Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Familjens pussel

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit.
Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med att få ihop vardagen och vardagssysslorna men känner ändå att tiden aldrig riktigt räcker till. Barnen ska lämnas på förskolor/frita, man åker och jobbar, hämtar barnen samtidigt som man ska handla och laga middag. Barnen har läxor och diverse aktiviter som man ska skjutsa till samtidigt som man ska hinna hålla sitt hem skinande rent! Du måste även ha ett socialt liv utanför familjen och din partner ska även han/hon få sin uppmärksamhet. Lagom tills barnen kommit i säng kommer man på att imorgon har ena barnet utflykt så matsäck måste fixas och andra barnet har idrott och vart faan la jag gympa påsen!? Är allt tvättat sen sist? Shit har någon varit ute med hunden? Vart är hunden? Har vi ens någon hund? Fick varje barn den egentid dom behöver?

Livet är ett evighets pussel och jag hyllar er föräldrar som faktiskt hinner med att jobba heltid, skjutsa era barn på olika aktiviteter samtidigt som barnens läxor alltid är i tid inlämnat, handla och laga femstjärniga middagar, hålla hemmet skinande rent och har tvätthögen i minimalstorlek samtidigt som ni ligger med era partner minst 4 gånger o veckan för alla vet vi att om man inte ligger med varandra minst varannan dag så lever man inte i ett sunt förhållande!
O nej jag ligger inte med min partner varannan dag, jag tror inte ens vi träffas varje dag så det där med sex är lyx här hemma, jag menar Nils sover fortfarande i våran säng och det är ett väldigt effektivt preventivmedel!

Dags att fortsätta med dagens pussel, jag vet inte ens om min man kommer hem innan jag åker till jobbet så har ett par pusselbitar kvar att lägga idag!

#supermorsan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Av Sara - 29 augusti 2017 14:19


Då har halva den här dagen gått och jag har inte fått något nyttigt gjort. Eller jag har ju handla men kan man räkna det till nyttigt!? Nu sitter båda grabbarna i soffan med en varsin smoothie till mellis, diskmaskinen är igång och tvättmaskinen vän...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards