Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Sara - 16 augusti 2012 23:00

I ett halv års tid har folk i min omgivning (så kallade vuxna 40+ sov vet så mycket bättre) gnällt om att Conny har napp och blöja. Enligt deras mening är han för stor och måste sluta med båda två nu helst igår… Vi har börjat med potträning, men han har inte varit redo. Han går på pottan men små kissar lite här och där och känner inte riktigt när det är dags att gå.
Då började vi ta bort nappen, det gick jättebra på dagarna men när det var sovdags var nappen ett måste. Men nu, under sommaren har nappen mer eller mindre flyttat in i munnen på honom igen. Conny utan napp = ett rent helvete! Men så fort dagis började försvann nappen, den försvann så pass bra att han inte behövde den när han sov middag på dagis, eller på hela lördagen, eller när han gick och la sig på lördagskvällen. Det har varit lite tjat om nappen, vissa dagar mer än andra men idag har det varit K A O S !
Nu på kvällen har han gråtit hysteriskt, han har skrikit, bråkat, slagits you name it! Ska det vara så här? Ska det vara massa bråk? Om ja, hur länge då? Är vi för stränga? Han kanske inte är redo? Jag ger upp snart…

Av Sara - 16 augusti 2012 07:45

Hur man äter frukost spelar väll ingen roll, så länge man får i sig något!?
Idag har han, än så länge, fått i sig: 2 skålar crunchy, en halv leverpastej smörgås och ett glas apelsinjuice. Man kan inget annat än att le när han äntligen äter en ordentlig frukost :-)

Av Sara - 16 augusti 2012 07:15

 

God morgon, här ligger jag med mamma tätt intill. Passa är på jobbet och storebror sover fortfarande men snart ska mamma väcka honom. Han ska till dagis, den lyckosten, medans jag får vara hemma med mamma och städa. Men först ska vi åka till pappas jobb, han glömde sin matlåda och mamma är snäll och lämnar den till honom.

 

Nu har mammas klocka ringt och storebror vaknat. Fy vilket dåligt morgon humör han har, pappa säger att det ifrån mamma. Men om jag ska vara ärlig så har nog alla i familjen lika dåligt morgonhumör, det ligger i släkten *hihi*
Men nu är det dags att gå upp, det är lite o göra innan vi ska hämta farbror Edwin kl 8:00
Ha en bra dag //Nils

Av Sara - 16 augusti 2012 03:00

Från att sova hela nätterna till att äta 2gånger per natt. Hjälp(!) när och varför hände detta? Han sov ju hela nätterna (ca 22:00-5:00) och nu vaknar han istället 2 gånger per natt. Jag hade inte gnällt om det inte vore för:
1. Han är inte jätte hungrig, utan han tar en slurk och sen är det bra.
2. Han vaknar 2 gånger på knappt 4timmar, första gången mellan 2-3 och andra gången runt 5-tiden.
Självklart behöver det inte finnas någon speciell anledning till att han vaknar om nätterna, det stör mig inte egentligen. Men när man sitter här 02:56 och ammar så får man gnälla lite iallafall. Men nu sover han, så jag ska göra honom sällskap :-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards