Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Sara - 20 augusti 2013 20:46

Ikväll känner jag mig som en dålig mamma... Satt och pratade med min syster i telefonen när vi lägger på ska jag "bara" kolla ett mejl när Nils kommer in lite halvgrinig med filten i högsta hugg. Frågar honom vad det är när jag i samma veva slår ett öga mot klockan. SHIT! Klockan är 19,59! Hjärtat, är du trött? Frågar jag och får ett mmm till svar. Sen vänder han i dörren och går iväg, jag följer efter honom och ser hur han går in i barnkammren (älskar det ordet) och börjar peka mot sängen. Jag fixar iordning honom, hämtar en napp och lägger ner honom 2sekunder senare sover han. Mammas lilla kille, taskig mamma som glömmer bort klockan!


Nu springer jag runt här hemma och letar som en IDIOT efter min kalender! Har ingen aning om vart jag lagt den eller när jag hade den sist... Snyggt jobbat Sara! Det är bara DU som klarar av sånt! Tur att jag har tre till som jag använder samtidigt   

Nu blir det att hänga tvätten sen har jag "bara" 3maskiner 80 tvätt kvar att tvätta innan jag kan återgå till den "vanliga" tvätten *suck* Men det får bli morgondagens problem tillsammans med vikningen...




Det bästa är att veta vad man letar efter

innan man börjar leta efter det
~Nalle Puh~ 

Av Sara - 20 augusti 2013 18:28

Jag: Vad vill ni ha att äta?

Conny: Nudlar

Jag: Men jag tänkte mer på nån middag, inte mellanmål

Conny: Men mamma, nudlar är ju spaghetti och det får vi till middag

Jag: Eee, okej ni får nudlar

känner att jag inte riktigt hade något bra svar på det så jag gav upp och slängde ihop nudlar till grabbarna grus. Pratar i telefonen med underbara Carro när jag fixar och donar i köket. Efter ett tag när jag kollar vad Conny gör hittar jag honom sovandes i hans säng.

Jo men visst! Varför inte!? jag kokar nudlar till dig och då lägger du dig och sover!

Nils och jag har iallafall ätit nudlar så nu har vi fått i oss "middag" Conny sover fortfarande och jag tänker låta honom göra det.

Tvättmaskinen går för fullt här hemma, alla 74 kläder är nerpackade och 80 kläderna snurras i maskinen. Snart är det dags att kasta den minsta i badet för att sedan kasta honom i säng. Ikväll blir det tidigt i säng, jobba imorgon *suck* Men nu började det lukta lite illa när Nils klev in i rummet, vad kan han ha i sin blöja må tro...

Av Sara - 20 augusti 2013 15:23

Jag har funderat på det här en längre tid nu, men har försökt slå bort tanken på det. Jag menar, inte skulle väll han lura mig? Eller, skulle han? Idag slog det mig, han har lurat mig hela tiden.

Frågan är hur jag ska ta mig ur det här. Jag har ju själv gått med på det så jag kan ju inte direkt sätta stopp för det nu. Samtidigt måste det ju finnas nån slags ångerrätt!


För er som undrar pratar jag om barnens pappa! Han har lurat mig totalt till att ta hand om allting och lite till. Ni förstår att klockan 15,00 varje dag åker han till jobbet (han börjar 16,00) Sen jobbar han fram till 24-01 nån gång, kommer hem, äter/varvar ner lägger sig och sover. På morgonen är det JAG som lämnar barnen på dagis sen åker jag antingen till jobbet eller sitter hemma och pluggar. Jag pluggar heltid vilket innebär att jag ska plugga 8-16 om dagarna ungefär. Koffe hämtar barnen på dagis 14,00 varje dag, då har han sovit dom timmarna han behöver och oftast ätit lunch. 14,30 dundrar barnen in från dagis - då ska det serveras mellanmål och pratas om dagen som varit på dagis - där är alltså min skoltid slut. Nu är barnen hemma och då kan inte jag koncentrera mig på annat längre. När klockan slår 15,00 så sticker Koffe igen. Då står jag här, ensam med barnen och alla måste/hushållssysslor.... Vad hände med jämdställdheten? Vad hände med att vi skulle hjälpas åt med allting? Vad hände med "det blir så mycket bättre när jag jobbar kvällar/nätter för då kan jag hjälpa till hemma mera"? Visst, han går upp ganska tidigt för att fixa lite här hemma men allt det här andra som blir med barnen det hamnar helt och hållet på mig

JAG PROTESTERAR!
Eller egentligen gör jag inte det, tyckte bara att det var kul att beklaga sig lite

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards