar fint igen och blir det en varm sommar så måste vi åka dit och vattna, iallafall är hösten snart här och då måste vi göra höst fint.

Vi hade en bra hjälpreda med oss som ville ha egna handskar och spade - oja han gjorde det mesta jobbet :-)

#supermorsan

Av Sara - 24 juni 2017 12:55

Tradera måste ju va något som man verkligen hatar och älskar samtidigt.
Ibland hittat man hur mycket som helst och ibland hittar man inte ett skit!
Just nu är jag ute efter en ny perkulator, eller egentligen vill jag ju ha en begagnad eftersom jag sitter på tradera och letar.
Jag vill ha en på landet eftersom det verkligen suger att frakta den vi har fram och tillbaka. Och efter den senaste trippen när idioten till make ställde in den halv full i min bil och den välte när jag svängde och kaffet rann ut o hela bilen vill jag ha en fast på landet!
Hittade ett par stycken så nu sitter jag på tradera och väntar in i det sista med att lägga ett bud!

Men självklart blev det ingen vinst!
Jag hade satt 200 inkl frakt som mål - en ny ligger runt 500kr
Sista budet jag la va 200kr (Ops där sprack min budget) och då låg den på 210kr...
Bättre lycka nästa gång helt enkelt :-)

#supermorsan

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards