Alla inlägg den 13 november 2009

Av Sara - 13 november 2009 13:52

Här sitter jag och glor runt lite på facebook när jag helt plötsligt inser att det är fredag den 13 Obestämd Lite läskigt att jag vågade mig utan genom dörren en sån här dag för med min otur så vet man aldrig vad som kan hända en dag som denna Obestämd

 

Men än så länge har dagen varit bra Glad Sov ju inte så mycket inatt eftersom jag och Jossan satt och pratade i telefon i 3 timmar Förvånad Det är inte bra när hennes karl jobbar ute för då måste jag underhålla henne men vi hittade ganska intressanta ämnen ändå Flört

Vilket som så har jag tillbringat dagen med Daniel och varit på banken för att hjälpa honom skaffa bankdosa/kort så nu kan han också börja bränna pengar Skrattande Fast han är ju inte så intresserad av det som jag är men jag hjuälper honom gärna att shoppa loss lite ibland Glad

 

Frasse har varit här och lämnat sin datorn för i helgen blir det att sitta och nörda silkroad Skrattande Skit kul tycker jag och dessutom är det avkopplande att bara sitta hemma och umgås fast man sitter vid varsin datorn Flört

 

Nae om man ska ta tag i disken innan karl kommer hem så han blir lite glad Glad

Av Sara - 13 november 2009 08:32

Jag har funderat lite gällande det här med abort eller jag och Jossan hittade en idiot på facbook som hade startat en grupp som heter NEJ till Abort. En ganska korkad grej tyckte vi så vi gick in på hans sida och kollade läget lite där han hade startat en disskution om att abort inte var okej i hans väg.

 

Personligen så är jag emot abort som preventilmedel men i hans värld så fanns det inte en ända anledning till att abort skulle vara okej. Han argument var så korkade att det inte var av denna värld.

Han anser att om du blir våldtagen ska du ta ett dagen efter piller (bara för att vara säker) För att i hans värld är dagen efter piller inget farligt för det är iallafall ingen abort!

Sist jag kollade så var det farligt att ta ett dagen efter piller och ifall man använder det för ofta ökar risken för att man ska bli steril!

Men vem fan tänker: Om jag blir våldtagen måste jag ta ett dagen efter piller!?`

Om en tjej äter p-piller eller har p-stav ska killen ha kondom för att vara extra säker på att man inte blir gravid!

 Vem förutser att ens preventilmedel inte ska fungera?

Det är flera saker som både han och hans flickvän skriver som är så korkade att jag inte förstår hur man kan resnoera så!

Det som blir lite pinsamt i hans situation här är att jag vet att ett av hans x gjorde en abort och då var det "okej" eftersom det inte fanns möjlighet för dom att kunna behålla barnet. Men nu 2år senare så är det inte okej! Hur kan man ändra åsikter så starkt och snabbt!? Och på den tiden tyckte han inte att man behövde att p-piller + kondom "Vem vill äta kola med papper på!?"

 

Visserligen dom kanske borde fundera på att sänka perioden för att få göra en abort.

Idag har man upp till vecka 18 på sig innan man gör en abort vecka 20 om man har socialstyrelsens tillåtelse men för ett par månader sen lyckades dom rädda ett foster i vecka 23!

Då kanske det är dags att börja fundera!

 

Abort är ingetpreventilmedel!!!

Det finns dom som tänker; blir jag med barn finns alltid abort!

Eller när dom gör en abort på grund av att dom inte vill ha en tjej/kille

 bara för att

I det läget är jag emot abort

Men när du hamnar i den situationen där du får reda på att du är med barn och har ingen möjlighet att behålla barnet så förtstår jag personen.

För vem tänker: HELVETE, jag blev våldtagen igår bäst att jag tar ett "dagen efter piller!?

Eller när det finns genetiska sjukdomar som kan ge barnet livshotande sjukdomar på grund av könet

 

 

Vad är rätt och vad är fel när det gäller abort!?

Det är en disskution som aldrig kommer ta slut men jag kände att jag behövde skriva av mig lite blev så arg inatt när jag läste hans korkade argument mot abort!

 

Kommenterar gärna och disskutera dina åsiker Flört

Av Sara - 13 november 2009 01:45

Ja här var det ett tag sen man skrev, sista inlägget va den 1 september så har det hänt en hel del Skrattande

 

Bröllopet

 

Den 5september så gifte jag mig med Koffe, det var en av dom mest underbaraste sakerna jag någonsin har gjort Glad Det var en upplevelse som inte var av denna värld men jag kommer aldrig mer göra om det Flört

Nae skämt o sidor dagen var helt underbar och jag är jätteglad över att det fanns folk som ville vara med och göra dagens så underbar Flört

Brudtärna va min Kusin Helen

Bestman va Koffes bror Ante

Och brudnäbbar va min syster Cajsa och Koffes bror Eric

Lite bilder från dagen:

            

Här har vi nyss kommit ut ifrån kyrkan, nygifta och glada Tungan ute

    

O en lite bild ifrån festen samt bröllopsvals som blev mest hångel Tungan uteFlört Det är inte lätt med den där dansen när man väl ska göra den inför allt folk som tittar *hihi*

 

Min graviditet

 

Ja, gravid är jag fortfarande Flört och det har äntligen blivit en underbar upplevelse Glad

Ibörjan mådde jag bara dåligt och förstod inte alls varför folk ville vara gravida men nu kan jag faktiskt förstå varför Glad Nu är man lagom stor och mår ganska bra.

Det finns vissa saker som är riktigt jobbiga:

  • läcker mjölk
  • konstant kissande
  • ömma revben
  • ett obehagligt tryck neråt
  • halsbränna

Men annars så är det ganska underbart Glad Förtstår inte vad jag gnällde om tidigare men det ska bli kul när den lille kommer och man äntligen får hålla honom i ens armar (jag tror på en kille)

 

 

Dags att sova men jag ska försöka blogga imorgon



Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards