Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Vem äter kläder?

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna?
Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är det ju JAG som tappar bort kläderna! Jag tog hem grejerna när förra terminen var slut och efter det är sakerna spårlöst borta!
Jag har till och med lyckats tappa bort en hel kartong med sommarkläder för Conny! En hel kartong med shorts är helt borta! Har vi en klädtjuv hemma eller äter någon upp våra kläder? Jag har ju hört talas om tvättmaskiner som äter strumpor men vem vill äta kartonger med kläder!?
Idag blir det iallafall hem och leta överallt efter regnkläder annars måste jag åka och köpa nya, igen. Jag köpte nämligen nya regnkläder i våras men jag minns inte till vilket barn. Jag trodde det var Conny men Lii säger att det var till Nils. Återstår att se när/om jag hittar kläderna!

#supermorsan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Av Sara - 29 augusti 2017 14:19


Då har halva den här dagen gått och jag har inte fått något nyttigt gjort. Eller jag har ju handla men kan man räkna det till nyttigt!? Nu sitter båda grabbarna i soffan med en varsin smoothie till mellis, diskmaskinen är igång och tvättmaskinen vän...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Skapa flashcards