Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Sara - 11 oktober 2010 09:15

Pojkar får inte ha klänningar!

Pojkar får inte klä ut sig till prinsessa när dom leker!

Om barnen på dagis leker mamma, pappa, barn så får INTE pojken vara mamman!

En pojke får inte leka med dockor eller andra "tjej"-saker!


Men en tjej får!

En tjej får klä ut sig till kille figurer!

En tjej får leka pappan, en tjej får leka med bilar.

En tjej får men inte en kille!


När man sen kommer upp i åldern, till tonåringen så blir det tvärtom!

Om en kille klär ut sig till tjej så är det en kul grej!

Men helt plötsligt finns det en massa saker som en tjej inte får göra!


En tjej får inte vara ute sent på kvällen för hon kan bli våldtagen!

Det kan helt plötsligt hända så mycket med en tjej så helt plötsligt är det hon som får fingret: Aja baja!


Vet ett fler tal "tuffa" killar som lekte med mina dockor när vi va små. Samtidigt som jag lekte med deras bilar.

Och vad jag vet så är det inget "fel" på varken dom eller mig idag!


Man blir inte bög bara för att man kan klär ut sig när man är liten!

En docka gör inte en kille till bög!

 Hur ofta hör man inte en kille säga: Jag skulle vilja vara tjej för en dag!

Eller tvärtom!

Jag skulle gärna vilja prova att vara kille för en dag!


Varför är vi så fixerade vilket kön vi har och inte har?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards