Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Sara - 2 augusti 2014 23:45

Det är inte alltid så lätt att vara mamma
Folk som själva inte har barn förstår det inte riktigt själva och säger alltid: när jag skaffar barn
Jag vet, jag har själv varit i den sitsen.
Sen kom dagen vi skaffade barn och allting förändrades
Saker vi sa aldrig om blev av och livet blev inte riktigt som vi hade tänkt och planerat det
Andras åsikter blev en stor press och med facit i hand så lyssnade jag för mycket på alla andra
Koffe har alltid varit den starka på den punkten - han skiter i alla andra och kör sitt egna rejs. Något som jag alltid avundas honom men samtidigt har det varit något som vi ofta bråkat om

Sen hände något, jag orkade inte längre och släppte allt
Jag fick ta emot så jävla mycket skit under våren, jag var en dålig mamma för att jag valde att umgås med kompisar.
Jag valde att leva ett dubbel liv, ett liv där jag var mamma från morgon till kväll och när kvällen kom var jag med mina kompisar till tidig morgon
Skitsnacket blev ett ända stort monster men till mitt försvar kunde jag påpeka att jag alltid prioriterat mina barn, alltid gjort allt för dom och aldrig gjort dom illa

Skitsnacket blev som vatten, jag lät det rinna av
Nu står jag här och vågar stå för vem jag är och skiter fullständigt i vad alla andra säger
Att Conny fick följa med på bil träffen var det många som hade åsikter om
Men det va något som han ville och varför ska inte jag kunna göra något som alla andra gör!?

Att släppa den där spärren är det bästa som jag har gjort
Att våga vara mamma och fortsätta leva mitt liv

Jag älskar mina barn, dom är en del av mig så självklart ska dom vara en del av mitt liv

Av Sara - 2 augusti 2014 10:21

Att börja morgon med en löptur är det bästa jag vet
Idag tvingade jag även med mig Emil (svärmor och svärfars hund)
Skönt med sällskap men ändå inte, däremot hade jag inte riktigt räknat med att han skulle dissa mig!
Han satte sig vid hästhagen och satt där tills jag kom tillbaka :-/
Lat hund stämmer bra in på herrn
Men men han fick en morgon promenad och jag min motion - dumt att klaga ;-)

Nu är även nya skorna invigda och det kändes mycket bättre i dom här skorna
Nu hoppas jag bara att jag lyckas ta mig tiden att springa lite oftare så jag kommer igång igen
Dumt att köpa dyra skor när man inte använder dom :-/

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards