Alla inlägg under februari 2013

Av Sara - 26 februari 2013 08:15

Jag: Shyy, lillebror sover

Conny: Va?


Jag: Shyy, lillebror sover

Conny: VA?


Jag: Shyy, pappa och lillebror sover

Conny: VAAAAA?


Jag: TYST, dom sover?

Conny: VAAA? Vem sover?


Jag: Pappa och lillebror sover

*Nils gråter ifrån rummet*


Conny: Mamma, lillebror sover inte längre...

 


Vad säger man? Vad gör man? Ibland vet jag inte vad jag ska göra med honom, samtidigt kan man inte göra annat än att skratta åt honom   

Av Sara - 21 februari 2013 06:47

Nå som har några bra tips på hur man får ens barn att sova hela nätterna? Som här problemen hade jag aldrig med Conny och om jag nån gång hade det så berodde det oftast på något. Men Nils vägrar sova hela nätterna. Han bara måste vakna och bråka lite varje natt.
Jag vet inte hur många gånger jag fick springa fram och tillbaka igår kväll. Jag sövde honom, la in honom, väntade nån kvart för att då hämta honom. Sista gången sov han bäst. Jag vet inte vad klockan var när Koffe hämtade honom men jag förstår varför han inte orkar springa fram och tillbaka. Det är knappt jag orkar det... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Av Sara - 20 februari 2013 22:29

Mohaha skickade ett sms till svärfar för att retas lite och råkade väcka honom. Mohaha nu mår jag bra, även fast det inte var meningen så mår jag sjukt bra av det nu :-D


Bortsett från att förpestar min svärfars kväll så händer det inte speciellt mycket här hemma. Nils vaknar var femte minut och vill bara sova hos mig *suckar* Mysigt men inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Det blir desto mer för mig att göra imorgon. Orkar inte vara vaken länge till, fick knappt sova inatt och om Nils ska hålla på så här en natt till är det bäst att jag förbereder mig med lite extra sömn...Godnatt ★

Av Sara - 20 februari 2013 20:19

Nu ligger båda barnen i sina sängar, Nils sover och Conny kollar på film men snart sover även han :-)
Om 50 minuter börjar Grey's och innan det måste jag ta hand om röran som mina älskade små änglar ställt till med. Jag förstår inte hur dom lyckas vända upp och ner på hela hemmet på så kort tid. Bäst jag lägger i en växel så jag hinner med allting...

Av Sara - 20 februari 2013 13:24

Koffe ger Conny och Nils en varsin ås och säger hejdå. Idag är det Nils som blir ledsen, han sitter i sin stol och gråter efter sin pappa. Man ser på Koffe att han mår dåligt av det. Vem skulle inte göra det? Även om det går över så är det jobbigt att se/höra sitt barn gråta!? Men nu har Koffe åkt och Nils lugnat ner sig. Conny reagerade inte på att hans pappa åkte iväg till jobbet idag. Men det kanske beror på att Conny äntligen fick se "pappas lastbil" idag, det var en stolt kille som tittade på stora ögon på sin pappa efter det :-)

Av Sara - 19 februari 2013 21:54

Den här bilden tog jag för två minuter sen. Då låg han och sov så sött på mig och nu sitter han i mitt knä och bara gråter. Han är inte riktigt vaken så det spelar ingen roll vad jag gör... Det är nu jag önskar att min kära make vore hemma och kunde avlasta mig. Men har jag otur får jag sitta så här tills han kommer hem...

Av Sara - 19 februari 2013 18:49

Ikväll har det inte varit lika lätt som igår, Conny skulle bada och självklart ville Nils sova då. Han grät nästan hysteriskt men jag gav mig inte. Han fick vänta på sin tur, jag försökte söva honom redan vid  fyra tiden men det passade inte herrn *suck* Nu ligger han och sover inne på vardagsrumsgolvet och Conny sitter inne i sitt rum och leker. Jag har dukat fram kvällsmat men det passar inte herrn. Så klockan 19:00 dukar jag av bordet, då blir det tandborstning, en liten godnatt saga och sen är det läggdags   

Sen får vi se när Nils har tänkt att vakna igen, men fram tills dess har jag en massa måsten att beta av. Imorgon har jag tvättstugan mellan 9-11 *jippi or not*


Av Sara - 19 februari 2013 15:07

Ska vi riva hela huset? Oja, bröderna Steiner river hela huset och lite till. Jag förstår inte hur två små söta änglar (med horn) kan vända upp och ner på ett hushåll så fort :-/
Jag tror det är dags att vi lär våran minsta son lite bordsskick för det är mat ÖVERALLT när han har ätit. Och tyvärr så är inte Chili hemma så jag har ingen som städar undan matresterna åt mig heller :-( Bäst jag sätter igång och plocka upp efter mina små änglar så inte hela hemmet faller samman...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards