Alla inlägg den 14 december 2014

Av Sara - 14 december 2014 16:13

If you're lost you can look and you will find me

If you fall I will catch you I will be waiting

I've got a suitcase of memories that I almost left behind

En dörr stängs och nya öppnas
Vänner som man inte trodde fanns stod bakom dörren med öppna armar, stöttande, hjälpande och tröstande
Hösten blev inget som jag hade tänkt mig, en väns bortgång och en annans svek slutade med tårar.
Många tårar och mycket kämpande, berg och dalbana upp och ner i både humör och ångest...
Efter ett samtal med en kär vän som hållt sig på avstånd hittade jag en gnutta ljus i dimman. Hon satt där med svaret på mina frågor och där kunde jag börja mitt arbete.

Svaret på ens frågor är inte alltid så svårt som man tror. Man måste bara ge sig själv chansen och möjligheten att undersöka och fråga sig själv:

Vad gör jag här?
Varför blev det så här?
Vad gör jag nu?

Av Sara - 14 december 2014 14:51

Stackars lilla svärfar, stackars lilla svärfar
För ett par månader sen blev svärfar 40, en underbar vecka med utflykt, hyss, bus och fest :-)
Sen dess har det tyvärr inte gått så bra för min kära lilla svärfar :-(
Hans minne är inte som det en gång var, hans minne har börjat svikta ordentligt
Han kallar barn och barnbarn för fel namn, glömmer bort vad han ska göra och tappar bort saker :-/
Idag var det äntligen dags att pynta julgranen, men hur kul är det att pynta en gran utan belysning?
Han köpte en ny belysning härom veckan men idag när den skulle upp är den spårlöst borta :-/
Han har kastat den nya slingan och sparat den trasiga :-/ misstänker jag
Eller så har han helt enkelt lagt den på ett jättebra ställe men glömt vart... Lika illa det om ni frågar mig...
Hur ska det här sluta? En döv svärmor och en senil svärfar!?
Förstå den dagen han glömmer något viktigt!? Barnen på ikea, svärmor i affären...
Det här kan sluta illa...

Granen är fin iallafall, lite mörk kanske...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards