Alla inlägg under januari 2016

Av Sara - 23 januari 2016 20:12

Telefonen piper, den ringer, piper och ringer om vartannat.
Larmet går, vem är det, vad har hänt och hur fort måste vi ta oss dit?
Toalettbesök? Någon som har ramlat? Ångest? Törstig?
Anledningarna är många och svaren enkla, vi måste dit, att gå på toaletten själv är bort prioriterat.
Börjar fundera på om man inte ska börja "sno" blöjor från våra pensionärer.
Ibland är det inte långt ifrån en olycka. O vem vet när man hinner gå på toaletten nästa gång :-/
Trots den stressen som kan bli ibland på natten så älskar jag mitt jobb, jag älskar att veta att när jag går hem på morgonen har jag gjort något bra.
Det var jag som fanns där när natt ångesten kröp på för dom, det var jag som satt där och pratade med dom innan dom skulle lägga sig
Det var jag som tröstade efter fallet
Mitt jobb är ett tungt jobb, både psykiskt och fysiskt
Men det är mitt jobb och jag älskar det

Av Sara - 23 januari 2016 01:20

Natten började snurrigt och fortsätter i samma tempo.
Om jag ska vara ärlig så har hela den här dagen varit snurrig, fick inte riktigt allting som jag skulle göra gjort.
Dagen blev inte bättre när chefen mejla om nya arbetstider. Snacka om att allting rasade samman på mindre än en minut. Börjar senare *jippi* jobba längre *buhu* men men det är bara o bita ihop och hoppas att det är tillfälligt ;-)
Får se om vi kommer in och kan äta något inatt eller om det får bli flytande föda hela natten :-/
Tur att man har Anneli i bilen bredvid så man får sig ett gott skratt mellan varven :-)

Av Sara - 22 januari 2016 20:42

Monster veckan fortsätter med helgarbete, det märks på barnen att jag knappt varit hemma så ikväll myser vi framför olika Disney filmer :-)

Helgen blir inte riktigt som jag hade tänkt att det skulle bli. Dom utökade mina arbetstider med en timme per natt, både på gott och ont.
Men allt har sina för och nackdelar, biter ihop och jobbar på sista tiden som är kvar :-)

Blev en dejt med min älskade August ikväll.
Ibland är det skönt att bara få vara, njuta och slippa allt runt omkring en.
Är så jävla besviken, den man minst tror det om visar sig vara den falskaste av dom alla.
Är så jävla ledsen och besviken

Men med August kan jag glömma allt och får vara mig själv
August älskar mig för den jag är

Av Sara - 19 januari 2016 05:03

Livet rullar på men tyvärr så gör inte bloggen detsamma.
Sista veckan har varit allt annat än normal för mig och min familj.
Den 5 januari fick Nils och Conny en ny liten kusin, Noomie.
Hon föddes 6 veckor för tidigt så mycket fokus har legat på att se till att dom har mått bra. Eftersom jag blev bonus faster har jag sett till att ta alla chanser jag kan och mysa bebis ;-)


Tack vare Facebooks nya finurliga sak kan vi ju få se tillbaka vad vi skrivit och delat på Facebook under åren som gott.
Något som får en aTT minnas tillbaka, skratta och gråta
Vilka korkade grejer som man har skrivit, vilka idéer man har haft och alla dessa bilder man har delat.
Tänk att för 6 år sen gick jag höggravid och vänta på att lilla Conny skulle titta ut :-)
På ett sätt skulle jag vilja åka tillbaka, få uppleva det igen. Kanske göra någonting annorlunda...
Ibland är det nog tur att man inte kan resa i tiden, tänk vad mycket man hade förstört

Av Sara - 9 januari 2016 23:10

Hands, put your empty hands in mine
And scars, show me all the scars you hide
And hey, if your wings are broken
Please take mine so yours can open too
Cause I'm gonna stand by you
Oh, tears make kaleidoscopes in your eyes
And hurt, I know you're hurting, but so am I
And love, if your wings are broken
Borrow mine 'til yours can open too
Cause I'm gonna stand by you

Even if we're breaking down, we can find a way to break through
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you

Yeah, you're all I never knew I needed
And the heart, sometimes it's unclear why it's beating
And love, if your wings are broken
We can brave through those emotions too
Cause I'm gonna stand by you
Oh, truth, I guess truth is what you believe in
And faith, I think faith is having a reason
No, no, no, love, if your wings are broken
Borrow mine 'til yours can open too
Cause I'm gonna stand by you

Even if we're breaking down, we can find a way to break through
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you

I'll be your eyes 'til yours can shine
I'll be your arms, I'll be your steady satellite
And when you can't rise, well, I'll craw with you on hands and knees
Cause I...
(I'm gonna stand by you)

Even if we're breaking down, we can find a way to break through (come on)
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'm gonna stand by you
Even if we can't find heaven, I'll walk through Hell with you
Love, you're not alone, cause I'm gonna stand by you
Love, you're not alone
Oh I'm gonna stand by you
(Even if we can't find heaven, heaven, heaven)
Yeah I'm gonna stand by you

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards