Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 8 december 2008 22:05

Då var även den här dagen över och jag har egentligen inte fått någonting nyttigt gjort. Jag hade planertat in massa saker som jag skulle göra men så blev det inte. Koffe kom äntligen iväg och skaffade ett pass, det är ju bara 20dagar kvar till vi åker och då kan det ju vara bra med ett pass.

Det ska bli skönt att komma iväg, bara Koffe och jag. Jag får massa mejl om förslag på vad man kan göra där men jag tänker inte planera in någonting. Det är ju våran första resa tillsammans, den första utomlandsresan också för delen så vi får ta en tag i taget. 

Av Sara - 7 december 2008 22:40

Jag är verkligen värdelös på att koka knäck, jag förstår verkligen inte hur jag kan misslyckas varenda gång. Med varenda så menar jag 2gånger, förra året och i år. Förra året fick jag aldrig ordning på det hela, det ville inte stelna och i år kokade det över så jag hade knäck över halva golvet. PLUS att jag brände mig, fan jag ska aldrig mera koka knäck, det är ett helvete med den skiten så nästa år får jag be någon annan att göra det eller hitta någonstans att köpa den. Förr gick jag alltid på jul baser på Dennis och Daniels skolor och då kunde jag köpa det där, men nu har dom blivit stora så dom gör inte sånt längre.

Jag förstår inte varför jag har så svårt att koka knäck när jag inte har några problem med att baka allt annat. Nästa vecka ska jag baka pepparkakor med Cajsa, Elias och Eric och det har jag inga problem med men den där jävla knäcken. Det blev iallafall några knäck så vi får se hur dom blir, mandel bitarna blev lite konstiga men vi får se om jag kanske har lyckats lite i år. Imorgon tänkte jag bygga ihop pepparkakshuset, om Martin kommer hit och hjälper mig vill säga.

Nu ligger Koffe och jag i varsin soffa, vi tittar på Välkommen till familjen, Sarah Jessica Parker spelar en av huvudrollerna i den. Den rollen som hon spelar passar verkligen inte in på henne om man har sett henne som Carrie i Sex and The City. Men filmen är riktigt rolig för det och väldigt intressant, till och med Koffe sitter uppe och tittar.

Av Sara - 7 december 2008 09:40

När andra ljuset brinner då är Lucia här jon bjuder på kaffe och bud om julen bär
Jag har inte hunnit med att göra så mycket idag, jag gick nyligen upp. Koffe och Elias gick upp vid 7 (Stackars Koffe), jag gick ju upp igår med Cajsa så då fick han gå upp med Elias. Visserligen har Koffe legat och sovit på soffan medan Elias har kollat på tv, så han har ju inte haft det speciellt jobbigt. I helgen hade jag planerat att julbaka men som vanligt så kom det saker emellan. Nu tänkte jag julbaka, koka lite knäck och bygga ett pepparkakshus. Men Tesen ringde och ville att vi skulle komma till stallet, hon har någon cirkus show och eftersom mamma är iväg och julbakar med Cajsa. Så nu ska jag ringa Tina och kolla om hon vill följa med till stallet.

Av Sara - 6 december 2008 20:14

Jag har verkligen inget liv, jag sitter hemma på en lördagkväll och kollar på barnprogram. Inte det roligaste om någon frågar mig men ibland blir det så, speciellt om man har ett små syskon på besök som ska sova över. Det roligaste med att ha små syskon på besök är att man får reda på en massa information. Idag ska Elias sova här, han var lite fundersam på vad han ska ha på sig när han nu ska sova. Då undrade han vad vi har på oss när vi sover och sen berättade han vad alla där hemma har på sig när dom ska sova. Så nu fick jag mig ett skratt, för det finns inget roligare än när barn berättar en historia.

Av Sara - 5 december 2008 21:46

Det är fredag kväll och jag sitter hemma, jag har till och med gått och lagt mig. Det är lite pinsamt men jag kan ju skylla på att Cajsa ska sova över och att jag ska jobba imorgon. Tydligen så blir jag själv imorgon för Eva är i Göteborg, det är inte speciellt roligt men det är sånt som man får ta ibland. Koffe och Cajsa ska följa med i stället, så jag får någon att gå med och även för att Koffe inte ska behöva vara ensam med Cajsa. Vem vet vad hon hittar på då. Imorgon har jag tänkt att julbaka lite, det blir nog att koka knäck och bygga pepparkaks hus. Men det beror på om Martin kommer förbi eller inte. Nu ska jag försöka få Cajsa att sova lite, så hon orkar upp imorgon.

Av Sara - 4 december 2008 22:52

Som stora syster ska ha minst 3 anledningar till att ens små syskon ser upp till än. Dom 3 anledningarna brukar vara:

  • Man ska vara smart

  • Man ska vara bäst på allting

  • Man ska vara stor och stark

Nu är det ju så att jag har 3 små syskon, Therese är 17, Dennis är 15 och Cajsa är 5. Så jag har ju 3 stycken som ser upp till mig eftersom jag är äldre, men det är också allt. Therese är längre än mig, hon är ganska smart (om hon vill) och det finns tyvärr vissa saker som hon är bättre än mig på och en av dom sakerna är att sjunga. En del kanske inte tycker det är så stor sak men jag kunde sjunga en gång i tiden men inte nu längre. Och om jag ska vara ärlig så är det tur det för hade jag forsatt sjunga och haft min syster som konkurrent så hade jag slutat sjunga. Cajsa är den kortaste i familjen (än så länge), så hon ser ju iallafall upp till mig när vi pratar med varandra. Jag tror hon gör det annars också men det är inte så kul när man får stryk av en 5-åring i Sing Star, det kan man kalla pinsamt. Cajsa är ganska smart också men än så länge är jag smartare, men snart så börjar hon skolan och då har jag antagligen ingen chans längre.

Dennis, där har vi den starka i familjen, satan vad stark han är. Han är inte bara stark han är även lång och bred (över axlarna). Jag som då ska vara stora syster har inte en chans längre och det var nog det jag skulle komma till från första början. Mina små syskon växer nu upp och blir större, smartare och bättre (på vissa saker) än mig. Men jag tror nog att dom alltid kommer se upp till mig fast jag är kortare. Eller? Vilket som så tänkte jag lägga in lite bilder på mig och Dennis när han lyfter omkring på och tror att jag är en leksak (en av bilderna hjälper han mig att städa också)

Av Sara - 3 december 2008 22:09

*haha* För en månad sen satt jag och snackade lite skit med Tina (som vanligt), då kom vi in på att Tobbe lär grabbarna versen ”Gud som haver” Jag på att jag läste något liknande när jag gick på högstadiet, dom var inte så allvarliga men dom var ändå roliga att läsa. Iallafall det jag skulle komma till var att jag hittade en utav dom idag så därför var jag ju tvungen att skriva in den här:
Gud som haver flickor kär,
se så stygga pojkar är,
vart du dig i sängen vänder,
är dom där med sina händer,
Om dom dina trosor tar,
har du ingen oskuld kvar.

Nu när jag har hittat den tänkte jag lära ut den till Koffes bröder *haha* Jag kommer bli mördad av svärfar

Av Sara - 2 december 2008 14:56

Jag vaknar till av ett tjut, det är Eric som tjuter för att Elias har slagit honom. Tina (svärmor) skriker åt Elias att han inte får slå Eric, det är likadant varje tisdag/onsdag. Jag hör en knackning emot dörren, det är Tina som knappar på hos Ante. Det är hans tur att gå med barnen till dagis, Tina har jobbat vaken natt och är av den anledning jätte trött och jättegrinig. Som tur är handlar det bara om 2 gånger i veckan, det är en varsin dag som vi får gå och lämna barnen på dagis.

Efter 20minuter är det knäppt tyst på nedervåning, Ante har gått till dagis med barnen och Tina har gått till sängs. Nu kan man koppla av i sängen och njuta av tystnaden, efter ett tag börjar man höra små snarkningar ifrån övervåningen. Nu vågar man lämna sängen utan att riskera en utskällning för att man missade att hänga tvätten igår kväll. Jag smyger upp och gör i ordning frukosten och häller upp en kopp kaffe. En så länge har jag inte blivit upptäckt och kan därför ta en dusch. Jag sminkar mig och går till bussen för att åka till skolan. Jag kommer till skolan 15minuter innan lektionen slutar, klantigt? Nae inplanerat, jag kollar upp vad jag missade på lektionen och letar sedan reda på min mentor. Jag drar någon dålig lögn om att jag inte mår bra och går hem.

Jag går hem efter 30minuter i skolan (dålig förebild), jag går egentligen inte hem heller för jag går hem till Koffe. Koffe och Tobbe jobbar, Ante och Daniel är i skolan, Elias och Eric är på dagis och Tina sover. Världens bästa gömställe när man skolkar.

När jag kliver innan för dörren så hör jag att Tina är uppe, självklart så hör hon mig. Hon undrar varför jag är hemma, jag drar en dålig lögn om att jag har studiedag och hon går på det. Klockan är nu 12 och det ända som kan få mig att åka fast för skolkning är om Tobbe (svärfar) ringer, på något sett så vet han direkt när man ljuger och därför är han ens största hot just nu. För kommer han på dig att skolka, då är det inte roligt att vara i närheten. Han är värre än en diktator *haha*Så här såg mina dagar ut när jag skolkade, svärmor kunde man alltid lura. Det var värre med mina egna föräldrar eller med svärfar. Kom mamma eller pappa på mig med skolkning fick jag världens predikan om hur viktigt det var med en utbildning och av svärfar fick jag den värsta utskällning som någon kan tänka sig. Ibland undrade jag varför han brydde sig men nu vet jag ju att det var för att han verkligen brydde sig om mig.Jag tog till slut studenten med bra betyg trots att jag skolkade mycket en period, jag fick bra betyg men ibland undrar jag hur mina betyg hade sett ut om jag inte skolkat. Då hade dom varit ännu bättre.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards