Alla inlägg under mars 2010

Av Sara - 31 mars 2010 22:38

Conny ligger och sover.

Jag sitter vid datorn och Koffe framför tv:n

Vi borde kanske gå och lägga oss, men istället sitter vi framför dumburkarna (snygg svenska).

Conny och jag har varit på öppna förskolan idag   

Alltid lika trevligt att träffa nytt folk som man kan umgås med.

Blir kul sen när Conny blir äldre om man har kvar kontakten, då har han någon att leka med och jag nån att prata med.


Nae nu ska jag göra Conny sällskap

 

Av Sara - 30 mars 2010 22:15

Förra veckan skrev jag ett inlägg om att mina vänner har försvunnit sen jag fick barn. Det handlade inte om att alla mina vänner har försvunnit utan en del har försvunnit sen jag skaffade barn.

Självklart var det en del som tog åt sig mer än andra och det förstår jag.

En del ringde och bad om ursäkt och en del blev sura.

Ganska kul faktiskt.

Speciellt när jag inte kan göra mer än jag redan gör;


Jag har ringt till mina "vänner" och kollat läget, sett ifall vi ska träffas nån dag osv. Jag förstår ifall man har annat att göra, men när det bara är jag som ringer börjar allting kännas meningslöst.


Men ni som hörde av er och blev sura;

Vad har ni gjort för att det inte skulle bli så här?

Av Sara - 29 mars 2010 20:00

Idag har jag varit på Cirkus på Cajsa skola!

Dom var jätteduktiga!

Det var kul bortsett från clownen som var där   

Är ju inte så förtjust i dom men tyvärr så måste man ju offra sig ibland.

Koffe och Conny var kvar hemma medan jag va på cirkusen.


Jag tyckte det va lite halv skönt även fast det kändes tomt utan Conny.

Koffe hade det inte lika skönt då Connt vaknade och istort sett gallskrek.

Så Koffe ringde efter mig precis när cirkusen var slut   

Så jag missade ingenting!

Vill påpeka att det tog ett bra tag innan Koffe ringde efter mig (eller snarare mina tuttar) så ingen tror att han ringde direkt efter mig


     

Cajsa hade en docka (på trådar vad heter det?) som hon dansade med

Av Sara - 28 mars 2010 20:15

Då var man hemma igen efter en mysig helg ute på sjöberga.

Borta bra men hemma bäst.

Sjöberga kommer visserligen alltid att vara mitt hem, men utan Koffe där så känns det som om nånting saknas.

Men ibland kan det vara bra att vara ifrån varandra.

Dessutom fick jag chansen att umgås med bara mamma.

Visserligen va Cajsa och Conny med men där ute blir allting så annorlunda mot här hemma.


Mamma och Cajsa passade på att mysa med Conny

   


Conny sov för första gången i spjälsäng där ute

 

Tror han tyckte det va skönt att ha lite plats att röra sig på, men det var nog skönt att komma hem till sin egna säng

 


Nae nu ska jag umgås med min make lite innan sängen väntar



Av Sara - 27 mars 2010 09:45

Idag ska Conny, jag, mamma och Cajsa åka till Sjöberga.

Det är första gången för Conny så det ska bli riktigt roligt.

Det är alltid skönt att komma "hem"


Koffe skulle följa med från början men ska ordna med Connys spjälsäng medans vi är borta. Nae nu kommer dom snart och hämtar oss så jag ska dubbel kolla väskan


Ha en bra Helg!

Av Sara - 26 mars 2010 20:15

Min kusin Linda är i stan   

Hon hade inte träffat Conny så då passade vi på att träffas så hon fick gosa lite.

Alltid lika trevligt att träffa henne. Lite synd att hon bor så långt borta bara.

Conny fick en musik mobil till sängen av henne och Stefan

Så den ska vi sätta upp i helgen på hans spjälsäng.

Eller Koffe får göra det för imorgon åker jag och Conny till Sjöberga med mamma och Cajsa

Av Sara - 25 mars 2010 20:00

Det är ganska intressant hur nästan alla ens vänner försvinner när man får barn.

Jag förstod att endel skulle göra det, men det var fel vänner som försvann


Jag förstår inte varför, men man inser ju ganska snabbt vilka som är ens sanna vänner och är ganska glad över att man har insett det.


Roligast är ju alla undanflykter folk kommer med varför dom inte kan träffas.

Varför inte säga det rätt ut!?

Nae jag vill inte umgås med dig nu när du har fått barn. Det är inte min grej.


Men men skit samma, vänner kommer och går men dom sanna består.

Och nya ramlar in med barn i samma ålder

Av Sara - 24 mars 2010 14:03

Idag har jag och Conny varit på Öppna förskolan och hälsat på.

Det var väldigt trevligt och det lär bli fler gånger vi går dit.

Vi gjorde målade Connys fötter och gjorde avtryck på ett papper.

Det blev jätte gulligt   

 

Nu sitter vi hemma hos Tina och grabbarna och ser på  film.

Conny har nyss vaknat efter att legat och sovit på hans farmors bröstkorg.

Det såg jättemysigt ut.

 

Nae nu ska jag ta en kopp kaffe sen är det dags att röra sig hemåt för att laga lite mat till min make.

 

  

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards