Alla inlägg under augusti 2012

Av Sara - 30 augusti 2012 04:15

Då var det dags för nattmålet, Nils ligger och tuttar för fullt medans en annan gör allt en kan för att hålla sig vaken. Runt 4-tiden varje natt vill han äta, runt 4 varje natt sitter jag här och kämpar för att hålla mig vaken. Men idag är det inte speciellt svårt att hålla sig vaken. Varje gång han “suger tag” värker det i min bröstvårta, han har tuttat så mycket idag att jag nu har ont :-( I det här läget är det inte skönt att amma…

Av Sara - 28 augusti 2012 21:45

Äntligen tisdag, äntligen är min tvkvällen här och jag har njutit framför tvn och kommer fortsätta göra den närmaste halv timmen ;-) Conny somnade redan halv 5 och sover förhoppningsvis för natten. Nils sover i vagnen men om ett tag ska Koffe väcka honom och göra honom redo för natten. Imorgon blir det handling med Daniel (Koffes ena lillebror), jag har lovat att baka bullar och tekakor så det är bäst jag håller det jag lovat :-)

Av Sara - 28 augusti 2012 13:00

    I morse när vi skulle gå till dagis var det lite halvkyligt ute, så jag klädde på barnen ordentligt och knallade iväg till dagis med Conny. Nu när vi (jag & Nils) skulle hämta Conny och Edwin på dagis var det svalt ute. Så vi tog en lugn och skön promenad hem. På för middagen bakade jag lite O’boymuffins till eftermiddags fikat. Så nu har jag, Edwin och Conny fikat, båda grabbarna blev jätteglada när det fanns muffins att smaska i sig :-)

För en gångs skull håller grabbarna sams, dom brukar bara kunna leka 5-10minuter och sen är dom osams men idag *peppar, peppar* verkar dom hålla sams ordentligt. Nils ligger och sover så jag tänkte ta hand om disken efter fikat och sen ligga och halv slöa framför tv:n tills det är dags att följa Edwin hem. Får Hoppas att grabbarna håller sams hela tiden idag. Det är inte speciellt roligt när dom alltid blir osams och bråkar efter ett par minuter i samma rum. Vet inte vad vi ska göra med dom… Nån som har något förslag? Dom är trots allt släkt och har byggt upp nån slags syskon relation och alla syskon bråkar men inte så här mycket, eller!?´

   

Av Sara - 28 augusti 2012 07:45

Frukostdags, dagens viktigast mål, dagens långsammaste mål. Conny sitter med en kopp te som varje morgon och en skål yoghurt, det går inte fort, visst han ska inte stressa men just nu gör han allting förutom att äter :-( Men om jag ger honom en sked och låter som en motorcykel går det lite fortare

 

Styr med allting förutom frukosten... Nu gick han från bordet så jag antar att han är klar

 

Nils ligger i sängen och leker, han väntar på att få komma upp och följa med till dagis. Han gör inte mycket väsen av sig på morgonen och väntar oftast på sin tur ;-) Men nu har klockan tickat iväg för mycket, skriver mer senare


Av Sara - 23 augusti 2012 15:30

 

Nu sitter Conny på mormors jobb och äter glass. Han älskar att åka till mormors jobb, där får man alltid oftast en glass :-) Nu väntar han på sin gudmor… Och medans han väntar blev det en till glass; Mormor är snäll, säger Conny :-)

Av Sara - 23 augusti 2012 09:30

 

Conny sitter i badet och jag på toaletten med Nils i knät. Jag försöker få Conny att prata med mig, berätta vad dom gör på dagis. Vad är roligt/tråkigt, vem/vad leker du med osv. Men jag får inte ur honom många svar, han fortsätter leka och plaska…

Den här veckan har han varit jättejobbig och lämna på dagis. Han börjar bråka direkt när vi går upp och markerar klart och tydligt att han inte vill gå till dagis. När vi väl kommer till dagis är det tårar; snälla mamma, jag vill inte, mamma kom, mamma, mamma… Det är med gråten i halsen som jag lämnar honom.
Igår kväll började Koffe prata om dagis och Conny började direkt; jag vill inte gå till dagis, jag vill inte, inte dagis! Samtidigt som han hade en gråt röst. Idag var det dags igen, bök och stök, tårfyllda ögon och gråten i halsen. Han vill verkligen inte gå till dagis, han får vara hemma. Men hur länge? Varför vill han inte gå till dagis? Har det hänt något på dagis? Gjorde jag rätt eller fel, som har honom hemma? Jag vet att jag måste prata med personalen om det här, men inte idag. Idag går Connys behov och känslor i första hand. Ska ringa personalen i eftermiddag och prata med dom. Men vad mer ska jag göra, ska jag tvinga Conny att gå till dagis!?

Av Sara - 21 augusti 2012 07:45

Conny sitter och äter frukost, Nils sover och Koffe jobbar. För en gångs skull var Koffe snabb och pigg på att lämna sängen, Conny däremot fick jag nästan dra ur sängen. Nils började morgonen med att spy ner hela mig (jag gav honom förmycket mat) så efter det somnade jag aldrig riktigt om. Så nu sitter jag här vid frukost bordet, trött, seg och luktar spyor :-( Måste ta en snabbdusch, får bli en akutdusch efter jag lämnat Conny på dagis, men nu är han färdig så jag ska hjälpa honom och sen gå mot dagis, i regnet

Av Sara - 18 augusti 2012 07:15

Jag hatar sova borta. Jag hatar att sova utan Koffe. Tur att jag har min minsta kille med mig ;-)
Mr K ville gå och lägga sig runt 1:30 (jätte sent om ni frågar mig) så då fixade jag i ordning honom och gick sen och la mig igen. Nils har vaknade vid 4-tiden och ville äta, innan och efter det har han små bökat. Nu ligger han bredvid mig, sparkar, pratar och små styr lite. Jag är nyfiken på hur det har gått hemma, dom är ju inte vana med att jag sover borta så vi får hoppas att det gått bra…  Men varför skulle det inte göra det!? Kan komma på många anledningar till att det inte skulle gå bra hemma men det försöker jag förtränga ;-)
Nu är det en halv timme kvar tills Mr K ska gå upp och om en timme slutar jag, då ska jag hem till mina stora killar och äta frukost!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards