Alla inlägg den 10 december 2008

Av Sara - 10 december 2008 23:40

Då var äntligen den här kvällen över, som jag trodde så var det inget kul o jobba. Jag som älskade att gå till jobbet, jag var alltid där en timme innan och hjälpte till men idag var det inte roligt för fem öre. Jag ska jobba på fredag och lördag också men jag har ingen som helst lust med det. Men vad ska man göra?

Jag var förbi på grand en sväng så jag fick träffa Henka lite, det var evigheter sen sist och det är alltid lika kul att träffa honom.  Han är som en stor och go teddybjörn som man bara vill krama sönder. Jag är verkligen glad över att ha honom som vän.

Av Sara - 10 december 2008 15:46

Idag har jag varit och handlat julklappar tillsammans med min älskade mamma. Det var egentligen hon som handlade och jag fick bära men det var lika roligt det. Nu vet jag ju vad alla får i julklapp och kan på det sättet tjäna en hacka på att berätta vad dom får *haha* Nae, det har jag inte gjort på många år och då lurade jag dom istället på att berätta vad jag skulle få gentemot att jag berättade vad dom skulle få. Men det slutade alltid med att dom inte fick reda på någonting *haha*


Idag fick jag tillbaka svaren på proverna, det var ingen större fara så nu kan jag och min omgivning sluta oroa oss. Det var riktigt skönt att få tillbaka svaren och veta att det inte var någonting.


Nu sitter jag hemma hos svärmor och ska alldeles strax åka till jobbet. Det var ett tag sen jag jobbade så jag kommer antagligen vara helt slut ikväll.


Vi har haft lite problem på sistone med bråkiga barn, olydiga barn och fula ord så idag har jag gjort en dumburk. Dumburken går ut på att man måste lägga i en krona för varje gång man är elak, svär eller inte lyssnar. Självklart så ska vi vuxna också lägga i en krona när vi svär så jag hann bli 2kronor fattigare på 15minuter. Elias, Eric och Edwin får ta pengar i från sina sparbössor när dom gör något så Eric fick lägga i en krona och även Edwin (1år gammal). Nu får vi se hur det går med dumburken och hur länga vi kommer ihåg att den finns. Pengarna i burken ska gå till våran gemensamma semester så det ska bli kul att se hur mycket det blir.

Nu ska jag åka till jobbet... Inte det roligaste... Men det ska det nog bli ändå...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards