Alla inlägg under januari 2014

Av Sara - 6 januari 2014 13:06

ÄNTLIGEN!

Efter alldeles för lång tid så får bästisarna leka o inte bara en dag utan TVÅ dagar i rad   

Igår var Jimma här och tog en fika så grabbarna fick leka lite, grabbarna blev lite ledsna när dom sen inte fick leka mera så Jimma och jag pratade om att dom kanske skulle få leka lite mer idag. Men vi (jag) sa inget ifall det det inte skulle bli något. Så imorse när jag åkte iväg trodde Conny att jag skulle åka och handla. Han blev lagom chockad när James klev in i hans rum   Sen dess har vi knappt sett röken av dom, dom sitter inne i rummet och leker oavbrutet.

Just nu "lagar" dom mat till varandra och "äter" för fullt. Funderar på om jag ska plocka fram riktigt fika till dom eller om jag ska vänta till efter maten.

Efter maten är nog smartast annars är nog risken att dom inte äter någon mat alls...

Av Sara - 5 januari 2014 16:56

Är huvudet dumt får kroppen lida!

Och inatt var fru Steiners huvud väldigt dumt så idag lider kropp, själ och huvudet ordentligt!

O NEJ! Alkohol var inte inblandat, mitt huvud kan vara dumt ändå   

Gårdagen var riktigt trevligt   

Lämnade grabbarna hos min syster runt 18-18,30 sen åkte vi in til Ica för att handla lite gottigheter till kvällen. Middagsfrågan kom på tal, va faan ska vi äta?

Snabbt enkelt, slippa göra oss iordning - fyrkanten

Först tänkte vi ta med oss det hem men det slutade med att vi satt kvar där så slapp vi disken   

När vi väl kom hem sedan slängde vi oss på varsin ända av soffan, smaskade på vårat godis och såg en film

När klockan närmade sig 23 planerade vi att gå och lägga oss, man får ju passa på att sova när man kan!

Men sen så ringde min telefon och *vips* så klev jag utanför dörren och Koffe gick och la sig själv

 

Hade en supertrevlig kväll och en skrattrik natt, klev innanför dörrarna runt halv sju imorse

Hade lite svårt att varva ner och komma till ro så jag somnade runt halv åtta men vaknade igen runt elva och åkte iväg för att hämta hem grabbarna   

Nu börjar ögonen gå i kors på mig, sängen ser så underbart skön ut men än så länge är det för tidigt att sova...

Kommer sova gott i natt

Av Sara - 4 januari 2014 17:31

Då var lördagen här och vi är barnlediga

Tanken var att vi skulle ha gått och bowlat med några kompisar men sen så slog det oss

Varje gång vi är barnlediga är vi uppbokade på annat med kompisar

Det är bowling, restaurangbesök, spelkvällar osv

Nu när vi väl är barnlediga så vill vi vara bara vi

Så ikväll blir det något lättlagat, en bra film och mys i soffan

En perfekt barnledig kväll, sist vi gjorde det tror jag var första gången Conny sov borta 2011

Det säger ju allt! Vi behöver en barn och kompis fri kväll

Sen vad som händer senare under kvällen återstår att se

Men till en början blir det bara vi   

Av Sara - 3 januari 2014 16:46

Då var vi 3 dagar in på det nya året, känns lite konstigt. Ett nytt år, en ny bok eller ett nytt kapitel av livet. Beror ju lite på hur man ser det.

2013 var ett väldigt händelserikt år, skratt, glädje, sorg, tårar, kärlek YOU NAME IT! Samtidigt som vi förlorade en väldigt viktig person i våra liv så utökade vi familjen med inte bara ett utan två nya att älska och ta hand om. 2013 kom och gick lika fort igen, för en del var det kanske pest och pina men för min del var det ett ganska bra år trots sorgen som alltid kommer ligga kvar.

Nu är 2014 här, några löften har jag inte avlagt och har inga planer på det heller. Nyårslöften är något som man sedan kämpar för att inte bryta men av någon anledning ändå gör det. Under 2014 har jag vissa mål att uppnå och nog faan ska jag klara det    Har man viljan och kämparglöden klarar man allt!

Rubriken sa 2013, det innebar att nu lämnar vi det förflutna bakom oss och ser framåt!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards