Alla inlägg under oktober 2010

Av Sara - 19 oktober 2010 20:33

Nu ligger det en väldigt trött kille i mammas säng och sover.

Han är genom förkyld, hostig med feber!

Inge kul alls. Jag tycker så synd om honom.

Han hostar något fruktansvärt och jag hör hur ont han har!


Nu har vi fått hostmedicin och det hjälper ju lite men nackdelen va ju att han fick feber   

Visst det berodde säkert inte på det!

Men iallafall. Så inatt fick han sova i våran säng och det lutar mot att det blir ytterligare än natt.

Jag tycker att man får sova i mamma o pappas säng när man är sjuk!


Då kan man ha lite mera koll på honom!

Av Sara - 18 oktober 2010 12:20

Trött mamma är nog bara förnamnet idag.

Jag är helt slut och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.

Conny vill inte sova om nätterna utan bara gråter.

Detta gör ju att en annan måste vara uppe.

Conny sover ju om dagarna men det kan inte jag

Jag försökte lägga mig förut med honom men det gick inget bra.

Nu ligger han o sover i vagnen så jag kan inte gå och lägga mig för då vaknar säkert han och ramlar ur vagnen (hemsk tanke jag vet)


Nu sitter jag här med en kopp kaffe och ett paket kakor.

Min frukost/lunch!

Jag vet att det inte är bra men jag orkar inte göra nått att äta just nu!

Och kakorna va ju klara att äta   


Dessutom får jag en kick så jag orkar vara vaken!


 

Av Sara - 17 oktober 2010 08:07

Då bär det snart av mot jobbet igen!

Jag verkar älskar den meningen!

Det är så himla skönt att gå hemifrån och veta att man gör nån nytta   

Nae skämt o sider!

Jag älskar verkligen att börja jobba igen!


Men jag har en känsla av att det kommer bli en seg dag!

Conny har inte velat sova inatt.

Hostan vill inte ge sig och tänderna bara bråkar.

Så det slutade med att Koffe och Conny gick upp och lekte ett tag.

(klockan 3,30 på morgonen   )

Så jag fick sova lite men det gick inge vidare när man hörde honom ropa på mig hela tiden. Så jag gjorde dom sällskap (dum som jag är) och tillslut somnade Conny hos mig   


Men nu är jag ganska trött. Tackar nån smart person för kaffet!

Önskar ibland att ciggen gjorde det sällskap bara   


 

Kan nån förklara för Conny att han ska göra så här på natten!

Av Sara - 16 oktober 2010 21:03

Sitter här och funderar på en sak...

Funderar på det här med barn. Dom är ju egentligen en ganska konstig sak som vi föräldrar får för oss att skapa.

Ta min son (kan tänka mig att det gäller många flers barn);

När han va liten fick han alltid för sig att sätta igång att gråta och skrika så fort jag gick hemifrån!

Jag kunde söva honom och sen gå men det spelade aldrig någon roll.

Han vaknade och tjöt!

Och så fort jag kom hem igen så slutade han!


Nu är det lite mer ombytta roller!

Han gråter när jag går men så fort jag stänger dörren så slutar han!

Ganska komiskt!


Barn är då lite underliga tycker jag   

Av Sara - 16 oktober 2010 09:10

Jag är så himla glad för idag börjar jag jobba!


Missförstå mig rätt jag kommer sakna min lille son men det ska samtidigt bli skönt att komma iväg hemifrån.

Morgonen har flytit på bra. Jag har hunnit med flera saker idag än vad jag brukar hinna med en vanlig dag innan frukost   

Tror det beror på att jag inte hade Conny o tänka på.

Nae nu ska jag kasta i mig en kopp kaffe till och amma Conny sen blir det att åka och jobba   

10-16 är en helt okej tid att börja med!

Av Sara - 15 oktober 2010 10:39

Dream it... Wish it... Do it..


Meningen stämmer till 100%

Är så himla glad! Allting är så underbart just nu!

Har världens underbaraste familj!

Och då menar jag inte bara Koffe och Conny utan även våra "gamla" familjer!

Jag har världens underbaraste kompisar!




Nu har min dröm äntligen gått i uppfyllelse.

Nu håller vi tummarna på att Ericas gör det också!


Nu håller vi tummarna!

Av Sara - 14 oktober 2010 11:15

Idag är den där listan VÄLDIGT lång

Tycker inte om listan egentligen men det är bra att ha. Den gör så att man inte missar något.


Ikväll ska jag ha tupperware party här hemma.

Så Koffe ska umgås med vår son och gudson medans jag ska dricka kaffe, snacka skit och bränna lite pengar   

Kan det bli bättre?


Nu väntar jag på att min svärmor ska komma o passa lilla Conny medans jag åker till affären och handlar!


Jag längtar väldigt mycket till v44!

Då kommer nämligen Erica hem med alla barn.

Vi har inte träffats på 100år.

Och nu har vi underbar kontakt över nätet. Vet inte vad jag skulle gjort utan henne vissa kvällar.


PLUS


Att min älskade Camilo kommer hem än sväng!

Längtar enormt mycket!


Nae ska plocka lite innan Tina kommer!

Undra vart hon är. Har hon gått vilse?

Av Sara - 13 oktober 2010 22:22

Förbannade j*vla skit Yves Rocher människor som skickar hem massa skit!

Förbannade j*vla apj*vel som skickar det!

Jag vill ju inte ha det!

Vem f*n är det som roar sig med att skicka hem det till mig!?

Det kan väll inte va samma idiot igen!(?)


Nae, det tror jag inte ens om henne!

Vilket som så måste jag ringa dit imorgon och säga att jag INTE är intresserad!


Jag har ju inte massa annat att göra imorgon menar jag!

Listan blev visserligen lite kortare idag men den fylls ju på imorgon igen!


God Natt alla icke parasiter   


Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards