Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Sara - 10 augusti 2016 21:35

Det finns 3 saker som är livsviktiga när jag åker till jobbet - min mobil, mina hörlurar och min laddare.
Jag sitter ju och glor på film på mobilen om nätterna när jag jobbar så behovet av alla tre sakerna är ju ganska stort
Jag försöker att alltid ha laddare och hörlurar i jobb väskan för att jag inte ska tappa bort något av det. Min specialitet är ju att tappa bort saker :-)
Men ibland händer det att något inte hamnar i väskan och paniken innan jobbet är på topp.
Stackars Koffe får springa omkring och leta som en idiot för att jag är slarvig.
Ikväll var det en sån kväll, mina hörlurar låg inte i väskan så jag fick ta ett annat par.
Misstänkte att dom låg i bilen men man kan ju aldrig vara helt säker.
När jag kommer till jobbet upptäcker jag att hörlurarna ligger i min nytvättade tröja...
*helvetet* Smart Sara, smart! Tvätta dina hörlurar i tvättmaskinen då blir dom ju rena och fina *idiot*
Men till allas stora skratt så funkar dom faktiskt så natten är räddad (hade faktiskt ett xtra par med mig)

Men nu är det dags för mig att jobba lite, har min kaffemugg i högsta hugg och serierna är sparade

Bjuder på en bild av mig och min kära svärmor efter kvällens tårtkrig
Hemma hos oss är det inte barnen som leker med maten utan vi vuxna :-)
Fröknarna på dagis får sig ofta ett skratt när barnen berättar alla konstigheter vi håller på med :-)

Så jobbar vi, familjen annorlunda är ingenting mot oss



#supermorsan

Av Sara - 10 augusti 2016 14:29

... När jag får sova tills jag vaknar, vakna till ljudet av ingenting.
Ingen som tjatar på mig, ingen som bråkar med varandra eller med mig.
Ta en kopp kaffe i lugn och ro och sakta men säkert vakna till liv men samtidigt kunna somna om igen om jag känner för det.
Inga måsten, inga mamma förpliktelser, ingenting.
Jag älskar mina barn och deras pappa men egentiden dagar som dom här är underbara och jag älskar dom.
Visst är det inte superkul och veta att jag har 2 jobb nätter framför mig men det är mitt jobb och jag har valt det själv :-)

Dagens nästa höjdpunkt va ju att hämta posten, 2 små paket låg i brevlådan och väntade på mig :-)
Koffe kommer bli galen på mig snart med allt mitt shoppande men jag tror att det var dom sista paketen som kom nu :-P
Skönt att jag har koll på läget :-)

Nu ska jag röra mig mot dagis och hämta hem mina älskade monster.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards