Alla inlägg den 9 november 2013

Av Sara - 9 november 2013 18:33

Barnen springer omkring som yra höns, Koffe tyckte att det var en bra idé att ge dom lördagsgodis klockan 17,30 = SOCKERKICK DELUXE! Barnen har jätteroligt och det är huvudsaken men en annan känner hur tålamodet springer iväg och fast vi tjatar om att dom INTE får springa/leka/klättra i soffan så gör dom det... Koffe har bättre tålamod än vad jag har när det gäller sånt. Däremot när hans tålamod tar slut tar det slut ordentligt. Det är oftast då vi blir osams för att han härjar för mycket på barnen... Något vi måste lära oss att samarbeta på - men det tar sin lilla tid...

Kvällen börjar lida mot sitt slut, grabbarna sitter och äter kvällsmat och jag tänkte äntligen ta tag i vardagsrummet. Alla andra rum är mer eller mindre klara. Vardagsrummet är inget roligt rum att ta tag i. Vi har kartonger överallt efter att svärmor och jag har rensat... Nu vill vi ju bli av med alla barnkläder så är det någon som behöver barnkläder så säg till, har 2kartonger med barnkläder i stl 62/68 och 2kartonger med barnkläder stl 74 säljer dom för 400kr så. Det är vanliga flyttkartonger så det är lite kläder det handlar om *suck*


Imorgon tänkte vi åka till min kusin och våldgästa henne och hennes lilla familj    Om vädret tillåter vill säga

Av Sara - 9 november 2013 16:16

Huvudet snurrar runt, jag vet varken in eller ut just nu

Ska jag eller ska jag inte!?

Frågorna är många och svaren enkla...

Jag vill, det vill jag verkligen

Men samtidigt funderar jag på om det är värt det?

Finns det några risker? Kan jag förstöra något fint eller kan det bli till något bättre?

 

Jag har fått ett erbjudande som lockar väldigt mycket, samtidigt så tar det emot för att jag inte vill förstöra en relation. Samtidigt så kan det bli något bra utav det i slutändan... Jag vill men samtidigt tvekar jag... Det kan bli kul, jag ser inget negativt med det... Frågorna snurrar runt i huvudet... Tror jag får slå en signal till den som alltid hjälper mig igenom sånt här...

Av Sara - 9 november 2013 13:14

MATKOMA! Nu har vi fått lite mat i våra magar, Nils ligger i sin säng och sover förhoppningsvis snart. Conny sitter i lekrummet och leker för fullt. Han och hans far hade precis en diskussion om vem som ska städa rummet efteråt. Koffe sa åt honom att han är trött på att städa i deras rum efter dom när dom inte hjälper till. Medans Conny hävdar att det inte är dom utan det är farfar Morgan som stökar ner hela tiden. Stackars farfar Morgan, han får skulden för allting här hemma... Lite Alfons Åberg stuk över Conny tror jag   

Nu blir det att ta en välförtjänt vila och kaffe på maten, Koffe lider ju av damp när det gäller städa och tycker att man lika bra kan ta allting på en och samma gång och visst har han en poäng men när man precis har ätit mat och skulle kunna döda för en kopp kaffe så förtjänar man faktiskt en liten rast... Eller? Har jag fel? Kan man inte få håll om man arbetar direkt efter maten? Eller kramp?

Connys städ lista

 

Av Sara - 9 november 2013 10:08

  O så var lördagen här - den ända dagen i veckan som hela familjen är hemma och kan ha en riktig familjedag. Planerna låg på att träffa barnens faster och kusin men tyvärr är deras kusin sjuk så det blev inget  med den saken. Så då är frågan vad vi ska göra istället. Koffe vill helst vara hemma och om jag ska vara ärlig låter det lockande. Bara en hemma dag med mysbyxorna på och inte göra någonting. Så så får det bli, vi är hemma och har en mysdag... Eller vi är hemma och städar/ plockar och fixar iordning här hemma.

Jag frågade Conny vad han tyckte och det lät som en bra idé. Jag är ju en person som tycker om att göra listor på saker jag ska göra, delvis för att inte glömma något och delvis för att det känns så skönt när man bockar av något på listan. Sagt och gjort, jag satte mig med Conny och frågade vad och vart vi skulle städa. Han var jätteduktig och sa alla rum i tur ordning och sen var vi igång    Nu är även Koffe vaken så grabbarna ska sätta igång med lekrummet och jag fick ta tag i tvättstugan. Förvånade? Nae, inte jag heller!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards