Alla inlägg under juli 2012

Av Sara - 21 juli 2012 21:15

Pappas pengar är dom bästa pengarna ;-) Fick mig ett gott skratt när jag såg att svt1 har ett program som heter, pappas pengar. Ett riktigt roligt program som handlar om en rik pappa och hans son som är helt bakom flötet och inte har koll på nått. Ett exempel, pappan köpte en äggkopp för 14miljoner och efter en halv timme hade han sedan tappat bort den! Men hittade den gå golvet i bilen(!) sonen frågar sen pappan vad man har äggkoppen till och om man kan köra den i diskmaskinen… Fick mig som sagt många skratt åt puckona på tvn ;-)
Tänkte visa vad jag fick av MIN pappa idag, fick 3 varma mackor med skogensguld på.Mmm så gott, Tack pappa Du är bäst!
 

Av Sara - 21 juli 2012 19:45

 

Conny ligger i sängen och tittar på film, Koffe spelar dator (ovanligt!?) och Nils ligger i badbaljan och plaskar runt. Finns inte mycket och säga om dagen, många tankar och åsikter har diskuterats, men till vilken nytta? Ska man glömma och gå vidare(?) eller ta tag i allt och göra saker och ting bättre(?) livet är bra märkligt ibland.
Nils har tröttnat på att bada, skriver mer senare…

Av Sara - 20 juli 2012 21:00

  Idag var det dags igen, kusin Linda och Krille är i stan och självklart beslöt vi oss för att träffas :-)
Conny blev jätteglad när han såg vilka som kom men samtidigt lite blyg. Vi packade in oss i varsin bil och åkte mot Söderköping för att äta “lite glass”. I Söderköping är det inga små glassar, men tyvärr glömde jag bort att ta kort på våra glassar innan vi åt dom :-( Men om ni någon gång besöker Söderköping under sommaren så är smultronstället ett måste, om man gillar glass.
Efter glassen tog vi en promenad jäms med kanalen och sedan vidare runt i Söderköping. Hamnade vid en godisbutik där dom hade över 600 olika sorters godis så vi passade på att köpa lite lördagsgodis till Conny :-) och självklart en påse till mig och Koffe också. Men nu börjar det bli dags att trappa ner på onyttigheterna, jag gick ner 4kg direkt efter förlossningen men sen jag gick på mammaledighet den 4juni har jag gått upp 1,8kg igen :-( Lagom tills vi kom tillbaka till bilarna och satte oss i dom kom regnet… Snacka om tur med vädret ;-) Men så fort vi åkte in i Norrköping var regnet borta :-)  

I väntan på Linda & Krille passade vi på att leka i parken :-)    

Alla sätt är bra, utom dom dåliga! Conny åt/drack sin glass med sugrör tillslut

Av Sara - 19 juli 2012 07:15

Ligger i sängen och njuter av morgonen, Koffe jobbar och barnen sover. Det ända som saknas nu är en kopp kaffe, man kanske skulle resa på sig och sätta på en kopp eller två…
Det stod att det skulle regna idag men just nu lyser solen in genom mina skitiga (måste be svärmor tvätta dom ;-) ) fönster. Och ska det höjd vara dåligt väder vill jag inte sitta inne med barnen. Hade tänkt städa och plocka lite idag men jag umgås hellre med mina barn :-) Men nu ska jag fortsätta njuta av morgonen, nu har fåglarna också vaknat

Av Sara - 15 juli 2012 09:15

Det är tyst, familjen sover och det ända som hörs år lite fågelkvitter utifrån. Det verkar som om solen tagit semester, men det gör inget. Idag tänkte jag lägga all min energi på mina barn och hemmet. Barnen behöver lite lugn och ro så det ska dom få :-)
Igår va Nils gudfar och tant här med lite presenter, Conny fick en ny t-shirt och ett par coola jeans med dinosaurier, Nils fick en ny pyjamas, matchande kläder som hans gudfar har och en mysfilt med nalle puh på. Jag fick också present! Jag fick en H2O-mopp :-) så nu kan jag städa hur mycket jag vill utan att någon gnäller om att jag lånar deras, för nu har jag en egen *lyckligast* Koffe fick en glad och nöjd fru och det kostade inte honom ett öre ;-)
Men nu är det dags för frukost, glad bli kul och se när resten av familjen vaknar….
 

Av Sara - 14 juli 2012 15:00

Nu är det bestämt, vi flyttar till Arboga :-) Resan va inte bara semester utan vi åkte upp för att “kolla in” stan, kolla på lite hus och på eventuella jobb. Så nu har vi bestämt oss för att packa väskan och gå vidare, lämna Norrköping och börja om på ny kula…

 

 

Vilken dröm, vilken underbar känsla det var att skriva det. Jag trodde nästan på det själv ett tag ;-) Men nej, vi ska inte flytta (tyvärr) även om det skulle vara skönt att börja om på ny kula så är det inget vi har inplanerat just nu…

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards