Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Sara - 4 augusti 2014 22:56

Jag tycker att det är så kul,
vi lever i ett land där v i har yttrandefrihet
Ett land där vi får yttra och framföra våra åsikter så länge vi inte pratar om politik
Nae när det gäller politik så får man inte säga vad man vill, vad man själv tycker eller hur man röstar/funderar på att rösta
För har man inte samma politiska åsikter som ens vänner så kan man inte vara vänner längre
Sen att vi alla tycker och tänker olika hör inte hit
För röstar man på "fel" parti så är ens vänskap inte värd något längre...

För min del spelar det ingen roll vad mina vänner röstar på, jag har garanterat minst en vän ifrån varje parti

Vad spelar det för roll?
Blir man annorlunda som person bara för att man röstar på moderaterna, Sverigedemokraterna, socialdemokraterna eller vänsterpartiet?

Varför har vi yttrandefrihet när vi inte får tänka olika?

Av Sara - 4 augusti 2014 22:23

Vissa dagar än roligare än andra
Den här dagen började bra - blev kaos - för att sedan bli lite bättre igen
Fick mig ett gott skratt nu på kvällen med jag vet inte hur många korkade kommentarer...
Vilka stjärnor jag har runt omkring mig ibland
Visst jag kanske inte är så mycket bättre själv alla gånger men ett gott skratt förlänger livet så nu lever jag minst fem minuter till ;-)

SÖKES!
En karl till frugan då hon ej är hålvan längre

Av Sara - 4 augusti 2014 21:14

Vissa människor är roligare än andra att bjuda på mat
Fick hjälp att hämta ett bord idag och råkade säga att jag har kall varm smörgåstårta i kylen
vips så hade jag någon som stod i kylen och grävde :-)
Vet inte om den dög eller inte men han åt upp en bit :-)

Av Sara - 4 augusti 2014 18:35

Tror att Nils börjar bli lite orolig inför morgondagens äventyr
Han försökte till och med packa ner sig själv i rädslan för att bli lämnad kvar hemma ;-)
Det ska bli skönt att komma iväg, måste erkänna att jag har tvekat mycket men imorgon åker jag och grabbarna :-)
Bussen ska bli extra intressant men förhoppningsvis går det bra och grabbarna sköter sig

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards