Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Sara - 12 januari 2009 22:07

Nu är julen verkligen över, i helgen har man sett hur folk har plockat ner alla sina julsaker och imorgon är det verkligen över. Då ska julen vara bortstädad, det får inte finnas någonting kvar av julen för snart är det dags att plocka fram alla påsk saker. Hur kul är det då, på en skala 1 till 10!? Inte ett dugg, jag vill ju ha kvar den här julen för den har varit underbar. Men nej, nu ska julen städas undan för så har det alltid varit. Imorgon ska man kasta ut julgranen, sjunga, dansa och fira. Vad firar vi då? Jo, att julen som vi styr och ställer in för är över. Det är vad vi firar. Jag förstår mig inte på den svenska traditionen ibland och då är jag ändå svensk.

Personligen så har jag inte städat undan julen ännu och jag lär inte göra det imorgon heller för då jobbar jag. Så jag behåller julen ett par dagar till. Min så kallade svärfar behåller alltid en julsak framme, förra året var det en tomte tror jag men i år blev det visst en julgrans kula som hänger i gardinstången. Han är lite speciell så sett men det tar vi inget extra för.

Har alla städat undan julen nu?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards