Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Sara - 27 juli 2016 23:54

Det blev visst ett inlägg till idag...
Vem vet det kanske blir till en ful ovana:-P

Idag kom vi äntligen ut på den där efterlängtade promenaden som jag tjatat på Koffe om hela sommaren.
Conny ville inte följa med så han stack hem till farmor och farfar, med oss istället följde Eric
Av någon konstig anledning tog vi bilen :-/
Koffe och Eric visste precis vart vi skulle...
På pokemon jakt!
Uppe i skogen fanns ett utmärkt ställe, en perfekt runda med MASSOR av pokemon stop :-P
Så om sanningen ska fram sååå var vi på pokemon jakt :-P
Nils blev iallafall glad över promenaden, han sprang och letade efter alla djuren som gömde sig i skogen och ville att jag skulle läsa vad som stod på skyltarna!
Nils tyckte att minigolfen som låg vid spåret såg spännande ut så vi bestämde oss för att gå dit och prova någon dag :-)

Hur ska det gå med mina barn som är så dåliga förlorare!?

Av Sara - 27 juli 2016 13:17

Va ett tag sen det skrevs ett par rader i den här bloggen.
Tiden (som vanligt) räcker inte riktigt till, man prioriterar annorlunda och vårens mäktiga schema i kombination med barn och make som ska ha uppmärksamhet ihop med vänner som tycker att man blivit tråkig för att man inte orkar supa lika mycket som förr tar på ens krafter.
Har lärt mig att prioritera, dom där vännerna visade sig vara mer falska en Michael Kors väskan på wish.
Varför vill man va vän med någon som bara utnyttjar än och bara vill vara vän när det passar dom?
Nae, nu gäller det att göra om göra rätt!
Prioritera dom som faktiskt betyder något och dom som man själv betyder något för

Barnen har inte ens varit hemma i 24 timmar och dom har redan lyckats vända upp och ner på hemmet.
Trots Koffes storstädning här hemma ser hemmet ut som om barnen varit själva i ett dygn
Vad har mamman gjort under tiden?
Varför har mamman inte prioriterat städning och plockning efter barnen?
Nae jag orkar inte!
Medans barnen vände upp o ner på vardagsrummet fixade jag i köket -?Kaffet blir inte klart på egen hand!
Skura ut poolen lite snabbt och fyllde på den så jag kunde få sitta i lugn & ro och bläddra igenom diverse kataloger och shoppa alldeles för mycket.

Nu sitter barnen nakna i soffan och äter kakor till lunch.
Kanske inte den bästa lunchen men jag ORKAR inte idag. Jag ligger här i soffan och läser min nya "bibel"
Boken som får alla trötta mammor att le och känna att jag är inte ensam.
Jag behöver inte orka va supermamma jämt, det är okej att inte orka ibland!

Nu badar visst barnen igen, bäst att jag kollar till dom


Tack #meekatt för en sån underbar bok
Den är verkligen min bibel och min räddning dagar som som här
#låtmammabajsaifred!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards