Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Sara - 28 oktober 2016 19:48

Skala potatis, koka, mosa/mixa, krydda efter smak till moset är perfekt.
Putsa köttet, krydda, stek till perfekt grad för att sedan skära upp.
Grönsakerna ska tvättas, skäras, idag blir som smörslungade
(oj så fint det lät) vitlök.
Spritsa upp potatismoset på dom ny oljade plankorna,
*fy faan vad varmt moset är* dekorera med grönsaker och lägg på köttet o så skjuts in i ugnen
*ta dam*
2 timmar senare och middagen är serverad - 5 minuter efter det så är maten uppdukad och alla har rest på sig från bordet...

Som ni ser så är ingen planka den andra lik här hemma.
Jag förstår att barnen inte är så jätte förtjusta i allt vi lagar men när till och med koffe ska börja ha special planka börjar jag fundera.
Vad hände och när blev min familj så bortskämd!?

Nahe, nu är det dags för fredagsmys med familjen, gigantiska godisskålen är framplockad och en film är vald.
Traditioner är till för att följas och mina barns favorit tradition är fredagsmys




#supermorsan

Av Sara - 28 oktober 2016 07:30

O så kan man bocka av ytterligare än natt ifrån den här jobbveckan.
Det har varit en rolig och bra natt, den har flutit på riktigt bra :-)
Jag trivs bra här och visst är det svårt i början innan man hittar rutiner men det känns bra. Och vem vet, med rätt erbjudande kanske jag blir kvar här ;-)

Vi slutade klockan 7 men jag har möte 7.30 så jag får snällt sitta här och väntar på la chef :-)
Jag skulle egentligen behöva sova men jag är för nyfiken för att sova
Vem behöver sova när det finns kaffe!?
Jag får sova när mötet är klart men just nu känns det inte aktuellt eller intressant heller för den delen.

Vem vet, jag kanske får rätt erbjudande nu ;-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards