Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 23 januari 2013 10:38

Ligger i soffan med en varm kopp kaffe, skulle vilka stoppa fötterna i ett varmt bad... Ett gott råd när det är alldeles för många minus ute, gå inte ut i trasiga tennisskor. Fötterna är som stora isbitar och bara tanken på att jag snart måste gå ut igen får mig att frysa. Men om en timme är det dags igen, klä på sig och hämta hem min stora prins. Kylan stör mig inte egentligen men jag tycker synd om barnen... Nils har också kalla fötter, ändå har han haft en extra filt på sig I bilen... Kylan biter sig verkligen in... Han får ha tio filtar på sig när vi hämtar Conny... Tror jag tar tvillingvagnen och hämtar Conny...

Av Sara - 22 januari 2013 22:46

Det är inte världens bästa bild men idag serverade jag stekt traktorkorv, kokt potatis och senapssås. Det blir ju lite roligare att äta om det ser roligt ut :-)

Av Sara - 22 januari 2013 15:51

Baka, baka liten bulle :-) Idag har jag inte gjort lika mycket nytta här hemma som igår men det har rullats chokladbollar och bakats bullar. Bullarna blöt glutenfria, alldeles speciellt gjorda till min älskade gudson. Nu ska jag börja med middagen och sen fortsätta med bakningen :-)

Av Sara - 21 januari 2013 20:52

Jag började morgonen med att städa köket, framåt lunch var det kaos igen. Fortsatte och plocka och fixa i dom andra rummen och började tillslut om med köket. När Koffe kom hem från jobbet var köket rent och fint, vi åt middag och sen var det kaos igen! Men nu är det ny städat, golvet ny sopat och H2o:at    Jag har kommit fram till att sopborsten är min nya bästa kompis   Vet inte hur många gånger jag har sopar köket idag, mycket smidigare än att släpa fram dammsugaren efter varje gång Nils har ätit mat. Så först går Chili in i köket och äter upp dom resterna hon vill ha och sen sopar jag upp det lilla som blir kvar Oftast är det bara små små smulor men det är nog faan dom som är värst... Dagens lista bockades av sakta men säkert, det tillkom lite extra saker och vissa saker fanns det inte tid för. Men vad gör det? Det är en ny dag imorgon med nya (och gamla) saker att bocka av

Dagens måsten!

Städa köket:

plocka in disken, diska, skura spis/stolar/bord/bänkar, sopa golv, göra rent fritösen, H2o:a golvet
Bädda rent sängarr: våran, Conny, Nils
Boka besiktning
vattna blommor
Sortera tvätten
Tvätta/hänga (blev visst 6 maskiner)
Vika/plocka in tvätten (barnen sover så deras tvätt får vänta tills imorgon)
Middag?
Städa undan sista julen

Byta gardiner
Skriva matlista/inköpslista

Fixa babypölen

Städa tvättstugan

Rensa papper

ringa banken

 


Jag är nöjd med dagens lista. Barnen har krävt sin tid, Johanna kom förbi och behövde prata lite och självklart ställer man upp för en vän i nöd    Får se vad morgondagen har att erbjuda, har planer på lite bakning kanske lite bullar och chokladbollar...

Av Sara - 21 januari 2013 18:55

Idag blev det vanlig enkel mat fast på ett annorlunda sätt. Barnen tyckte det var kul och det är ju huvudsaken :-)

Av Sara - 21 januari 2013 18:22

Nils är mellan golv och tak, han ställer sig upp och släpper. Tror att han kan allting, ramlar, slår sig, tittar på mig och skrattar. Han tycker det är jättekul, han vill och försöker. Han kämpar för att lära sig och tar sig fram på alla möjliga sätt. Han försöker att gå själv, men det är inte så lätt att ta sig fram på tå. Ja just det, när han går så går han på tå!? Inte för att jag förstår varför men alla är vi olika och snart hittar han nog sin balans han också.
Tänk vilken lycka att få vara förälder, att få vara med och se sitt lilla barn utvecklas och lära sig saker. Ingen dag är den andra lik när man har barn :-)

I skrivandets stund tog han sina första steg på egen hand men med stöd av soffan :-) Igår stod han helt själv utan något stöd och idag börja han ta sig fram själv, mammas duktiga kille

Av Sara - 21 januari 2013 11:18

Har en trött liten kille som inte vill sova och när jag väl fick honom att somna vaknade han när jag la honom i hans säng. Conny springer fram och tillbaka och vill ha hjälp med olika saker. Har aldrig sagt att det är enkelt att vara mamma...
Nu myser Nils ordentligt, det hörs på honom. Jag älskar när han låter så här, underbart ljud av en underbar (övertrött) kille.
Får se om jag lyckas bocka av något på min lista idag...

Av Sara - 21 januari 2013 09:49

  

Ju mer jag städar och plockar, ju mera saker släpar dom fram. Jag hinner lagom städa klart i ett rum så har dom vänt upp och ner på ett annat rum *suck* Skulle vara skönt om man kunde frysa tiden, städa klart hela hemmet och sen bara ta det lugnt. Men samtidigt så tar det bara 5minuter för dom att vända upp och ner på hela hemmet igen så vad spelar det för roll? Igår bad jag Koffe om hjälp, istället för att ta en kaffe direkt efter maten kan man faktiskt hjälpa till och plockan undan efter maten. Jo men absolut fick jag till svar. Tjena! Det hade ju han hunnit glömma, efter maten gick han ut, tog ett bloss, hällde upp en kopp kaffe och satte sig i soffan. Kors i taket om han plockar bort sin egna tallrik... Men har man en gång börjat att skämma bort dom så är det inte så lätt att få dom att börja göra saker själva. Men det ska det bli ändring på NU, nu är det dags att dom börjar hjälpa till här hemma. Leksakerna kan man hjälpa till att plocka in igen, hjälpa till och städa rummet, kasta sin smutstvätt osv Vissa saker är Conny stor nog att hjälpa till med, Nils är fortfarande för liten men Koffe är stor nog att hjälpa till med allt! Min bortskämda lilla familj... Men nu är det dags att ta tag i hemmet, en lista är skriven så nu är det bara att börja beta av den...


 

Dagens måsten!

Städa köket:

plocka in disken, diska, skura spis/stolar/bord/bänkar, sopa golv, göra rent fritösen
Bädda rent sängarr: våran, Conny, Nils
Boka besiktning
vattna blommor
Sortera tvätten
Tvätta/hänga (så mycket som möjligt)
Vika/plocka in tvätten
Middag?
Städa undan sista julen

Byta gardiner
Skriva matlista/inköpslista

Fixa babypölen


Önska mig lycka till! Men innan jag börjar ska jag söva Nils...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards