Alla inlägg under februari 2013

Av Sara - 3 februari 2013 21:56

Conny har tjatat om att åka till badhuset så idag kom vi äntligen iväg. Vi lämnade Koffe och Nils hemma och följde med Cajsa och mamma. Det var jätteskönt att få lite egentid med Conny, att kunna ta sig tid och bara ro om honom utan att ha någon som blir svartsjuk och ska tränga sig emellan. Det var absolut inte sista gången :-)
Funderar på en tripp till tropikariumet (stavning?) fast med hela familjen :-)

Av Sara - 2 februari 2013 22:17

Det kommer bli en lång natt, Nils vrider och vänder på sig. Vaknar, skriker och gråter
Jag vet inte varför, men något är fel. Har han ont någonstans? Mammas lilla prinskorv
Det kommer bli en lång natt med lite sömn...

Av Sara - 2 februari 2013 21:11

Här har ni en riktig mammagris. Han gör allt han kan för att inte vara allt för långt borta ifrån mig. Jag har lagt in honom två gånger redan men efter två minuter ligger han där inne och gråter *suck*
En vacker dag ska han sova i sin säng, men inte idag. Idag sover han på soffan. Tätt intill sin mamma ? Men ska försöka lägga in honom om ett tag igen. Vore ju trevligt med vuxentid när Koffe kommer hem från jobbet ;-)

Av Sara - 2 februari 2013 19:59

Då var barnens sovrum klart och jag är supernöjd :-) Nu är det bara barnens lekrum och vårat sovrum kvar. Imorgon blir det att rensa bland barnens leksaker, dom har alldeles för mycket. Men det är morgondagens problem, nu funderar jag på om jag ska titta det lugnt eller om jag ska fortsätta plocka och fixa här hemma. Köket är som vanligt ett ända stort KAOS. Om jag ska vara ärlig så är hela lägenheten ett ända stort kaos, alla rum förutom barnens sovrum ;-)
Här kommer en före och efter bild. Barnens sovrum var vårat sovrum så det blev den skillnad

Av Sara - 2 februari 2013 14:38

Här hemma möbleras det om för fullt! Koffe konkar den ena möbeln efter den andra. Jag springer fram och tillbaka och försöker hålla barnen borta. AKTA PAPPA! Conny försöker skydda sin pappa och se till att han inte får något på sig  Det står saker ÖVERALLT just nu, men huvudsaken är att barnens sovrum blir klart först. Sen kan jag springa omkring och småplocka när Koffe jobbar. Fast, jag kanske ska hjälpa honom... Nej(!) får jag till svar när jag frågar/erbjuder mig. Men snart kan/måste även jag hjälpa till, dags att bädda rent i barnens sängar och det tycker inte Koffe om att göra   

Av Sara - 2 februari 2013 11:47

Det är inte varje dag man tappar bort sina barn. Eller jo, jag brukar ju tappa bort dom hemma. Men det är inte samma sak, där har dom bara 99kvadratmeter att gömma sig på. Nu tappade vi bort Eric på netonnet... Det är lite större och det var inga problem att gå om varandra. Som tur är så är han tillräckligt stor för att veta att man kan gå till kassorna och vänta om man inte hittar sina (gud)föräldrar. Jag bad personalen ropa på honom och sedan väntade vi :-) Det tog inte många minuter så var han bredvid oss. Är ganska glad över att vi lämnade Conny hemma, honom hade jag inte velat tappa bort där. Då hade jag fått panik (minst sagt)

Av Sara - 2 februari 2013 11:47

Det är inte varje dag man tappar bort sina barn. Eller jo, jag brukar ju tappa bort dom hemma. Men det är inte samma sak, där har dom bara 99kvadratmeter att gömma sig på. Nu tappade vi bort Eric på netonnet... Det är lite större och det var inga problem att gå om varandra. Som tur är så är han tillräckligt stor för att veta att man kan gå till kassorna och vänta om man inte hittar sina (gud)föräldrar. Jag bad personalen ropa på honom och sedan väntade vi :-) Det tog inte många minuter så var han bredvid oss. Är ganska glad över att vi lämnade Conny hemma, honom hade jag inte velat tappa bort där. Då hade jag fått panik (minst sagt)

Av Sara - 2 februari 2013 07:47

Helgen är här och möblering står på schemat :-) Men först ska Koffe få sovmorgon, han förtjänar det efter veckans slit. Plus att han ska jobba ikväll så han kan behöva all vila han kan få
Så barnen och jag ligger framför tv:n och tittar på superlördag. Jag älskar morgonenmys ?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards