Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av Sara - 1 augusti 2016 18:10

Nils: Mamma, jag hamnade i paxhjärtat idag (barnen hamnar där om dom är snälla på dagis)
Jag: Varför då?
Nils: Jag knuffade Enyo
Jag: VAAA!?
Nils: Ja, på gungan alltså

*både Koffe och jag pustar ut*

Jag älskar dom här stunderna på dagen, när vi kan sätta oss i soffan med en varsin kopp kaffe och lyssna på barnen när dom berättar om sina dagar.
Det är så skönt att vi faktiskt tar oss den tiden. Även fast den är över på 5 minuter och båda grabbarna sätter sig och spelar sina spela.
Men det är tanken som räknas har jag lärt mig :-) Nu har jag en hel timme för mig själv innan läggnings processen sätter igång :-)

Idag är första dagen på resten av ditt liv

Eller så var den dagen igår, eller imorgon.
Det beror ju lite på hur man ser på det, varje dag är ju faktiskt en ny dag ;-).*positivt tänkande*

Ställde mig på vågen i morse -?1.5 kg mindre *jippi*
Nu är det ju bara sisådär 15 kg kvar *suck*
Den där jävla vågen är som en riktig berg och dalbana. Vill man ha sig en riktig åktur kan man alltid haka på Saras viktnedgång eller uppåtgång beroende på vart i månaden jag befinner mig.
Upp och ner, upp, upp, upp för att sen dra en snabb dipp ner igen för att sedan åka upp igen.
När jag tänker efter är ser nog mest uppåt i den här jävla berg och dalbanan.
Ungefär som min kropp, tror faan att det är mest uppåt kullar på kroppen är neråt, det börjar bli en ganska jämn bana. Från bysten och mer mot min heliga madam.
Tänk om även hon skulle börja lägga på sig!? Är det de som kallas bull****a!?

Dom säger att man inte ska lägga så mycket energi på vikten utan vara nöjd med sig själv och hur man ser ut...
Personen som kom på det har nog den där perfekta kroppen som vi alla drömmer om...

Nae, dags att ta tag i berg och dalbanan.
Imorgon har jag säkert gått upp 2 kg, eller 5. Det är ju den jävla veckan
Koffe säger att det inte är något fel på min vikt, klart han säger det...
Vi är ju gifta, jag mördar honom om han inte gör det, mitt alibi är säkrat och min lik bärhjälp likaså ;-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards