Alla inlägg under augusti 2016

Av Sara - 27 augusti 2016 22:07

STOPP, STOPP, STOPP!
Hur tänker man som personal i förskoleklass när man skickar ut papper på en fredag om vad barnen ska göra på måndag!?
I fredags fick vi papper om div olika aktiviteter som börjar nästa vecka och om jag ska vara ärlig fatta jag ingenting.
Får huvudvärk redan första veckan på Connys fröknar, inte nog med att dom skickar otydliga papper hem - dom ringer dessutom och väcker mig :-/
Visst, jag kanske har glömt bort att säga att jag jobbar natt Men väcker man mig blir jag sur och då spelar det ingen roll vem det är som väcker mig! Det kan vara barnen, Koffe eller självaste kungen jag blir sur PUNKT.

Idag fick vi iallafall ge oss ut på en shoppingrunda, Nils behövde nya tennisskor, Conny behövde både gympa kläder och skor, plus gympa påse och nya tennisskor. Och tydligen hade jag också lovat honom en keps!
Kan stämma, han sa något om det förra veckan nu när jag tänker efter.

Hade iallafall lite flyt, handla man skor för 400 kr fick man en gympa påse på köpet *High five* Jag handlade skor för 700 *mohaha*
Nya gympa kläder tyckte farmor va onödigt, det finns ju. Ja men nu ville herrn ha nya kläder och självklart skulle det vara en Sverige dress med nummer 10 på (vilken spelare har det :-O *tjejen med koll*) och så hittade han en ny keps. H&M gick endast på 179kr kepsen har garanterat blivit stulen om en vecka och kläderna växer han nog ur om en månad så den notan får vi nog multiplicera ett par gånger till den här terminen *suck*
Sen kom vi till Lördags godis - hur gör ni? Hur mycket får era barn handla? Går ni på summan eller mängden? Får dom välja själva? Får man både chips o godis eller bara en sak?

Här hemma kör vi stilen - köp det du är sugen på just nu
Det är ju så jag väljer godis, någon direkt summa har vi inte utan det är mera vad vi tycker är lämpligt
Så vi knallade ut från maxi med en nota på 700 kr. *Vad faan hände*
Godis för 700kr nu börjar det spåra ur ordentligt!
Självklart köpte vi inte bara godis för det, blev lite andra saker också
Av någon anledning blir det alltid en massa extra saker när man handlar...

Nu blir det att beta av natt 2 av 3



Av Sara - 25 augusti 2016 07:39

Att gå upp på morgonen är inte riktigt min grej, förr var det de men då kunde jag gå ut och springa (vakna till liv) innan jag väckte barnen och satte igång deras morgonrutiner.
Under våren/sommaren har Koffe lämnat barnen när dom skulle till dagis så några direkta morgonrutiner har jag inte fått in :-/
Däremot nu så håller jag och grabbarna på att jobba oss fram våra egna rutiner
En av rutinerna är klädracet på barnkanalen, skit bra program som gör att barnen vill klä på sig UTAN en massa bråk :-)

Nu börjar herrarna i hagen tjata om att dom vill gå till skolan/dagis bäst att jag också klär på mig så vi kommer iväg

Av Sara - 24 augusti 2016 09:47

Conny är i skolan, Koffe jobbar, Nils sitter i barnens rum o tittar på tv och jag njuter av en kopp kaffe i soffan.
Idag är sista dagen innan allvaret drar igång, imorgon ska Nils äntligen få gå till dagis och jag ska jobba ett par timmar :-)
Helgen består bara av att jobba och sova - hat/älskar mina monster helger...

Mitt hem säger att jag måste städa men min kropp säger slöa hela dagen. Eller egentligen så säger den att vi ska ut och springa 200mil och träna bort alla extra kilon som tillkommit under sommaren men idag är en sån där dag där jag Bara vill vara.
Så mycket har gått emot mig på sistone att jag bara vill gömma mig från allt.
Onödiga jävla utgifter ramlar in som reklam en söndag...

Nu blir det att fortsätta njuta av kaffet innan jag sätter igång med mitt stol projekt. Tog bara ett år innan jag kom igång med det men så går det när man ber andra om hjälp.
Men nu är det påbörjat och förhoppningsvis klart idag :-P
Om jag tar mig upp ur soffan ;-)



Gamla tyget/Nya tyget

Av Sara - 23 augusti 2016 13:02

Klockan springer iväg när man har roligt :-) Snart är det dags att hämta hem Conny, Nils längtar massor. I morse tog det nästan 10 minuter för grabbarna att säga hejdå till varandra. Syskonkärlek deluxe

Idag har vi fått vårat nya larm installerat, självklart skulle även det strula (allt annat gör ju det), när killen från larmbolaget va klar gick vi över till Liian en sväng för att kolla när bostadskillarna skulle fixa fönstrena hos henne. Det var nog inte dom smartaste spermierna i påsen men antagligen dom snabbaste :-P

Varje dag måste man komma på ny aktivitet, skulle behöva åka o handla men eftersom svärfars ena bil är trasig så står jag utan :-/
Kanske dags att skaffa en egen bil!?
Så handling får ske när Koffe har kommit hem från jobbet...
Skit kul att handla :-/
Kanske kan lura med mig Liian ;-)
Fast sist vi skulle handla ihop åkte hon utan mig :-/ Snälla kompisar man har :-P

Av Sara - 23 augusti 2016 10:33

Koffe jobbar och Conny är på 6års, Nils tycker att det är skit tråkigt att inte han får gå till pantern. Jag är jättedumt som inte jobbar(?) Pappa jobbar ju så varför jobbar inte mamma!?
Frågorna är många och svaren enkla men dom duger inte åt Nils. Han vill gå till dagis och det är nu! Och jag förstår honom, 2veckor i månaden kommer han knappt gå på dagis för att jag jobbar helgerna, ett straff eller fördel för barnen?
Conny tycker att det är jätteskönt men han går ju 8.15-13.30 varje dag.
Nils går torsdag och fredag den här veckan, nästa vecka går han bara måndag
Han är skit sur över att han aldrig får vara på dagis...
Men vad ska man göra?
Hur man än gör så blir det fel?
jag valde att gå ner i tid för att få mer tid med barnen något som inte Nils är speciellt nöjd över :-/

Av Sara - 23 augusti 2016 09:07

Häromdagen knacka det på dörren, självklart springer barnen och öppnar först. Hej seriemördare och välkommen in och mörda oss alla!
Som tur var va det bara grannen... Grannen som jag härom veckan pratade med om lik lukten i boden...
Han hade hittat "råttan" *jippi*
Så jag skämtade lite med honom om mitt blogginlägg och att han aldrig hade berättat ifall det va en riktig död människa där inne och får till svar: Nae då hade jag ju undanröjt dig med :-/
Hej mardrömmar och välkomna tillbaka!
jag log lite stelt mot honom o stängde dörren fort som faan
Och då slog det mig, jag har inte sett hans fru på minst 2 veckor :-/
Är det hon som är "råttan"? Är det hon som har legat där inne och luktat under den här tiden? Och nu tvinga jag honom att städa efter sig och han kommer komma efter mig!?
Nae, här kan jag sitta och skrämma upp mig själv hur mycket som helst. Jag måste verkligen sluta titta på Criminal Minds.
Råttan är iallafall borta men stanken består, vet inte hur länge den kommer stanna kvar men med min vanliga otur stannar den nog kvar för alltid :-/

Av Sara - 18 augusti 2016 18:51

Koffe har sagt ganska länge nu att det stinker as i våran bod. Jag är ju inte dum så jag har ju valt att inte gå ut dit innan han har kontrollerat vart lukten kommer ifrån (vill ju inte springa på en död människa eller liknande)
Så häromdagen städade Koffe ur boden men hitta inga lik *pust* (jobbigt läge om det vart ett lik där inne o man ska förklara det för herr konstapeln)
Idag klev jag in (av misstag) i boden och kände stanken. FY FAAN hade jag inte vetat bättre hade jag trott att vi haft ett lik där inne.
Så jag knackade lite gulligt på hos grannen (våra bodar går ihop med varandra) och undrade om han hade hade ett lik i boden. O ja, jag frågade faktiskt om han gömde ett lik där inne. Tyvärr (eller som tur va), så gömde han inte några lik i boden men även han hade märkt av lukten och skulle komma upp det.
Nu i efterhand funderar jag på om han skulle erkänna ifall han hade haft ett lik i boden, vilken mördare gör det? "Ja visst har jag ett lik i min bod. Jag ska bara stycka upp honom först så kommer nog lik lukten försvinna ganska snart"
Smart Sara, nu kanske du står näst på hans lista eller så kanske du ska sluta kolla på Criminal Minds. Ett förslag från dig själv till dig själv ;-)



Av Sara - 17 augusti 2016 13:18

Handla med barnen är ju så tråkigt, eller egentligen är det inte tråkigt utan mest segt
Dom tycker ju inte att det är kul och tröttnar ganska snabbt på att gå omkring där i affären vilket alltid slutar med att dom springer omkring som galningar.
Så Conny ringde till sin farmor och flörtade, dom ville hellre hem till henne o leka. Självklart fick dom det (någon som är förvånad?)
När vi gick ner och lämnade barnen fick vi istället med oss Eric till affären, han ville ha lite egentid med gudföräldrarna :-)
O det är klart det, han vet ju att han får något gott i affären :-)

Men om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad som är värst, handla med barnen eller handla på en onsdag med alla pensionärer...
Dom är ju ÖVERALLT! Dom är nog värre än barnen...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards