Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Sara - 19 augusti 2013 21:33

  NU får det vara nog! Jag orkar inte mycket mera! Dags att ta tag i alla kartonger och påsar med saker här hemma och få lite ordning på saker och ting! Den här sommaren har varit en av dom bästa med min älskade familj men tyvärr har vårat hem hamnar på STOR efter kälke och efter att varit mitt uppe i en flytt som inte blev av står allting kvar... Ingenting är på plats och man blir bara deprimerad av att vara hemma... Tvätthögarna växer sig större och större, samtidigt som tvätt ska tvättas ska det även vikas in. Nu har dagis börjat på allvar så kläder ska man göra i ordning en varsin "bra-att-ha" låda till barnen att ha på dagis PLUS att båda grabbarna växt ur sina kläder så alla deras gamla kläder ska packas ner och nya kläder ska fram *suck*

Hur faan hinner folk med som jobbar heltid? Jag pluggar heltid = barnen är på dagis 7,30-14,00 för att jag ska plugga då vill nae jag menar TÄNKER INTE jag hålla på med hushållssysslor! GLÖM DET! Så nu, när barnen sover och mina ögon går i kors, jo men då ska allt sånt påbörjas av mig. Ja just det, Conny gnällde förut att INGEN har bäddat hans säng idag *suck* Nae, förlåt mamma glömde det!

Nahe, sätta igång med alla måsten och sen krypa ner i sängen och invänta barnens pappa

Av Sara - 19 augusti 2013 20:07

Alla måste ha nån att kunna lita på.
En trofast vän är mera värd än guld!
Vänner prövas genom tidens gång, sviker aldrig fast ens väg är lång
Finns där vid ens sida när vågorna slår.
Håller det de lovar, det är vänner som består

Jag har en vän som jag kan lita på.
I den mörkaste natt så finns han alltid där, mina tårar har han torkat bort
Tillsammans har vi skrattat gott, Han finns där vid min sida när stormarna går.

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått,

sanna vänner kan man alltid lita på
Sanna vänner har man kvar...

Av Sara - 19 augusti 2013 15:48

Försöker komma på vad jag ska skriva men det allting står stilla. Koffe är och jobbar så det är bara jag och grabbarna hemma, så som ni säkert förstår går allt i 110 ibland till och med i 120. Det är ju inga lugna barn vi har skaffat oss. Tur att nästa är beräknad till den 31februari så vi har lite tid på oss att ställa oss in på att gå från 2barn till 3barn...

Nils är just nu i skrivandets stund ovanligt lugn, Conny är på toa så honom lär man ju inte se röken av den närmaste halvtimmen. Han tycker om att läsa/bläddra i böcker när han sitter på toa så han kan bli sittandes där ett par timmar...

Nae om man ska fixa lite mat åt mig och ungarna och sen starta tvättmaskinen...

Av Sara - 19 augusti 2013 09:13

Morgonen började bra, för en gångs skull var det Koffe som lämnade barnen på dagis vilket innebar att JAG faktiskt fick dra mig lite längre. Eller, nja... Det var ju faktiskt jag som fick väcka barnen, plocka fram det dom skulle ha med sig och klä på dom. Men jag slapp stressen med att JAG skulle behöva gå iväg med dom, något som förhoppningsvis underlättar lite med tanke på mina huvudvärks problem. Så idag har jag ingen huvudvärk *peppar peppar*


  När Koffe kom hem från dagis var det dags att ringa en massa samtal, banken,skolan, försäkringsbolag och tyvärr till djävulen. Ska besöka en ny djävul på fredag och då vill jag veta lite vad dom ska göra, vad kommer att ske och framförallt vilka "droger" jag kommer att få. Så nu väntar jag på att djävulens assistent ska ringa så ska vi gå ingeom ingreppet på fredag. Sen lovade hon i telefonen mig att jag ska få lugnande innan ingreppet så det ska bli spännande   Första gången man får det, hur kommer jag att på efteråt!? Som en prinsessa!? Och hur ska jag ta mig hem!? Någon frivillig!? Kanske kan be en av mina alla systrar hämta mig på sjukhuset   

Passade även på att skicka in lite räkningar så att jag inte har så många att betala på fredag, jag förstår inte riktigt varför dom väljer att sätta sista betalningsdatumet den 20 men gjort är gjort och den räkningen är betald så nu behöver inte Koffe oroa sig för att köra en ofärsäkrad bil...


O så var det dags igen för studierna, idag fick jag in min första kurs = kommunikation. Jo men den kursen passar nog mig bra. Är det något jag kan så är det att kommunicera och efter att ha läst första uppgiften började jag genast att skissa på den. Och det utan boken    Det börjar gå bra nu för fru Steiner    Nu väntar jag bara på att tant Nettiz ska sluta jobbet så att jag kan få låna boken och sen är jag IGÅNG! Längtar massor efter att börja och plugga igen, lite skillnad mot när man var TVUNGEN att plugga men nu gör man det ju för egen skull och då blir allt så mycket roligare

PLUGGA! PLUGGA! PLUGGA!

Av Sara - 19 augusti 2013 07:27

Äntligen måndag!
Underbart att folk börjar återgå till sina normala tider och arbeten!
Att allt kommer bli normalt igen!
Dagis personalen är tillbaka, nu kommer det nya barn som ska skolas in och bli en del av gruppen, så om någon månad är det normalt även där igen ;-)
Sommaren är bra men kort! Rutiner behövs i ens liv och när hösten knackar på står även rutinerna bredvid

Vilken känsla det är att få ligga kvar i sängen när Koffe (för en gångs skull) lämnar barnen på dagis. Det här kan jag bli bortskämd med :-)
Men nu är det dags även för mig att lämna min varma trygga säng
Tror jag...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards