Direktlänk till inlägg 3 augusti 2016

Som mamma...

Av Sara - 3 augusti 2016 21:18

När jag valde dagis till Conny var det viktigt att jag kände mig trygg med personalen. Dom skulle ju trots allt ta hand om min dyraste "ägodel"
Jag behövde inte leta så länge då jag redan kände personalen på dagiset jag valde.
När det sen var Nils tur var det en självklarhet att han skulle gå på samma dagis.
Under våra 5 år på dagiset (ja jag vet att det heter förskola) har jag bara varit missnöjd ett fåtal gånger.
Men idag När jag skulle hämta mina barn var det under all kritik.
Jag förstår att att det är annorlunda under sommaren och att det är många vikarier som jobbar (det är de ÖVERALLT)
MEN ska inte personalen ha någon koll? Barnens kläder visste ingen vart dom var men dom trodde att dom var inlåsta på en annan avdelning men ingen hade nyckel dit

Och hur bemötandet ifrån den ena vikarien var tänker jag inte ens gå in på.

1:a personen visste ingenting hon jobbade inte där
2:a personen var så otrevlig och påpeka direkt att hon BARA var vikarie
Men hallå! Vadå BARA är vikarie!? Du tar hand om mitt barn!
När jag sedan frågade vad som hade hänt vid min Connys öga så började hon förklara för att sedan säga drygt - han kan ju faktiskt tala för sig själv
Jo tack jag vet! Det är min son, men jag tycker att någon ska förklara för mig VARFÖR min son har en blåtira och varför ingen har kontaktat oss!!!

Tillslut fick jag tag på en TREVLIG ordinarie personal som kunde hjälpa mig

Pratade med en annan förälder nu på kvällen och dom var inte nöjda alls över hur sommaren varit och skulle kontakta rektorn om det här.
Deras barns saker var fortfarande inlåsta på en annan avdelning för det var ingen som hade någon nyckel

Vet inte om jag vågar lämna mina barn där bland alla vikarier...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards