Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Sara - 31 oktober 2016 14:56

Om en timme kommer Koffe hem, då får jag äntligen sova ett par timmar.
Förhoppningsvis
Visst, jag fick sova (halvsova) imorse på soffan men det är ju inte samma sak som att sova en hel natt.
Mina ögon går i kors och just nu känns det inte som om han blir bättre. Han va relativt pigg och glad under förmiddagen
Men nu är han hängig igen :-/
Han säger själv att han inte mår bra, han försöker även hitta lösningar så han ska få gå till dagis imorgon.
"Men mamma nu har jag ingen feber. - Nae men om 5 minuter ligger du däckad igen"

Imorgon blir det ett samtal till VC, vi kan inte hålla på så här och framförallt kan inte han fortsätta må så här.

Av Sara - 31 oktober 2016 04:32

En sur kille står nere vid fotgaveln av sängen och tjurar. Flera gånger tjatar han på sin far att han ska gå upp och att det är morgon.
Vi försöker förklara för honom att det är natt och vi ska sova men nae. Han vägrar lyssna på det örat så nu ligger jag på soffan med honom och tittar på barnfilm - mitt i natten :-P
I vanliga fall hade jag sparkat upp Koffe med honom eftersom Koffe ändå snart ska gå upp men med tanke på att Nils är sjuk så vill jag ha lite koll på honom.
Nu ska jag försöka halv sova på soffan så jag orkar med den här dagen.
Gå upp klockan 4 på morgonen är inte riktigt min grej o jag risken att förvandlas till monster mamma är STOR *gäsp*
Det borde vara olagligt att gå upp så här tidigt och barn som gör det ändå borde säljas på loppmarknad.
Nils har tyvärr aldrig lyssnat på att man ska sova länge på morgonen utan alltid varit den morgon pigga i den här familjen *gäsp*

När är det okej för barn att gå upp?
Han och jag är ju lediga (vabbar) idag!
Men idag kan vi inte ens sova länge när vi är sjuka, jag trodde barn skulle vara trötta/hängiga när dom har feber *gäsp*



#supermorsan

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards