Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Sara - 10 januari 2013 22:38

Ringde upp Jossan för att fråga något minns inte vad. Under samtalet börjar jag tappa upp ett varmt skumbad. Vi bubblar på om allt mellan himmel och jord. Efter nån timme påpekar jag att jag var på väg in till ett bad, men ändå fortsätter vårat samtal. Vi pratar, lyssnar och är tysta. Hon pillar med sitt och jag med mitt, men det är skönt att höra att den andra är där. Även om vi inte säger något...

Under tiden vi pratade tittade jag på gamla kort från 2007 om jag inte minns fel. Koffe och jag skrattar åt dom gamla korten och Jossan "tjurar" till för att inte hon kan se korten på henne som vi skrattar åt   

Och eftersom hon la ut ett gamla kort på mig häromdan, så lägger jag ut ett kort på henne idag... Och kanske ett imorgon  


--> bilder på mig <--


 

Av Sara - 10 januari 2013 20:08

Sitter och pratar med "denna där" och h*n påstår att man kan tjäna pengar på alla bloggar som finns. Så nu undrar jag om man kan det på bloggplatsen.se också!? Jag skulle ju må riktigt bra om jag har rätt emot "denna där" Så nu tycker jag att någon kan säga att h*n har fel och jag har rätt   

Av Sara - 10 januari 2013 19:28

Sitter och väntar på att läkaren ska ringa när telefonen börjar vibrera. Självklart tror jag direkt att det är läkaren som ringer men det är "bara" Jossan. Svarar med att jag väntar ju på att läkaren ska ringa och får till svar: Jag kan vara din läkare... Hmm, självklart får jag snusk tankar i mitt huvudet och jag kommer på mig själv le... Berättar för Jossan och hon förstod direkt att jag tänkte på och gjorde klart för mig att hon inte tänker ta tempen på mig *haha*
Det var ju inte henne jag tänkte snusk om egentligen men vill hon tro det får hon göra det   

Av Sara - 10 januari 2013 15:24

        

Nils kan äta själv, eller han tror iallafall att han kan äta själv men huvudsaken är att han försöker    Visst det tar lite längre tid och han plus allting runt omkring honom blir nerkladdat. Men han är ett barn och barn måste lära sig. Det finns ju dusch/badkar och jag har en fullt fungerande tvättmaskin om han har kläder på sig vid måltiden. Även fast det troligtvist kommer bli så att så fort det ställs fram en tallrik till herr Steiner så åker kläderna av. Har för mig att vi gjorde så till Conny när han var liten...

Av Sara - 10 januari 2013 11:41

Har suttit här och väntar på att läkaren ska ringa. Jo, men jag kan ju sitta här och vänta fram tills 14.10 för det är nämligen då han ska ringa. *suck* Vart fick jag 10 ifrån!?
Fördelen, jag och Nils fick oss lite egen/mystid :-)
Nackdelen, jag har inte fått något speciellt gjort här hemma :-(
Och nu när Nils somnat är det dags att väcka honom, klä på honom och hämta min stora prins. Om jag går nu kan jag ta en omväg och få lite motion ;-)

Av Sara - 10 januari 2013 10:31

Jag vet att jag skulle städa och fixa idag, men såg i kalendern att min läkare från neurologimottagningen ska ringa idag runt 10,00 Hade totalt glömt bort det men nu sitter jag här och väntar på att han ska ringa. Vill ju ha full fokus när han ringer så jag fattar vad han säger/menar...


Under tiden jag väntar sitter jag och kollar på gamla kort. Det finns så många kort man har glömt bort fanns. Det finns underbara kort på min älskade farmor (RIP), kort från våra semestrar, kort på våra små syskon och självklart kort på våra barn. Jag älskar att kolla på gamla kort, kort som får en massa minnen att komma tillbaka, kort som får en att skratta och gråta. En bild säger mer än tusen ord, varje kort har sin historia och dom flesta kommer jag ihåg.


Samtidigt så saknar jag lite kort, det finns nästan inga kort på mig och barnen. Koffe fotograferar inte lika mycket som jag, tyvärr.
Hade också velat ha lite mer kort från vårat bröllop, så det är nu har vi bara dom som är tagna med engångs kamera och det är inte den bästa kvalitén på :-(


Nu är klockan 10.30 och läkaren har fortfarande inte ringt...

Av Sara - 10 januari 2013 07:59

Jag älskar lukten av nybryggt kaffe på morgonen, jag älskar den första klunken och den underbara känslan man får utav den första klunken. Så här sitter jag, med min älskade kopp kaffe och bara njuter. Samtidigt försöker jag få i Nils lite frukost och tjatar på Conny, dubbel moral när jag själv inte äter frukost men...

Idag är det mycket att göra, jag har en "måsten" lista som inte är av denna värld men så blir det om man skjuter upp saker till morgondagen *suck*
Men innan jag tar tag i dagens "måsten" ska jag lämna Conny på dagis och efter det tänkte jag ta en extra lång promenad hem :-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards