Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 20 januari 2010 08:01

Jaha, då sitter man hemma hos svärmor med en kopp kaffe i handen. Jag har varit här sen klockan 6 i morse   

Har knappt kunnat sova inatt så då följde jag med KOffe hit ut i morse istället.

Nu ska jag snart röra mig hemåt och göra lite nytta.

Funderar på att gå förbi mammas jobb sen och ta en fika för att fördriva dagen lite... Vi får se vad som händer med den här dagen.

Det värkar inte komma någon bebis iallafall

Av Sara - 19 januari 2010 19:30

Idag tog Martin med mig på stan   

Jag har inte varit på stan på jätte länge eftersom jag har haft så ont fram och tillbaka men nu åkte jag ner.

Vi tog en fika med Hjelm, Frasse och Johan.

Trevligt att träffa Hjelm som har varit iväg hur länge som helst   

Av Sara - 18 januari 2010 20:30

  

Av Sara - 17 januari 2010 20:00

Nu har jag gått 5dagar över tiden och det har fortfarande inte kommit någon bebis. Billy (Koffes arbetskamrat) tror att bebisen kommer ikväll/inatt. Men det tror inte vi så han får nog fel precis som alla andra   

Men jag tänkte ändå passa på att städa och fixa lite här hemma.

Koffe blir helt galen och tycker att vi kan ta det lugnt ibland.

Men där tror han fel för det tycker jag att vi gjorde igår hemma hos mamma  Han låg ju på soffan och tittade på tv hela dan

Av Sara - 16 januari 2010 19:00

Idag har Koffe och jag tillbringat hela dagen hemma hos mamma   

Pappa har varit iväg och då passade vi på att gå förbi och äta med mamma    Nae mamma ville att vi skulle komma ut så skulle hon göra stuvade makaroner med fläsk till oss. Någonting som hon ALDRIG gör när pappa är hemma.

Så det får man oftast bara 1-2 gånger om året av henne.

Men det uppskattas mera när man får det då. Nu kom vi på att hon inte har gjort det sen 2007 och det är ju några år sedan. Men ja lovar att det var riktigt gott och jag längtar redan till nästa gång   

Av Sara - 15 januari 2010 08:15

Idag har jag varit hos barnmorskan en sväng.

Jag behövde inte egentligen men Birgitta gör lite fler undersökningar dessutom kändes det skönt att få prata med någon om gårdagen.

Mamma och Cajsa va med mig, Cajsa såg fram emot att få höra bebisen men helst vill hon ju att bebisen ska komma ut.

Vem vill inte det?

När jag ligger på bänken hos Birgitta kommenterar Cajsa min stora mage  

Hon tyckte den va jättestor så Birgitta frågade Cajsa om det verkligen var en bebis i magen så det inte bara var massa bullar och pannkakor.

Cajsa blev lite irriterad och ifråga satte Birgitta ifall bullar kan sparkas  

*Haha* jag tror inte Birgitta hade räknat med det svaret, hon såg ganska chockad ut   

Av Sara - 14 januari 2010 22:30

Det blev en tur till förlossningen ikväll men jag fick åka hem igen.

Utan bebis


Jag va hemma hos mamma och pappa och firade pappas födelsedag när värkarna kom allt tätare och tätare.

Tillslut gjorde det så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

Jag mådde illa av värkarna och kräktes till slut.

Så jag ringde förlossningen 17:50 men då sa barnmorskan åt mig att åka till Linköpingssjukhus

Nej tack, då föder jag hellre hemma va mitt svar till henne.

Men efter många om och men sa hon åt mig att återkomma efter en halvtimme så skulle hon se vad hon kunde ordna åt mig.

Sagt och gjort, 18:20 ringde jag tillbaka och fick svaret att jag skulle komma upp.

Men det ville ju inte jag nu eftersom Koffe inte va hemma ännu, han va på väg så vi plockade upp honom på vägen


Barnmorskerna undersökte mig och konstaterade att jag bara var öppen 1½centimete, Det var bara förvärkar som kom och gick.


"Puckona" trodde att jag skulle sova kvar men det kunde dom glömma.

Jag klädde på mig och åkte hem.

Nu sitter jag här med värkar igen och kommer aldrig mer åka upp innan jag har huvudet mellan benen   

Av Sara - 14 januari 2010 11:36

Jaha då var man 2dagar sen och det verkar inte som om det tänker komma någon bebis idag heller. Men vi ska försöka iallafall  

Jag har gjort alla mina dagliga sysslor plus lite till

Nu har jag tvättstugan så det blir att springa upp och ner lite. Tänkte passa på att dammsuga och skura golven lite också. Eller iallafall dammsuga, sen såg jag att det behövdes skura bakom spisen också   

Så vem vet det kanske får igång kalaset lite

Nae nu väntar tvättstugan, så jag ska springa tid

Hej så länge

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards