Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Sara - 11 augusti 2016 15:44

Att tvinga sig själv att sova är intresserad det lättaste.
Vaknade, pigg och utvilad - kollade klockan 11.03 *faan*
Jag måste sova mera, min kropp kommer krascha annars
Fick "skäll" av min arbetskamrat imorse att jag sover för lite (mamma har lärt mig att lyssna på dom äldre så jag ska försöka)
Så la mig ner och kämpade för att somna om igen.
Lyckades sova till straxt innan 15 men har vaknat alldeles för många gånger under tiden :-/

Nu ska jag hämta hem mina älskade små monster.
Läste förut att det var någon som kallat sina barn skitungar och fått en soc anmälan på sig.
Tänk att folk inte har bättre saker att göra än att lägga sig i saker dom inte har med att göra!? Vart är världen på väg om man inte får vara trött på att vara mamma ibland!?

Ett stort tack till #meekatt som skrivit boken #låtmammabajsaifred
Vart var den boken när jag fick mitt första barn?
Tycker att alla föräldrar borde läsa den boken och se att det är okej att vara trött ibland, det är okej att inte vara supermamma och inte alltid orka

"Jag älskar alltid mina barn...
men ibland hatar jag att vara mamma"
#meekatt


#supermorsan

Av Sara - 11 augusti 2016 01:06

Att jag jobbar natt förstoring egentligen inte, dessutom ensam
Innan jag började här jag är nu så jobbade jag ensam i hemtjänsten om nätterna.
Det var en blandad förtjusning
Jag är inte mörkrädd (bortförklaring) utan jag är rädd för vad som gömmer sig i mörkret (samma sak)
Däremot så försöker jag att aldrig låta mörkret komma ivägen, men kan jag så ringer jag gärna en vän som gör mig sällskap ;-)
jag tycker inte om att vara ensam hemma när det är kväll/natt (alla skräckfilmer är ju på kvällen, i mörkret), jag tittar inte på skräckfilm, jag sover med tändlampa om Koffe inte är hemma.
När Koffe jobbade regelbundet natt snodde jag mer än gärna hem svärmors hund som skydd... Känns lite löjligt men jag skulle kunna göra om det :-)

Poängen är att när jag sitter här på jobbet, glor på film och bara njuter av lugnet så smäller det till.
Jag vet inte vad det var, först trodde jag att det var någon som slet i ytterdörren, men antagligen var det bara vinden.
Men det spelar ingen roll för nu sitter jag här livrädd och vågar inte röra mig :-/

Kommer bli en lång natt...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards