Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Flyget hem

Av Sara - 5 januari 2009 07:11

När man har suttit på en flygplats i ca 3timmar och väntat på ett försenat plan så längtar man verkligen efter att få kliva på planet och sova. Men så blev ju inte i fallet för Koffe och jag hamnade på varsin sida av gången så det var helt omöjligt att sova. Bredvid mig satt ett par som inte kunde sluta skoj bråka eller dra upp och ner gardinen till fönstret. Det var troligtvist min längsta resa någonsin och tråkigaste, personalen på det där flyget var så sura och griniga så jag trodde ett tag att jag klivit på fel plan. Men nej det hade jag inte så jag fick sitta på en liten stol, med irriterande grannkompisar och flygvärdinnor som tryckte upp sina arslen i mitt ansikte så fort jag la det åt sidan. Jag tror att dom körde på mig den där dumma vagnen 10 gånger i timmen. Sen kan jag ju meddela er att tre toaletter av fem var fulla efter mindra än halva resan så det var lite jobbigt när kön till toaletten bara blev längre och längre.

Precis innan vi skulle landa berättar kaptenen att det är 17minus grader i Stockholm, vilken lust man hade att lämna flygplanet då, inte. Svenska människor är så roliga när dom ska göra någonting för dom kan inte tänka på andra utan allting handlar om en själv så jag tror det tog minst 20minuter innan folk började kliva av planet för folk var jag absolut tvungna att resa på sig samtidigt för att plocka ner sitt handbagage och sedan kliva av. För dom kunde ju inte låta folk utan handbagage kliva av först, nej det är ju farligt.

Det kändes så underbart när vi kom ut ifrån hela skiten och såg Tobbe, Ante och Micke väntande på oss med bilen igång. Jag tror aldrig att jag har njutit så mycket av frisk luft som jag gjorde då. Eftersom vi inte åt någonting på planet så åkte vi förbi MC Donalds (någonstans i Stockholm kanske), snacka om att det var riktigt gott just då men det var inte lika gått när man satt i en varm bil i 2 timmar med Ante och Koffes skitar som inte går att beskriva med ord hur äckliga dom är. Iallafall så var vi hemma i Norrköping runt 02:30 så jag skickade Koffe i säng (han ska jobba klockan 07:00) men det gick inte så bra eftersom han och Ante var tvungna att leka först. Ibland undrar jag hur gamla dom egentligen är men kommer sen på att dom faktiskt är killar, så det går inte att göra så mycket åt dom.

Tillslut gick Koffe och la sig medan Ante och jag satt uppe och pratade om allt möjligt. Det var riktigt skönt när jag log på hans golv och vi snackade om allting precis som det var förr.

Jag har inte sovit någonting så nu ska jag gå och lägga mig, klockan är 07:00 så det blir nog bara en timmes sömn innan jag går förbi mamma och pappa för att hämta hem min älskade Chili.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards