Alla inlägg den 5 december 2013

Av Sara - 5 december 2013 20:17

Så fort man vänder ryggen till så händer det något, jag har inte hunnit med någonting utav det jag skulle/måste. Som mamma måste man ju ha ögon/armar överallt så istället för att stressa i onödan valde jag att umgås med grabbarna tills det var dags för dom att sova. Så nu som först har jag tid att hinna med alla mina måsten. Orken däremot den är spårlöst borta *suck* Trots att jag försökte umgås med barnen hela tiden så vill ju inte barnen alltid vara på samma plats. Conny och jag tittade på julkalendern och Nils lekte inne i rummet, trodde jag iallafall. Det visade sig att han har öppnat en påse med potatis jag hade i hallen och sedan lekt med dom i stället för sina leksaker. Så nu har jag potatis överallt i deras rum och i hallen(arna) *suck* 

Medans jag pratade med Carro i telefonen så ville Nils ha en flaska välling, den flaskan är spårlöst borta nu. Jag vet inte om det är något kvar i den eller om den är tom men borta är den. Jag har letat på alla möjliga ställen men den är spårlöst borta! Så nu har jag två punkter till på min kvälls lista, plocka potatis och leta nappflaska *suck* Sova tidigt var det ja...

Av Sara - 5 december 2013 17:37

Tvättmaskin, torktumlare och torkskåp kör för fulla muggar. Nu är det bara diskmaskinen som ska hitta sin rytm, känns lite längre bort då jag först måste plocka ur den för att sedan fylla den igen PLUS att jag har vissa saker som jag måste diska för hand något som jag inte har lust med. Efter det ska morgondagens träningsväska packas, matlåda fixas, barnens övernattningsväska ska packas och min utgångs väska ska göras iordning. Mycket att göra och knappt någon tid men framför allt ingen lust. Skönt det hade varit om man hade haft sin karl hemma nu som kan hjälpa mig... För att komma ihåg alla saker jag måste göra skriver jag alltid en lista, allting blir mycket enklare och man glömmer inget. Så när dagens måsten är fixade är det att ta tag i hemmets alla jagvillintestäda-saker, ge barnen kvällsmat, lägga dom för att sedan krypa ner i lagom tid för att ladda inför morgondagens stressdag... Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av morgondagen men så mycket som möjligt känns bra   

Av Sara - 5 december 2013 09:43

  Måste ju fixa det där med julmusik här hemma! Förra årets julmusik är tydligen raderad så nu måste jag börja om. Frågan är vilka låtar som är bra med vilken artist!? Några bra tips? Vi hade (har) en skiva någonstans med en låt som Conny älskade när han var liten men jag hittar den inte. Tror (skulle kunna vara sant) att Koffe har kastat den då han inte tycker om julmusik, han tycker inte om när jag spelar någon musik men har jag aldrig brytt mig förut tänker jag inte börja nu   

Tips på bra julmusik!?

Av Sara - 5 december 2013 07:35

Heter det så? Minutrarna? En minut, två minuter, flera minutrar... *hmm* Aja, skit samma! Tur att det inte är någon stor tenta jag skriver när jag skriver i bloggen, min gamla svenska lärare skulle säkerligen stå här och rappa mig över fingrarna med pekpinnen. Inte för att dom någon gång gjorde det men en lärare kastade ordagrant in mig i ett skåp på högstadiet, med facit i hand så förstår jag det men återigen med facit i hand så gjorde han fel och jag hade kunnat anmäla honom. Mina föräldrar skulle inte ha stöttat mig i det fallet, dom hade anset att han gjorde rätt och det gör ju jag med idag så nu är det ju bra att jag inte gjorde det... Men nu hamnade jag helt ifrån ämnet, kommer knappt ihåg vad jag skulle skriva..!?

Jo, dom där minutrarna, dom värsta på hela dygnet

Dom där minutrarna när klockan precis har ringt, man vill så gärna ligga kvar

samtidigt som man vet att det är LIVSFARLIGT att ligga kvar där

9 av 10 gånger somnar jag om då vilket slutar med att jag försover mig

Men det är ju så jävla skönt att ligga där i sängen, minutrarna efter att klockan har ringt

Sängen är varm och skön, drömmarna finns kvar där och bara tanken på att gå upp får en att dra täcker över huvudet. Ännu värre är det ju för mig som måste gå ut i kylan nästan direkt för att skjutsa min pappa till jobbet

Dom minutrarna - från att pappa ringer till att jag står utanför honom är för jävliga

Då känner jag ungefär som Pelle - jag hänger mig framför tåget

Nae, dom där minutrarna är livsfarliga men ändå så underbara

Precis som allt annat här i världen       

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards