Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Sara - 1 oktober 2014 09:01

Kära Stadsminister och övriga regeringskamrater


 

VEM FAAN TROR NI ATT NI ÄR!?

 

Vem tror ni att ni är när ni går in och bestämmer över hur min familjesituation ska se ut?

Vem är ni att bestämma hur jag och min man ska dela upp våran föräldraledighet?

Visst ska det vara jämnställdt, men vem bestämmer när och var?

Är inte det upp till var och en?

Det finns dom familjer där pappan är hemma under hela perioden, familjer som delar totalt lika och familjer där mamman är hemma.

Varför ska ni hålla på och tvinga oss att göra det som ni vill?

Vad hände med friheten som vi så stolt skryter om?

Alla familjer är olika - familje situationen ser annorlunda ut

Min man har under 4år kanske tagit ca 40dagar på våra 2barn, varför?

Jo för att vi har valt att jag ska gå hemma med våra barn

I 3års tid var jag hemma med våra barn, när jag tröttnade började jag jobba och min man fick ta ut föräldraledigt, han var den som fick ta vab om det var något.

Det här var ett val som VI gjorde tillsammans inte för att NI tvingade oss utan för att VI ville

 

Det finns även dom familjer där pappan går hemma hela tiden, ska ni då istället tvinga mamman att vara hemma med sina barn?

 

Varför ska NI bestämma över hur våra liv ska se ut?

Innan ni tar en massa beslut över våra liv kanske ni ska börja fundera på vad som ger er rätten att ta ett beslut över mig och min familj?

 

Välkomna till Sverige, vi har yttrandefrihet - men får inte rösta hur vi vill

Välkomna till Sverige, vi lever i frihet - men vilt främmande människor ska bestämma vem som MÅSTE vara hemma med våra barn

 

Men nu när jag tänker efter, vad händer med dagarna när dom brinner inne?

Ni sparar pengar!?

 

Tack för mig

 

Av Sara - 1 oktober 2014 07:58

  Ljudet av era hjärtan gör mig lugn,

Älskar allt med er, att för höra era hjärtan slå, varenda rörelse ni gör

Även när ni sparkar på mamma när hon försöker sova   

Att få vara mamma är så underbart, även fast jag ibland är trött på er så älskar jag er

Längtar massor efter er och längtar efter att vi alla får vara samlade   

 

Älskar er mina älskade barn

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards