Direktlänk till inlägg 27 augusti 2016

STOPP, STOPP, STOPP

Av Sara - 27 augusti 2016 22:07

STOPP, STOPP, STOPP!
Hur tänker man som personal i förskoleklass när man skickar ut papper på en fredag om vad barnen ska göra på måndag!?
I fredags fick vi papper om div olika aktiviteter som börjar nästa vecka och om jag ska vara ärlig fatta jag ingenting.
Får huvudvärk redan första veckan på Connys fröknar, inte nog med att dom skickar otydliga papper hem - dom ringer dessutom och väcker mig :-/
Visst, jag kanske har glömt bort att säga att jag jobbar natt Men väcker man mig blir jag sur och då spelar det ingen roll vem det är som väcker mig! Det kan vara barnen, Koffe eller självaste kungen jag blir sur PUNKT.

Idag fick vi iallafall ge oss ut på en shoppingrunda, Nils behövde nya tennisskor, Conny behövde både gympa kläder och skor, plus gympa påse och nya tennisskor. Och tydligen hade jag också lovat honom en keps!
Kan stämma, han sa något om det förra veckan nu när jag tänker efter.

Hade iallafall lite flyt, handla man skor för 400 kr fick man en gympa påse på köpet *High five* Jag handlade skor för 700 *mohaha*
Nya gympa kläder tyckte farmor va onödigt, det finns ju. Ja men nu ville herrn ha nya kläder och självklart skulle det vara en Sverige dress med nummer 10 på (vilken spelare har det :-O *tjejen med koll*) och så hittade han en ny keps. H&M gick endast på 179kr kepsen har garanterat blivit stulen om en vecka och kläderna växer han nog ur om en månad så den notan får vi nog multiplicera ett par gånger till den här terminen *suck*
Sen kom vi till Lördags godis - hur gör ni? Hur mycket får era barn handla? Går ni på summan eller mängden? Får dom välja själva? Får man både chips o godis eller bara en sak?

Här hemma kör vi stilen - köp det du är sugen på just nu
Det är ju så jag väljer godis, någon direkt summa har vi inte utan det är mera vad vi tycker är lämpligt
Så vi knallade ut från maxi med en nota på 700 kr. *Vad faan hände*
Godis för 700kr nu börjar det spåra ur ordentligt!
Självklart köpte vi inte bara godis för det, blev lite andra saker också
Av någon anledning blir det alltid en massa extra saker när man handlar...

Nu blir det att beta av natt 2 av 3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards